Strona 1 z 1

[2.0 ABT + LPG] Kilka problemów.

: 09 lut 2012, 10:16
autor: Rastalocky
Witam! Od jakiegoś czasu mam problemy ze swoim Audikiem. Zaczęło się od tego, że przy odpalaniu na benzynie, po dodaniu gazu gasł. Zdarzało mu się to raz, góra dwa po czym odpalał i wchodząc na obroty chodził dosłownie jak traktor. Po przełączeniu na LPG było wszystko w porządku. Ostatnio jednak już i na LPG zaczynał wariować. Po przełączeniu albo dostawał bardzo wysokich obrotów ( około 3tys.) albo mega niskich, koło 700. Strasznie to wpieniające gdy dojeżdza się do świateł i samochód albo wyje, albo ledwo chodzi. Wczoraj jednak samochód odmówił w ogóle posłuszeństwa. Na pb przestał odpalać. Przez ostatnie kilka dni już miałem problemy z odpalaniem. Odpalał za pierwszym razem, nawet w tych największych mrozach, po paru sekundach gasł i potem to już była loteria, albo zapalił od razu, albo trzeba było kręcić po 40 sekund :/ teraz niestety pali już tylko awaryjnie bezpośrednio z gazu. I jeszcze jeden problem odnośnie temperatury silnika. Podczas jazdy trzyma mi cały czas temperaturę ok. 60 st. Stojąc w korku podnosi się normalnie do tych mniej więcej 90st. ale podczas jazdy znowu spada... Może wystarczy tylko przesłonić chłodnicę... Proszę o pomoc i dziękuję z góry

: 09 lut 2012, 12:33
autor: pawelw_1986
co do obrotow i rozruchu to zaczol bym od podkladki pod wtryskiem tej gumowej czesto peka i dzieja sie takie rzeczy jak u ciebie, co do temperatury to w termostacie szukaj winy na postoju powietsze nie chlodzi chlodnicy i dlatego ci temperatura wzrasta a jak jedziesz to sie chlodzi termostat odpowiada za utrzymanie temperatury i od tego bym zaczol

: 09 lut 2012, 20:29
autor: vlodek
Spróbuj zrobić reset kompa bo instalacja LPG pewnie Ci zdrowo namieszała w ustawieniach. Jeśli to nie pomoże to tak jak kolega wcześniej wspomniał przyjrzyj się dolotowi/przepustnicy a jeśli i to nie pomoże to szukaj w instalacji elektrycznej silnika czyli kable, czujniki... To jest prosty silnik więc większość usterek możesz zlokalizować sam.

[ Dodano: 2012-02-09, 20:30 ]
Aha jeśli reset pomoże to ustaw emulację sondy lambda na masę bo pewnie jest inaczej. U mnie występowały podobne problemy i emulacja rozwiązała sprawę.

: 09 lut 2012, 21:45
autor: adieuu
Tez mialem problemy z zapalaniem takie jak opisales, mi pomogla wymiana niebieskiego czujnika. Co do obrotow to moze byc zabrudzony krokowiec.

: 10 lut 2012, 09:20
autor: Rastalocky
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, jutro wracam do domu, gdzie mam warsztat i pełne osprzętowanie, także przejrzę wszystko o czym mówicie. Dzięki jeszcze raz :) Pozdrawiam



Edit: Jeszcze jedno... jakiś czas temu chciałem "sprawdzić" Audika, wpadłem na obwodnice i do 140km/h nawet dawał radę, ostatecznie rozpędził się do 160 i to na tyle. Więcej nie mogłem z niego wycisnąć, bo zachowywał się jakby nie dostawał paliwa. Gaz do podłogi wciśniety a samochód szarpie. Lekko bo lekko, ale szarpie. Dwie sekundy przyspiesza, po czym 2 sekundy jakby nie dostawał paliwa. Co może być przyczyną? To się dzieje zarówno na gazie jak i na benzynie.

[ Dodano: 2012-02-10, 10:00 ]
Zapomniałem dodać, że i spalanie się zmieniło dramatycznie :/ w trasie mi palił około 8l LPG, teraz to jest koło 12-13l :/