Strona 1 z 1

[B4 ABT] Niesprawny przepływomierz?

: 28 sty 2012, 17:32
autor: Wawik
Witam, szukałem podobnych tematów, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, więc założyłem nowy temat. Otóż mam problem z moją niunią B4 ABT 90KM, mianowicie z "szarpaniem" przy wciskaniu gazu na 4-tym i 5-tym biegu. Przy zmianie biegu na 4 lub 5 i delikatnym wciśnięciu gazu, wszystko jest ok, ale przy mocniejszym wciśnięciu gazu, samochód traci moc na 1-2 sekundy, szarpnie i jedzie dalej normalnie. Dodam jeszcze, że to dzieje się tylko na ciepłym silniku. Czy może to być wina uszkodzonego przepływomierza :?: Czytałem o czyszczeniu przepływomierza, ale podobno to nie zawsze odnosi zamierzony skutek. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak :?:

: 28 sty 2012, 19:52
autor: !StaSiu
ABT nie ma przepływomierza.

: 28 sty 2012, 20:08
autor: Wawik
W takim razie co może być przyczyną? :-/

: 28 sty 2012, 20:20
autor: Jarewa
TPS lub standard przewody kopułka palec świece.

Gaz masz?

: 28 sty 2012, 20:22
autor: Wawik
Skasowanie tego błędu VAG-iem załatwi sprawę?

[ Dodano: 2012-01-28, 20:28 ]
Jarewa pisze:Gaz masz?
Nie, sama benzyna. Kable i świece były wymieniane kilka miesięcy temu.

: 28 sty 2012, 22:45
autor: Jarewa
Podaj jakie miałeś błędy. kasowanie nic nie da.

: 29 sty 2012, 07:57
autor: Wawik
W poniedziałek podjadę na diagnostykę dopiero bo dzisiaj nie mam możliwości podpięcia vag-a :-/

[ Dodano: 2012-01-31, 15:45 ]
Po sprawdzeniu vagiem wykazało błąd czujnika położenia przepustnicy oraz błąd czujnika cieczy chłodzącej. Przepustnica jest już ustawiona prawidłowo, ale czy przez niesprawny czujnik ten błąd może powrócić? Elektryk powiedział mi, że może to być wina także termostatu, bo obroty trzymają się w granicach 1000-1050/min, a samochód po zrobieniu trasy 50 km trzyma temp. 45-46 stopni, a powinien trzymać wyższą.

: 31 sty 2012, 17:38
autor: Pieterb
Wawik pisze:ale czy przez niesprawny czujnik ten błąd może powrócić?
a niby czemu miał by nie powrócić, to że skasowałeś błąd nie oznacza że czujnik jest już sprawny.
Wawik pisze:a samochód po zrobieniu trasy 50 km trzyma temp. 45-46 stopni,
to na pewno wina termostatu o ile dobrze Ci pokazuje wskaźnik temp.

: 31 sty 2012, 18:44
autor: Wawik
Ok, więc jutro wymienię termostat i czujnik i napiszę jakie są efekty. ;-)

: 31 sty 2012, 19:56
autor: Jarewa
Wawik pisze:że może to być wina także termostatu, bo obroty trzymają się w granicach 1000-1050/min
Wątpię przy takich mrozach i tak coś tam silnik się nagrzeje. A jak wyskoczył błąd czujnika to komputer przyjmuje wartość zastępczą.

No ale numery błędu już zapominałeś podać?

: 31 sty 2012, 20:06
autor: Wawik
Nie zapomniałem, ale byłem u elektryka, a on mi po prostu tych numerów nie podał.

[ Dodano: 2012-02-01, 18:07 ]
Po ponownym podłączeniu do vag-a komputer znów wykazał błąd czujnika położenia przepustnicy. Silnik nie przerywa ani nie szarpie, ale jednak ten błąd się pojawia. Pytałem w paru sklepach, ale nigdzie tego czujnika nie można dostać :-/