Strona 1 z 2
[2.0 ABT] Brak mocy, dużo pali i nagrzewa się bardzo szybko
: 20 lut 2012, 13:00
autor: GiNu
Mam problem z moim ABT po naprawie
poszła mi UPG i po naprawie u znajomego silnik stracił dużo na mocy, po daniu mu gazu na zimnym silniku dusi go i potrafi nawet zgasnąć, czasem podczas jazdy jest zero przyspieszenia dopiero po czasie coś sie ruszy. Przy okazji wymiany UPG zostały zrobione: UPG, uszczelki pod kolekotry, pokrywe zaworów, pasek rozrządu z napinaczem, paski od alternatora i pomp, wymieniony olej z filtrem. W innym warsztacie jeszcze planowanie głowicy i wymiana uszczelniaczy po zaworami. Spróbuję dziasiaj sprawdzic pasek czy jest zalożony na znaki jak należy i przeliczę ząbki na starym pasku do porównania. Dodam że jak odpowietrzałem układ chłodzący czasem coś dziwnie klekotało w silniku ( może zawory ) wczesniej tego nie było. Co jeszcze mogę sam sprawdzić ?? Pozdro
: 20 lut 2012, 14:51
autor: karolas123
Możesz sprawdzić czy zapłon jest ustawiony poprawnie oraz czy znaki na kołach pokrywaja sie ze znacznikami. Obawiam sie, ze może to być wina jednego z tych elementów. Sprawdz tezukład zapłonowy.
: 20 lut 2012, 15:57
autor: andi00
tak jak kolega pisze wyzej mozliwe ze masz rozrzad przestawiony i od tego bym zaczal aczkolwiek ustaw sobie porzadnie zaplon na lampe najlepiej;)
: 21 lut 2012, 18:08
autor: GiNu
: 21 lut 2012, 18:18
autor: karolas123
Masz szczescie ze masz bezkolizyjny silnik. Inaczej juz byś go zmieniał. Niestety do ogarniecia.
: 21 lut 2012, 18:23
autor: kuba1990
To silnik ABT jest bezkolizyjny :?:
: 21 lut 2012, 18:30
autor: Pieterb
kuba1990 pisze: To silnik ABT jest bezkolizyjny
tu masz jak koleżance przeskoczył rozrząd
20-abt-kilkukrotnie-przeskoczyl-rozrzad ... 64453.html
: 21 lut 2012, 18:37
autor: jaco80
Tak, jest bezkolizyjny. Wiele innych 8 zaworowych też.
: 21 lut 2012, 18:43
autor: GiNu
Czyli rozumiem że trzeba nastawić na znaki tak jak należy, ustawić dobrze zapłon i w trase <ok> aż dziwne że on tak palił
Jak jest bezkolizyjny to mogę bez obaw spróbować zakręcić po przestawienu paska
: 21 lut 2012, 19:30
autor: jaco80
Dobrym zwyczajem jest ręcznie przekręcić ze 2 wałem przed odpaleniem po ustawianiu rozrządu.
: 21 lut 2012, 21:02
autor: krzycho
Kolego, ze zdjęć wynika, że koło wałka jest przestawione około 180st, a musisz wiedzieć że te znaki zgrywają się co drugi obrót wału. Więc sprawdź to jeszcze raz zanim rozkręcać będziesz.
: 21 lut 2012, 22:57
autor: GiNu
Wielkie dzięki krzychu przekręciłem jeszcze parę razy I wyszło mi że jest przesunięty o półtora ząbka w lewo względem strzałki a niebieskim punktem pomiędzy O T . Jak myślicie koledzy czy przesunąć o ząbek czy o dwa, przerobiłem stare zdjęcie żeby było wiadomo o co chodzi.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/977 ... 0e12f.html
: 21 lut 2012, 23:38
autor: jaco80
Ja bym ściągnął te osłony plastikowe i zgrał wszystkie 3 koła na znaki. Potem ustawił zapłon. Skoro pasek nowy to może właśnie znaki na obudowach nie są za dokładne i stąd te pół ząbka różnicy?
: 22 lut 2012, 10:55
autor: krzycho
Ustaw wał na znak, poluzuj napinacz, zsuń pasek z górnego koła, niech ktoś trzyma pasek napięty żeby nie przestawił sie na dolnym kole a Ty w tym czasie przestaw górne koło na znak i nasuń pasek. Później ewentualna korekta zapłonu i będzie śmigać.
Znaki na obudowie ze względu na odkształcenia plastyku nie zawsze sie idealnie zgadzają, więc jak ustawisz wał na znak, sprawdź czy znak na kole zamachowym też pasuje. Na kole zamachowym masz kreskę i "zero", do ustawienia rozrządu patrz na "zero".
: 22 lut 2012, 13:49
autor: andi00
a jesli nie jestes pewny to odkrec pokrywe zaworow i ustaw go na krzywki na pierwszym cylindrze ustw gorny martwy punkt