Strona 1 z 1
[PP 1.6] Wysoka temperatura itd. EDIT: Jaki olej ?
: 25 lut 2012, 00:48
autor: cycu-01
Mam kilka pytań dot. usterek w moim audi.
Jest to 1.6 PP w gaźniku
Pierwsze pytanko czemu trzyma mi około 95 C' ogrzewanie mam tylko trzyma wyższą temperaturę tak mi się wydaje? Może być zapowietrzony układ chłodzenia ? :shock:
Drugie gaśnie na zimnym silniku falują obroty po ok 5 min obroty dalej falują tylko już nie gaśnie.. :shock:
Trzecie.. Jedziemy np. na 2 biegu wkręci się tak aby już zmienić bieg ok zmieniamy go i tu już jest problem dajemy jej gaz w podłogę po zmianie i tu lipa łapie ją muł ni ch.. nie chce iśc do przodu dopiero po około 2 sekundach dostaje strzała jak bym jechał na NITRO?
Może to być przestawiony zapłon? Wydaje mi się że dużo pali. Dzieje się tak przy spokojnej jeździe, gdy pałuje ją do ok 5 tyś i zmienię bieg to idzie jak strzała :shock:
Ogólnie o co tu kurde chodzi?
Z góry dzięki za pomoc.
Tylko proszę o szybką odpowiedź wierzę w was
: 25 lut 2012, 08:15
autor: krzycho
Zacznij od sprawdzenia czy nie łapie lewego powietrza, szczególnie przez podstawę pod gaźnikiem.
: 25 lut 2012, 13:00
autor: goldi j51
i zajrzyj tutaj na początek ja już zęby zjadłem na tym gażniku i juz nie mam siły do niego wszystko po przekładane i po jakimś czasie problem falujących obrotów powrócił co do żę silnik gaśnie jak zimny sprawdz ssanie
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
: 25 lut 2012, 16:51
autor: cycu-01
Jeszcze mnie panowie nurtuje wyższa temp.?
Na trzeciego dostałem mniej więcej odpowiedź a raczej Zadanie Domowe do odrobienia troszkę trzeba posprawdzać..
: 25 lut 2012, 17:25
autor: BLUECONECT
Podwyższona temp. może oznaczać, że termostat jest do wymiany- nie otwiera dużego obiegu. Warto go wymienić bo jak się zawiesza to raz może być tak a raz siak z poprawną pracą silnika... Najlepszy 'Behr' i takiego poszukaj <ok>
: 18 kwie 2012, 20:38
autor: cycu-01
Wszystkie problemy rozwiązane :mrgreen:
Na podwyższoną pomogło odpowietrzenie małego układu chłodzenia 8-) Banał ale w tym wina leżała
Falujące obroty... Jeszcze większy banał <ok> Spadł jeden wężyk od podciśnienia :lol:
Dziura w obrotach też przez ten sam wężyk
Hahaha trochę powietrza w układzie chłodniczym i jeden mały wężyk tyle nerwów
Dosłownie 20 min. roboty i auto jeździ jak nowe :mrgreen:
Jeszcze panowie pytanie jaki na jaki olej zalać przy wymianie przebieg 160/180tyś półsyntetyk może minerał i jakiej firmy a może przy wymianie użyć jakiej płukanki ?
: 18 kwie 2012, 21:23
autor: GerB3
Valvoline Maxlive 10W40 i tylko to.
: 18 kwie 2012, 21:36
autor: cycu-01
To jest półsyntetyk, prawda?
Nic nie szkodzi że był zalany wcześniej mineralny?
Przy wymianie oleju robić płukankę silnika?
Jak tak to czym?
Proszę o opinie
Nie chcę jakiejś niespodzianki po wymianie.. <lol>
: 18 kwie 2012, 22:26
autor: GerB3
Moim zdaniem nic nie powinno się stac ale robisz to na własne ryzyko. Jeden silnik zrobi 400tys na półsyntetyku i sie nie leje do innego zalejesz mineralny i jest problem.
tak, półsyntetyk.
: 18 kwie 2012, 23:08
autor: BLUECONECT
Też popieram ten olej Valvoline Maxlife- 'GerB3'- świetna baza dodatków...
Są tam substancje powodujące nawet 'pęcznienie gumy' co ma zbawienny wpływ na stare zimery <ok> Poza tym wycisza silnik i przedłuża jego żywotność <ok>
: 20 kwie 2012, 09:21
autor: ysiul
BLUECONECT pisze:Też popieram ten olej Valvoline Maxlife
GerB3 pisze:Valvoline Maxlive 10W40 i tylko to.
zgadzam się z kolegami. Powiedz jeszcze czy wcześniej brał Ci silnik olej :?:
: 20 kwie 2012, 09:56
autor: cycu-01
oleju silnik sam w sobie nie brał tylko pocił sie z pokrywy zaworów ale uszczelka już wymieniona i jest ok.
: 21 kwie 2012, 00:00
autor: ysiul
cycu-01 pisze:oleju silnik sam w sobie nie brał tylko pocił sie z pokrywy zaworów
więc myślę że możesz zaryzykować wymianę na półsyntetyk, na pewno odczuwalna jest różnica w zimie, zdecydowanie łatwiej jest zapalić samochód.