Strona 1 z 2

[B3 1.8 JN]Czasami Brakuje Mocy Audi 80

: 20 lut 2012, 22:58
autor: Pekus12
Hej.
Nie dawno zakupiłem Audi B3 QUATTRO z Silnikiem 1,8 na pełnym mechanicznym wtrysku.
Gdyby nie to, że potrzebuję 4x4 a to trafiło się w b.niskiej cenie to audi z tym wtryskiem na pewno bym nie kupił.
Ale co do problemu:
Czasem jak jej się zachce, to ma takiego kopa, że aż w fotel wciska, a czasami niestety dość często jak depnę to wkręci się na 4tyś i odcina. Muła straszna wtedy
Strasznie wnerwia jak np wyprzedzam a tu muuuuła jak nie wiem.

Wie ktoś czym to może być spowodowane?
Świece, kable, filtr powietrza ok.
Paliwa nie sprawdzałem.. może być od tego?

Audi 80 1.8 quattro 90KM
Rok 1987, podobno niecałe 200tyś przebiegu ale za nic w to nie uwierzę:)

Mam jeszcze 2 silniki od takiej audi tylko gaźniki, i zastanawiam się nad przekładką

: 21 lut 2012, 00:10
autor: kroliqster
czujnk halla :) ostatnio u siebie z tym walczylem raz jechal raz nie . Na wyzszych obrotach dostawal mula przerywal . Ewentualnie sonda ale wtedy moglby miec mula caly czas .

: 21 lut 2012, 00:47
autor: Pekus12
Czujnik Halla? To przy aparacie rozumiem:)
I też tak miałeś, że raz się zbierała jakby jakie nitro miała a czasem kilka tysięcy i nie pójdzie?

: 21 lut 2012, 10:02
autor: Francis1982
Przy pracującym silniku odepnij wtyczkę z sondy (chodzi o ten czarny przewód) i napisz co pokaże woltomierz. No i czy jest zasilanie grzałki (na 2 białych ma być 12V). Mi to wygląda na niestykający przewód.

: 21 lut 2012, 14:22
autor: Pieterb
Francis1982 pisze: No i czy jest zasilanie grzałki (na 2 białych ma być 12V).
nie wiem czy wszystkie JN'y ale u mnie np. sonda nie miała grzałki.

: 21 lut 2012, 15:41
autor: Pekus12
A ogólnie, to jaki w ogóle rodzaj jest tego mojego silnika.
Czytam o jakichś JN/I jakieś różne inne AA coś tam.

Ja mam 90KM 1,8 na pełnym mechanicznym wtrysku. Jakie to ma oznaczenie?

: 21 lut 2012, 16:04
autor: Pieterb
Pekus12 pisze:A ogólnie, to jaki w ogóle rodzaj jest tego mojego silnika.
myślałem, że JN bo tak masz napisane. Na pełny wtrysku 1,8 w b3 był jeszcze DZ/MU 112 KM
no i JN 90 KM.
Pekus12 pisze:Jakie to ma oznaczenie?
po prawej stronie na bloku masz wybite pod króćcem z czujnikami

: 21 lut 2012, 16:33
autor: karol89
JN miał jedynie sondę jedno przewodową bez grzałki ;-)

: 21 lut 2012, 22:30
autor: Pekus12
A wracając do problemu to czy może być to wina np:
Kabli zapłonowych, świeczek czy filtra paliwa. Chociaż wydaje mi się, że wtedy to ona by cały czas tą muułę miała

: 21 lut 2012, 22:38
autor: Francis1982
Racja. JN ma jednoprzewodową sondę. Ale woltomierzem można coś niecoś z niej odczytać. Poza tym zobacz czy masz ori cewkę (moduł). Albo odpal w nocy i niech ktoś ci przygazuje silnik. Może wyskoczy ci jakaś dyskoteka. A z tego co słyszałem to hall albo działa albo nie działa. No i za przyspieszenie zapłonu odpowiada gruszka podciśnieniowa. Może pomoże wyczyszczenie świec szczotką drucianą. Tylko ostrożnie by nie zmniejszyć istniejącej tam szczeliny. Zerknij jak wygląda kopułka od środka. Palec. Jak zapłon pada to drgania mogą tak się objawiać. Raz chodzi a raz nie. Nie wyjmuj tylko aparatu bo potem musisz ustawiać zapłon.

: 22 lut 2012, 20:48
autor: Pekus12
Nie no LAS VEGAS pod maską nie ma, kable i świeczki nowe:)

: 23 lut 2012, 09:35
autor: Francis1982
Niech mnie poprawią znawcy z mechanicznego wtrysku ale przydałoby się sprawdzić, czy nie przycina ci się taki talerzyk metalowy. Znajduje się on pod gumą przychodzącą do rozdzielacza paliwa. Chociaż....
Do sprawdzenia szczelność wężyka podciśnieniowego odpowiadającego za przyspieszanie zapłonu. Taki mały fi3 albo fi4 chyba.

: 23 lut 2012, 13:38
autor: Pekus12
No niestety działa. Sprawdzałem ostatnio.
Auto jechało i zgasło. Paliwo iskra itd było. Sprawdzam wtrysk a tu paliwo dostaje, ale nie rozdziela go na cylindry,
Okazało się że pompka paliwa za małe ciśnienie robiła. Dałem jej prąd prosto z akumulatora ichodzi

: 23 lut 2012, 22:03
autor: Francis1982
No to pompka do wymiany. Ona ma takie zabezpieczenie prądowe bo jest utopiona w paliwie. Lub może być filtr paliwa zapchany. Dla pompki stwarza to obciążenie, chce pobrać więcej prądu ale włącza się zabezpieczenie prądowe byś nie wyleciał w powietrze. Po prostu nie może płynąć zbyt duży prąd przez benzynę. Może to być wina samego filtra paliwa ale pompka widać swoje już może przepracowała. Najlepiej wymienić i filtr, i pompkę. Układ sam się odpowietrza.

: 24 lut 2012, 00:22
autor: jaco80
Pompa nigdy nie spowoduje zapalenia benzyny o ile jest nią cała zalana :-)