Strona 1 z 1

[b4 ABT] Sprawdzanie szczelności dolotu

: 11 sie 2007, 17:46
autor: klucho
Kierując się wskazówkami kolegów z forum sprawdziłem szczelność dolotu powietrza w moim samochodzie. Zrobiłem to, ponieważ samochód ciągle pali mi znaczne ilości gazu (jak z benzyną - nie wiem, ale zimą były to też duże ilości). Zatkałem więc dolot przy reflektorze i silnik gasł, ale gdy zrobiłem to samo, lecz na benzynie, silnik pracował dalej. Czy jest to normalne?

: 12 sie 2007, 22:10
autor: homer
nie przynajmniej powinien sie dlawic u mni jak zatkam(nie mam gazu) to po chwili silnik zaczyna prychac, falowac, i przerywac wiec moze twoj gdzies lapac lewe powietrze :-|

: 14 sie 2007, 09:17
autor: klucho
No właśnie, tylko gdzie? Rozbierałem prawie cały dolot i nigdzie ani widu ani słychu.

: 14 sie 2007, 09:36
autor: Danek
A serwo (rura podciśnienia) i obudowę filtra powietrza sprawdzałeś?

: 14 sie 2007, 12:08
autor: klucho
Sprawdzałem raczej wszystko. Dziwi mnie to najbardziej, że na gazie gaśnie a na benzynie jakby nigdy nic. Może dlatego, że gaz podawany jest na zasadzie podciśnienia a gdy zakrywałem dolot to dostawał więcej gazu i się zalewał.

: 14 sie 2007, 12:18
autor: Danek
Dobrze myślisz, tyle, że jak zasłonisz dolot całkowicie to podciśnienie jest równe atmosferycznemu i gaz nie jest wysysany przez mikser, więc jest po prostu brak gazu. Natomiast jak zasłaniasz dolot częściowo to podciśnienie rośnie i wtedy rzeczywiście jest "zalewany".
W przypadku benzyny ECU zmniejsza czas wtrysku i otwiera przepustnicę, żeby wyrównać mieszankę i utrzymać obroty, a dolot raczej nigdy nie jest na tyle szczelny, żeby nie zassać gdzieś jakiegoś powietrza (choćby trochę np. przez odmę, zawór recyrkulacji itp.) niemniej jednak powinien się zacząć trochę chociaż dławić.