Strona 1 z 2

[80 B3 1.6] gaźnik Pierburg

: 10 sie 2007, 00:29
autor: Beny
Mam w Audi 80 1.6 gaźnik Pierburg mam ostatnio z tym gaźnikiem problemy (jeżdżę na LPG) zacina się ,w związku z tym mam pytanko czy ktoś wstawiał (lub wie jaki pasuje do tego silnika) inny gaźnik zamiast oryginalnego Pierburga chodzi mi o jakiś inny gaźnik stosowany w audi 80 (np 2 gardzielowy). Z góry dzieki

: 10 sie 2007, 08:19
autor: WOJTEK26
A powiedz który rok masz autka i która wersja gaźnika jest u Ciebie bo był pierbug I i II ja mam pierburga II do sprzedania z 1.8. Powiedz cos dokładniej o tym zacinaniu sie co sie zacina i jak sie to objawia

: 10 sie 2007, 13:23
autor: Beny
To jest rocznik 91 (później dopisze model gaźnika). Czasami jak docisnę gaz to gardziel pozostaje otwarta w jednej pozycji i nie powraca, a czasami po prostu sama się otwiera i wtedy pedał gazu wpada w podłogę (muszę wyłączyć kluczyk i z powrotem włączyć i wszystko wraca do normy) z tego co się orientuję to w tym gaźniku linka steruje silniczkiem który z kolei otwiera i zamyka gardziel i coś z nim jest nie tak. Ktoś kiedyś mi wspomniał, że ten gaźnik można zastąpić jakimś standardowym 2 gardzielowym (od golfa 2) i parę koni przybędzie no i oczywiście łatwiejsza regulacja. Jeśli się orientujesz to był bym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

: 10 sie 2007, 14:42
autor: WOJTEK26
Wygląda na to że masz pierburga 2EE czyli elektronicznie sterowany. Nie wiem czy da rade zastapić jeżeli będą pasować śruby mocujące to powinien podejść. Nie wiadomo jak zachowa sie komputer sterujący bo on steruje też i zapłonem.

: 04 wrz 2007, 14:13
autor: Beny
Mam gaźnik Perburg 2EE i potrzebował bym schematów podłączenia podciśnienia bo z tego co doszedłem to coś z nim jest nie tak

: 04 wrz 2007, 14:49
autor: WOJTEK26
W centrum jest dostepna książka SAM NAPRAWIAM i tam sa schematy podłączeń podcisnienia i innych rzeczy

schemat do wywołania kodów migowych

: 10 wrz 2007, 17:00
autor: plrafal
Witam. potrzebuje schemat do wywołania kodow migowych w audi 1,6 gaźnik 2ee rocznik 1990. Widzialem ten z książki reguluje i naprawiam ale tam jest troche slaba jakosc zdjec i jest slabo opisane. Z gory dzieki

: 13 wrz 2007, 10:38
autor: Lisek
Siema ja też miałem kiedys problem z tym gaznikiem w audi1,6 z 90 r ale to była głupia sprawa też wariował z obrotami i tp.a przyczeną tej sytacji był nie założony przewód masowu na wsuwkę przy pokrywie zaworó. Zmieniałem uszczelniacze i poprostu przeoczyłem ten przewód. jak jechałem i przewód dotykał masy to dostawał kopa jak nigdzie nie dotykał to znaowu zamulał albo gasł.Więc może warto sprawdzic wszystkie przewody


Pozdrawiam Lisek

: 13 wrz 2007, 11:42
autor: goldi j51
hej taż miałem problem z tym gaznikiem chodził na wysokich obrotach i nie miał ssania przyczyną był nastawnik przepustnicy który wszystkim steruje po wymianie wszystko wróciło do normy audi 1,6 pp pozdrawiam

: 21 wrz 2007, 19:12
autor: plrafal
Moze ktos by potrafil to przetłumaczyc albo wie gdzie to jest przetłumaczone?
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm

: 03 paź 2007, 21:01
autor: Beny
Trochę mnie nie było podciśnienie podłączone i to ono jest walnięte ,czy ma ktoś podciśnienie na zbyciu? teraz podciśnienie przestało działać i mam regulacje tylko na śrubie jak jest zimny to ledwo chodzi a jak ciepły to ma obroty powyżej 2000

: 16 wrz 2012, 13:04
autor: michu1306
Witam mam audi 80b3 1.6kat 1995, rok temu zalozylem gaz do niej i wszystko bylo by dobrze gdyby nie ow feralny gaznik pierburga. nie moga za nic ustawic mu wlasciwych obrotow, jezdze co chwile do goscia od gazu ale o ten tez nie wie o co chodzi w tym wynalazku. jesli ustawie mu optymalne obroty gdy jest cieply to znwu jak ostygnie to wogole mi nie trzyma orotow i zdycha odrazu. jesli ktos mial ten sam problem , prosze pomozcie jesli jakos to rozwiazaliscie.

POZDRAWIAM Michu1306 :-/ prosze o odpowiedz jesli byscie cos wiedzieli na ten temat na michu2321@wp.pl Pozdrawiam

: 16 wrz 2012, 13:56
autor: ysiul
Proponuję żebys zadzwonił do goscia ktory zajmuje sie regeneracja tych gaźników, na pewno Ci doradzi czy trzeba go wymienić czy tez podpowie jak go masz ustawić a oto numer to niego 62/7670356

: 16 wrz 2012, 14:21
autor: Krzysiek 84
2EE wymienia sie na 2E i pasuje na tą podstawe, potem tylko regulacja i podłącza sie do gaźnika obieg płynu chłodniczego.

: 16 wrz 2012, 19:45
autor: lipek21
jak coś to posiadam 2e na sprzedanie
http://tablica.pl/oferta/gaznik-audi-vw ... 12FZ3.html