Strona 1 z 1

B4[2.0 ABK LPG] Problem Z Odpalaniem :(

: 19 lut 2012, 23:22
autor: tajson21
Witam wszystkich jestem nowy w klubie wiedz jezeli robie cos źle z gory przepraszam szukalem sporo po forum ale niestety nie znalazłem podobnego przypadku a jezeli był on a nie umiem szukac to przepraszam. wiedz posiadam silnik abk w gazie a moj problem polega na tym ze; silnik nie wazne czy ciepły czy zimny odpala tak samo jednak przy pierwszym rozruchu a odpala zawsze na pb jest problem mianowicie odpale go bez dodawania gazu to silnik pochodzi 2 moze 3 sekundy i zgaśnie po czym nie mam juz szans na odpalenie moge go krecic z 10 minut a reakcja jest taka ze przy kazdym kreceniu silnik skrada sie na obroty chce juz zapalic ale niestety nie udaje mu sie a po 3 moze 4 kreceniach poprostu czuc benzyne wiedz sie zalewa jedynym ratunkiem jest odpalanie na pych wtedy lapie bez problemu . natomiast jezeli przy pierwszym odpalaniu dodam gazu i przy rozruchu wciagne go na np.3 tysiace obrotów problem zanika silnik chodzi nie gaśnie 3ma rowne obroty . wymienilem czujnik ten niebiestki 2-pinowy na nowy ale niestety nic to nie pomoglo dodatkowo nowe kable zapłonowe kopułka .. czy ktoś moze pomoc w tym temacie nie znam sie na tyle aby samemu z tym walczyc . z gory dziekuje za opinie pozdrawiam..

: 20 lut 2012, 09:09
autor: krisiun1
Wyjmij i dokładnie przemyj w nafcie lub środkiem do mycia silników regulator biegu jałowego, przycina się i silnik gaśnie.

: 20 lut 2012, 18:08
autor: tajson21
ok sprobuje . dzieki wielkie

: 13 sie 2012, 21:46
autor: Zebek
<b>tajson21</b> czy czyszczenie silniczka pomogło ? Mam podobny problem i nie wiem co z tym ?

: 14 sie 2012, 17:48
autor: Pieterb
Zebek pisze:<b>tajson21</b> czy czyszczenie silniczka pomogło ? Mam podobny problem i nie wiem co z tym ?
nie wiem jak u kolegi ale u mnie przemycie silniczka pomogło

: 14 sie 2012, 18:05
autor: tomas2020
Ja jak miałem taki problem to wymienilem regulator ciśnienia paliwa i miałem uszkodzoną złączkę przy automatycznym ssaniu tą kolo filtra powietrza Obrazek

: 14 sie 2012, 18:32
autor: Pieterb
tomas2020 pisze: miałem uszkodzoną złączkę przy automatycznym ssaniu tą kolo filtra powietrza
to jest wtrysk rozruchowy, tak apropos

: 14 sie 2012, 18:59
autor: tomas2020
Sorki za tą pomyłkę tak jak kolega wyżej pisze wtrysk rozruchowy

: 14 wrz 2012, 10:03
autor: Zebek
Na razie wymieniłem regulator cisnienia paliwa - nie pomogło. Zlutowałem luty na przekaźniku nr 30 odpowiedzialnym za... (no właśnie tego nie wiem , za regulację napięcia na ECU??) . Jest lepiej , nawet dużo lepiej... zimny odpala bez problemu - ciepłego będę jeszcze testował .

: 14 wrz 2012, 14:12
autor: Francis1982
Prawdopodobnie filtr paliwa zapchany i pompa może przez to kończyć swój żywot.

Jak dodajesz gazu to sterownik wówczas inaczej nią steruje.

Owszem jest jeszcze przekaźnik 30 oraz ten sterujący bezpośrednio pracą pompy (nie podam numeru bo nie pamiętam ale da się odszukać).

Poza tym filtr paliwa nigdy nie zaszkodzi wymienić.

: 14 wrz 2012, 19:55
autor: rafalaudi1
U mnie podobne przypadki kończyły się:
- wymiana regulatora ciśnienia,
- wymiana czujnika temperatury,
- no i ekstremalny przypadek to cewka która czasem dawała prąd a czasem za ni chu chu.
No i jeszcze stacyjka którą wczoraj wymieniłem bo pękła i sama gasiła silnik.

: 22 wrz 2012, 19:32
autor: masteretsam
miałem podobny problem i doradzano mi : wymiane regulatora cisnienia paliwa, niebieskiego czujnika temp. pomogła mi wymiana niebieskiego czujnika ale ktos jeszcze mi napisał ze mógł sie urwac kabelek przy kostce podłączonej do wtrysku rozruchowego wiec może zajrzyj czy tam wszystko jest ok.

: 02 paź 2012, 13:18
autor: Zebek
No to pali dobrze chodzi dobrze. Wymieniłem regulator Cisnienia paliwa - może było troche lepiej ale nie super. Następnie polutowałem przekaźnik 30- bez zmian. I na koniec zmieniłem niebieski czujnik temperatury za 12 pln. Pali aż miło :) ... Teraz zaczął bym od czujnika lub też od jego diagnozy .