Strona 1 z 2

[B4 ABT LPG] Niespodzianka pod korkiem wlewu oleju. Co to ?

: 28 sty 2012, 15:40
autor: TNTomek
Dziś postanowiłem pouzupełniać płyny w audicy. Spryskiwacze itp. Odkręciłem korek wlewu oleju i się przeraziłem. Mam nadzieje,że nie jest to to, o czym myślę.

Jakieś pomysły?


Obrazek

Obrazek

: 28 sty 2012, 15:46
autor: Pieterb
Płynu Ci nie ubywa? Jeśli nie to jest to normalny objaw jak się jeździ krótkie odcinki i auto jest nie dogrzane lub słabej jakości olej.

: 28 sty 2012, 15:59
autor: TNTomek
Płynu ubywało w zastraszającym tempie. Dalej ubywa. Ale po dokręceniu śrub na obejmach ubywa dużo mniej. Co do oleju to Valvoline do aut pow. 150000 km i LPG. Na oleju zrobiłem koło 8 tys.

: 28 sty 2012, 18:06
autor: piotrek 250279
ile dziennie robisz kilometrow autkiem?a na bagnecie co pokazuje ? i ten olej jak kolega wyrzej napisal moze slabej jakosci jest . Ja to o takim nawet nieslyszalem moze lepszym rozwiazaniem bylby lotos . Ja osobiscie do swojej lalem i smigalo

: 28 sty 2012, 18:20
autor: olapiotr
piotrek 250279, Lotos vs. Valvoline to porównanie jak gówno do twarogu :shock:

: 28 sty 2012, 18:23
autor: Pieterb
TNTomek pisze:Co do oleju to Valvoline do aut pow. 150000 km i LPG.
to w sumie niezły olej, przynajmniej tak słyszałem. A jak jego stan nie przybywa?
TNTomek pisze:Płynu ubywało w zastraszającym tempie. Dalej ubywa.
zlokalizuj gdzie się podziewa płyn.

: 28 sty 2012, 18:38
autor: karol89
Odnośnie oleju, Valvoline to dobre oleje <ok>

: 28 sty 2012, 18:56
autor: p-a-b-u
Zobacz z zbiorniczku płynu czy nie ma tłustych plam. Jak oleju nie przybywa to bym się za dużo nie przejmował. Ten majonezik to typowy objaw permanentnie niedogrzanego silnika i marka stosowanego oleju ma tu raczej niewielkie znaczenie. Zabierz czasami audika na dłuższą przejażdżkę to osad pod korkiem zniknie.

: 28 sty 2012, 20:26
autor: sylwester28ET
Jeżeli drastycznie nie ubywa płynu w zbiorniczku to nie ma czym się przejmować, normalny skutek jazdy zimą.

: 28 sty 2012, 20:35
autor: Pieterb
p-a-b-u pisze:Ten majonezik to typowy objaw permanentnie niedogrzanego silnika i marka stosowanego oleju ma tu raczej niewielkie znaczenie.
a z tym to się nie zgodzę ponieważ ja ma zalany Liqui Moly 10W40, robię bardzo krótkie odcinki max do 5km i jest czyściutko. A jeździłem już na wielu innych tańszych olejach(oczywiście w innych autach) i właśnie taka maź się zbierała.

: 28 sty 2012, 20:36
autor: kuba1990
Nie musisz się niczego bać- bo też to mam, byłem u mechanika i powiedział że to normalne zimą :-D

: 29 sty 2012, 15:14
autor: TNTomek
Witam. Co do oleju to taki http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=2710030

Bagnet czysty ( bez majonezu) oleju na pół miarki.

Oleju nie przybywa a raczej troszke ubywa :oops: Ucieka mi trochę przez uszczelkę pokrywy zaworów. Muszę zebrać się w sobie i wymienić. Bo mam kupioną i sobie leży.
Jednorazowo pokonuję dystanse rzędu 8 - 10 km tylko w trybie miejskim. W ciągu dnia pokonuję średnio 30- 40 km na 4 razy.

: 29 sty 2012, 15:49
autor: Pieterb
TNTomek pisze:Bagnet czysty ( bez majonezu) oleju na pół miarki.

Oleju nie przybywa a raczej troszke ubywa Ucieka mi trochę przez uszczelkę pokrywy zaworów. Muszę zebrać się w sobie i wymienić. Bo mam kupioną i sobie leży.
Jednorazowo pokonuję dystanse rzędu 8 - 10 km tylko w trybie miejskim. W ciągu dnia pokonuję średnio 30- 40 km na 4 razy.
także spokojnie kolega jeździ

: 29 sty 2012, 15:54
autor: Siumek
raczej niedogrzany silnik a co do oleju to latam przy takim samy silniku na elfie i jest czyściutko ;)

: 29 sty 2012, 16:50
autor: TNTomek
:mrgreen: Uff. Bo już obawiałem się najgorszego - wywianej uszczelki pod głowicą.