Strona 1 z 2

[ B4 ABT] Ciężko pali na ciepłym

: 13 lut 2012, 19:43
autor: portic
Witam serdecznie użytkowników 80-ek. Proszę o pomoc bardziej rozeznanych forumowiczów.
Mój problem przedstawia się następująco: Gdy silnik zimny autko pali od pierwszego tyknięcia ale gdy się zagrzeje ( po przejechaniu z ok 20km) ciężko odpala tzn. kręci i kręci i nie chce zaskoczyć pomaga mu dopiero jak podpąpuję pedałem gazu po czym odpala, chwilkę pochodzi na bardzo niskich obrotach i za chwilkę jest już ok. tzn silnik pracuje równo na swoich obrotach.
Po przeczytaniu kilku postów wywnioskowałem regulator ciśnienia paliwa, lub niebieski czujnik temperatury.
Jak uważacie? Możecie coś doradzić?

: 13 lut 2012, 23:09
autor: BLUECONECT
Ja mogę ci doradzić abyś podpiął auto pod kompa, bo to powinno wykazać co jest nie teges- wg mnie to oszczędzenie kasy bo przyczyn może być wiele... Czujnik temp. też może być walnięty i jego należy kupować 'z górnej półki'- zresztą koszt i tak najmniejszy w porównaniu do innych podzespołów... ;-)

: 14 lut 2012, 12:11
autor: mjerzyk
na 90 % niebieski czujnik temp. też to miałem i kilku znajomych także, czujnik podaje za niską temp. do komputera i auto dostaje tyle paliwa co na ssaniu i go zalewa na ciepłym, a czujnik założyłem najtańszy topran lub hans prins jak kto woli jakiś rok temu i działa do tego czasu więc nie wiem czy jest sens inwestować w jakieś drogie czujniki

: 14 lut 2012, 12:41
autor: Jarewa
Bzdura kompletna. Kiedy w końcu ludzie się nauczycie że jeżeli nawali jakiś czujnik lub coś komputer wchodzi w tryb awaryjny! który nie pozwoli zniszczyć silnika i jest trybem bezpiecznym!

Jeżeli uwali się czujnik temperatury chłodziwa wchodzi w tryb awaryjny i przyjmuje wartość zastępcza około 20st.

Czujnik też za bardzo nie może oszukiwać bo jest jeszcze drugi. I jeżeli jest poza normą to też przyjmie błąd.

: 14 lut 2012, 12:48
autor: mjerzyk
z tym czujnikiem to wiem ze swojego doświadczenia, a bzdury to niestety kolega pisze

: 14 lut 2012, 13:03
autor: Jarewa
portic pisze:chwilkę pochodzi na bardzo niskich obrotach i za chwilkę jest już ok
Ta i pewnie czujnik naprawi się w chwilkę sam co? a autor nie zauważył że mu pali dużo więcej Pb.
portic pisze:pomaga mu dopiero jak podpąpuję pedałem gazu
Ruszanie pedałem gazu w ABT nie ma nic do rzeczy z dawką paliwa przy odpalaniu.

Jak kolega wyżej podłącz pod kompa. Temat rzeka.

: 14 lut 2012, 13:11
autor: mjerzyk
jeśli kiedyś kolega palił zalany samochód to wie ,że trzeba wcisnąć gaz ,
oczywiście auto można podpiąć pod komputer jeśli posiada program i kabel , bo jeśli nie to mechanik go skasuje 50zł i każe mu wymienic czujnik temp.

: 14 lut 2012, 13:25
autor: Jarewa
To nie gaźnik by go tak zalało. Po drugie gdyby miał sprawną instalacje NW 100% to by przepalił.

Lepiej czasami wydać te 50zł i mieć spokój. A jak chce taniej to zawsze może sam wybłyskać błędy.

Ja osobiście stawiam na coś innego.

: 14 lut 2012, 16:18
autor: remik87
odepnij kolego niebieski czujnik i spr wtedy. u mnie jak był trzaśniety to po odłączeniu auto odpaliło bez problemu

: 14 lut 2012, 23:06
autor: olek70
Witam.
Ten czujnik może walnąć w dwie strony. Gdy są problemy z odpalaniem, oznacza, że nie podaje informacji do komputera, ze jest za zimno i nie ma wzbogacenia mieszanki. Z drugiej strony po rozgrzaniu silnika, gdy się nie wyłączy, może nie podać informacji, że wzbogacanie powinno być już odłączone i silnik dostaje za dużo paliwa, co powoduje zalewanie. Tak więc na początek, żeby nie wydawać kasy, na ciepłym silniku zrób jak radzi kolega remik87,

: 17 lut 2012, 20:51
autor: portic
Dzięki koledzy. Czujnik niebieski odpiałem na ciepłym silniku i nic. dalej musiałem trochę pokręcić. Skorzystam z rady i podepnę pod komputer u jakiegoś mechatrona :-D i zobaczymy. o przebiegu diagnostyki napiszę.

: 17 lut 2012, 21:57
autor: Jarewa
Tylko nie zdziw się że wywali błąd czujnika bo odpinałeś wtykę błąd zapisany. Najlepiej zresetuj ECU odpinając aku na pół godziny pojeździj dwa dni i dopiero jedź na diagnostykę.

: 18 lut 2012, 11:18
autor: krzycho
Dzięki koledzy. Czujnik niebieski odpiałem na ciepłym silniku i nic. dalej musiałem trochę pokręcić.
Może być tak, że Twój czujnik ciagle podaje sygnał o niskiej temp. dlatego zalewa Ci gorący silnik. Odłączenie czujnika, również powoduje wzbogacenie mieszanki, więc nadal problem z odpaleniem.

Jeśli masz opornik 300-400ohm to podłącz do wtyczki czujnika na gorącym silniku i wtedy spróbuj odpalać. Będziesz miał sygnał do kompa, ze silnik jest gorący.

: 04 mar 2012, 18:34
autor: portic
Panowie wracam do tematu.
Nie byłem u mechaniora o podłączenie do kompa.
Prześledziłem dokładnie forum i zmierzyłem rezystancję na niebieskim czujniku temperatury płynu i wygląda na to że czujnik jest walnięty.
Oto moje wyniki: :roll:
temp silnika 20 stopni-990 ohm co prawda temp na zewnątrz była -4 st Celcjusza
70 stopni - ponad 300 ohm
80 stopni - ponad 200 ohm
czasem poprostu nie mogłem zmierzyć rezystancji. Miernik nie wskazywał żadnej wartości.

Jakie wasze jest zdanie? Jakiej firmy polecacie czujnik. Do najbliższego ASO mam 60 km więc prosiłbym o alternatywe którą można nabyć w sklepie motoryzacyjnym.

: 04 mar 2012, 22:37
autor: Jarewa
70 stopni - ponad 300 ohm
80 stopni - ponad 200 ohm
Czujnik w porządku.