Strona 1 z 2
[B4 ABK] Dziwne objawy po rozgrzaniu silnika.POMOCY
: 15 lut 2012, 14:57
autor: dejf155
Witam! Chciałbym przedstawić problem mojego taty z jakim boryka się od lata zeszłego roku ze swoim ABK`iem. Mianowicie: Silnik odpala zimny od strzała, pracuje i jedzie normalnie do momentu jak zacznie łapać temperaturę normalnej pracy czyli +-90 stopni.(po przejechaniu jakiś 3-5km) Objaw jest taki, że autem podczas jazdy zaczyna szarpać,trzepać,traci moc, po prostu nie chce jechać.po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie chociaż też nie zawsze i później po odpaleniu od razu gaśnie. Kiedy się go zostawi na jakiś czas żeby ostygł można go odpalić normalnie i przejechać znów kawałek do momentu "swojej fazy". Metodą prób i błędów oraz informacjami i podobnymi przypadkami z forum próbowaliśmy zrobić to własnymi siłami, ale nic nie pomogło...Wymieniliśmy masę rzeczy takich jak: świece, kable, kopułkę, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy(przy okazji czyszczona przepustnica), czujnik temperatury, przekaźnik nr.30, moduł do cewki zapłonowej i nic to nie pomogło..nawet za każdą wymianą danej części po coraz krótszym dystansie zaczął się taki objaw. dodam że auto jest na sekwencyjnym gazie i nie ma różnicy, objawy są takie same na benzynie i LPG. gaz ma ok. roku czasu. Ja już nie mam na to siły, nie wiem już co robić. Może mieliście podobne przygody. proszę o pomoc!
: 15 lut 2012, 15:07
autor: Leo
proszę zmierzyć ciśnienie sprężania na ciepłym silniku.
: 15 lut 2012, 16:14
autor: dejf155
nie mierzyłem co prawda sprężania, ale silnik do momentu pojawienia się tego pracował dobrze..nie było problemów na ciepłym silniku, ani spadku mocy ani innych podejrzanych objawów. Ale sprawdzę...
: 15 lut 2012, 20:43
autor: paskud
Trzeba było zacząć od analizy spalin i sprawdzenia sondy lambda.
Re: [B4 ABK] Dziwne objawy po rozgrzaniu silnika.POMOCY
: 15 lut 2012, 21:33
autor: slawex007
dejf155 pisze:...Wymieniliśmy masę rzeczy takich jak: świece, kable, kopułkę, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy(przy okazji czyszczona przepustnica), czujnik temperatury, przekaźnik nr.30, moduł do cewki zapłonowej i nic to nie pomogło..
Czyli wydałeś ładnych parę set złotych , robiac na własną rękę
... masz gest
Przy wymianie już pierwszej rzeczy która okazała się pudłem pomyślał bym czy warto dalej wymieniać wszystko co sie da , czy może lepiej jechać do jakiegoś kumatego, na diagnoze za parę złotych i ewentualnie samemu zrobić
PS: Silnik nie był może kiedyś trochę przegrzany, albo przetarty z małą ilością oleju ??
Tak jak wyżej koledy pisali sprwadz ciśnienie oraz napięcie sondy albo analiza spalin
Pozdrawiam
: 15 lut 2012, 21:57
autor: dejf155
tzn. sam wszystkich części nie kupiłem, bo część gratów miałem na podmiankę ze sprawnego więc tragedii nie ma... ale zacznę od tego tak jak mówicie, sprawdzę ciśnienie i analizę. dodam że, spaliny dziwnie śmierdzą...taką jakby siarką, ostrzejszy zapach i czuć benzynę w oleju. to może mieć coś wspólnego z sondą?
: 15 lut 2012, 22:02
autor: maniekgr
tak kolego siarkę jak czuć to może być uszkodzona sada ale paliwo w oleju to może być kilka przyczyn a napewno masz zapłon dobrze ustawiony bo ja podobnie miałem dopiero ustawienie zapłonu pomogło tyle że siery nie było czuć
: 15 lut 2012, 22:12
autor: Leo
siarką jedzie? Katalizator masz zapchany!
: 15 lut 2012, 22:18
autor: maniekgr
kolega LOO dobrze napisał może to być kat zapchany jak zapłon jest ok to też stawiam na kata.
___________________________
było abt 340 tyś
jest abk 391 tyś
: 15 lut 2012, 22:39
autor: slawex007
slawex007,
Wstaw jakąś rurę albo strumienicę
chyba że cię stać na kata
poza tym z dobrej strumienicy to i głosik fajny przy obrotach ( ale jak wyżej pisałeś to auto ojca... pewnie się nie spodoba:):) :lol:
: 15 lut 2012, 23:05
autor: Leo
żadnych strumienic, tłumik przelotowy.
: 16 lut 2012, 07:35
autor: dejf155
i zapchany kat może wywoływać takie objawy?
: 16 lut 2012, 07:39
autor: Leo
a jak ma auto jechać, jak spaliny nie mają gdzie uciekać?
: 16 lut 2012, 17:42
autor: czarekj
Zostaw na razie katalizator w spokoju, bo sie tylko w koszta wpędzisz.
Mieszanka paliwowa jest za bogata!
Zacznij od najprostszych rzeczy:
1. Przewód powietrzny regulatora ciśnienia paliwa.
2. Sonda Lambda.
Jeżeli nic się nie zmieni to przepływomierz do naprawy.
: 16 lut 2012, 22:26
autor: dejf155
przewód, jakoś uda mi się go wynaleźć i oblukać...ale ze sprawdzeniem lambdy będzie większy problem. jak ją zdiagnozować?
czarekj pisze:Jeżeli nic się nie zmieni to przepływomierz do naprawy.
Wymieniłem już przepływkę i na niej jest to samo...