Strona 1 z 1
[1.8] problem z mocą
: 01 lut 2012, 17:21
autor: Sebk00
Witam! Od niedawna jestem w posiadaniu Audi 80 B3. silnik 1.8 bez gazu. Z tego co się dowiedziałem jest ona na wielopunktowym wtrysku. Ogolnie spala ok 10l. na 100km przy takie w miare spokojnej jeździe. I jej moc nie jest wcale powalacjąca... ; /
Co myślicie o tym silniku, opłaca sie robic przekładke na jakis inny?
: 01 lut 2012, 18:38
autor: Pieterb
Sebk00 pisze:Ogolnie spala ok 10l. na 100km przy takie w miare spokojnej jeździe.
to całkiem dobrze
Sebk00 pisze:I jej moc nie jest wcale powalacjąca... ; /
nie wiem jaki silnik kolega ma albo JN 90 KM albo DZ 112 KM. Jeśli chodzi o JN to szatanem to on nie jest.
: 01 lut 2012, 22:44
autor: Sebk00
To jest ten 90 konny. I ogólnie denerwuje mnie takie urządzonko z kórym spotkałem się pierwszy raz a mianowicie spowalnia ono zwolnienie linki od gazu. I żeby normalnie jechać musze puścić gaz i dopiero po chwili sprzęgło wciskac ; / To tez jest normalne w tych silnikach? I czemu ma to służyć?
: 02 lut 2012, 16:41
autor: Pieterb
Sebk00 pisze:I ogólnie denerwuje mnie takie urządzonko z kórym spotkałem się pierwszy raz a mianowicie spowalnia ono zwolnienie linki od gazu. I żeby normalnie jechać musze puścić gaz i dopiero po chwili sprzęgło wciskac ; / To tez jest normalne w tych silnikach?
u mnie nic takiego nie miało miejsca, a poza tym o ile dobrze pamiętam była tam taka śrubka do regulacji. Mój znajomy ma JN'a jak go będę widział to się przyjrzę bo już dokładnie nie pamiętam i dam znać.
[ Dodano: 2012-02-02, 16:41 ]
Sebk00 pisze:I czemu ma to służyć?
ma to służyć temu aby auto się szybciej wkręcało na obroty
: 03 lut 2012, 00:16
autor: karol89
10 L /100 to nie jest dobrze tylko źle przy normalnej jeździe JN spala ok 8 litrów kolego
Wiem bo takim jeżdżę na co dzień i autko u nas jest od 6 lat bez gazu oczywiście.
Częstym powodem zamulenia JN-a jest źle działający czujnik temperatury silnika w króćcu od głowicy czujnik biały dwupinowy montowany od dołu. Odepnij kostkę i sprawdź czy nie ma tam zabrudzenia w niej czy nie zaśniedziała czy coś jest jak tak to przeczyść.
10-11 to spala przy ostrej jeździe JN wiem co mówię, o ile jest w dobrej kondycji.
Ten co w naszej jest jeszcze wyciąga licznikowe 220 i jak na 90 koni dobrze sobie radzi.
A to coś przy przepustnicy nie jest po to by silnik się wkręcał szybciej na obroty jest to po prostu podtrzymywać obroty silnika przy odejmowaniu gazu by silnik powoli spadał na wolne obroty nie gwałtownie powodując nieprzyjemne szarpanie. Jak Cię to kolego denerwuje to jest tam przy tym spowalniaczu śruba regulacji i moża sobie to ustawić by reagowało później.
: 03 lut 2012, 22:48
autor: Sebk00
O, wielkie dzięki. Nadszedł weekend wiec sie pobawie troche. To jest moje pierwsze auto wiec tak do konca jeszcze nie ogarniam wszystkiego. :]
: 03 lut 2012, 23:13
autor: BLUECONECT
Też zgadzam się z 'karol89', że auto za dużo pali(10l) chyba że niezbyt dokładnie to wyliczyłeś... Odnośnie tego czujnika temp. to on szwankuje w wielu silnikach nie tylko w JN i dlatego warto go wymienić na zamiennik z 'górnej' półki...
: 04 lut 2012, 10:29
autor: GerB3
A czy ktos wreszcie zapyta sie jakie odcinki ktos robi i czy w mieście czy na wsi , a nie gada takie głupoty 10l. za duzo mnie pali 8 itd. ? Przecież jak robi odcinki po 10km, stoi w korkach itd. to mu nawet 11l. spali. W JN za spalanie odpowiada tak wiele rzeczy ze nie da sie gadać ile to ma palić, KE-Jetronic mają po 20parę lat i jak ktos wie jak to działa to widzi ile elementów tam sie eksploatuje z biegiem czasu. Akurat w JN lejący wtryskiwacz rozruchowy moze spowodować wieksze spalanie niz jazda z walniętym czujnikiem temp.
: 04 lut 2012, 16:59
autor: karol89
Racja ja wiem ( bo rozbieraliśmy już nie raz cały rozdzielacz paliwa nie ruszając regulacji dawek paliwa oczywiście :mrgreen: )
Tak że spoko. Wtryskiwacz rozruchowy też ale czujnik temperatury również się do tego przyczynia że spala dużo dużo więcej niż normalnie.