[2.0 6A] Ustawienie potencjometra Ke-Motronic
: 25 lut 2012, 14:14
Witam
Mamy z paroma kolegami te same auta czyli B3 2.0 16V z KE-motronic
Mamy powymieniane potencjometry i tu jest mały problem - jak je ustawić idealnie tak jak to fabryka zrobiła
W swoim aucie jak przekręcę kluczyk to na stykach potencjometra mam następujące napięcia :
styki zewnętrzne 4,84V
górny i środkowy 4,67V
dolny i środkowy 0,15V
Napięcie 0,15V da się śrubeczką na potencjometrze ustawić od 0V do ponad 0,15V (nie wiem ile max) i tu zaraz mam pierwsze pytanie -
1- ile to napięcie ma wynosić ? i jak i jaką wartość ustawić tą śrubeczką
2 - następnie jak ustawić idealnie ten potencjometr bo nim da się obracać obluzowując te cztery śruby którymi jest przykręcony - ustawić jakieś konkretne napięcie pomiędzy dolny i środkowy styk podczas jałowego biegu ? (dodam że jak silnik stoi i przestawiam ten potencjometr to żadne napięcie się nie zmienia !!! z tego wnioskuję że można go ustawiać tylko na jałowych obrotach !!! )czy może jakiś inny patent jest na to ustawianie ?
3 - jeszcze jedno pytanie - wiem że napięcie pomiędzy dolny i środkowy styk podczas jałowego biegu może się zmienić jak pokręcę śrubą regulacyjną którą reguluje się stan spoczynkowy przepustnicy - też bym prosił o radę jak tę szparę spoczynkową przepustnicy się stawia
Pozdrawiam i bardzo bym prosił w swoim i kolegów imieniu o napisanie instrukcji jak to mamy zrobić bo niestety w necie nic dokładnego nie ma
Pozdrawiam
---------- Problem rozwiązany parę postów poniżej !!! ----------
Mamy z paroma kolegami te same auta czyli B3 2.0 16V z KE-motronic
Mamy powymieniane potencjometry i tu jest mały problem - jak je ustawić idealnie tak jak to fabryka zrobiła
W swoim aucie jak przekręcę kluczyk to na stykach potencjometra mam następujące napięcia :
styki zewnętrzne 4,84V
górny i środkowy 4,67V
dolny i środkowy 0,15V
Napięcie 0,15V da się śrubeczką na potencjometrze ustawić od 0V do ponad 0,15V (nie wiem ile max) i tu zaraz mam pierwsze pytanie -
1- ile to napięcie ma wynosić ? i jak i jaką wartość ustawić tą śrubeczką
2 - następnie jak ustawić idealnie ten potencjometr bo nim da się obracać obluzowując te cztery śruby którymi jest przykręcony - ustawić jakieś konkretne napięcie pomiędzy dolny i środkowy styk podczas jałowego biegu ? (dodam że jak silnik stoi i przestawiam ten potencjometr to żadne napięcie się nie zmienia !!! z tego wnioskuję że można go ustawiać tylko na jałowych obrotach !!! )czy może jakiś inny patent jest na to ustawianie ?
3 - jeszcze jedno pytanie - wiem że napięcie pomiędzy dolny i środkowy styk podczas jałowego biegu może się zmienić jak pokręcę śrubą regulacyjną którą reguluje się stan spoczynkowy przepustnicy - też bym prosił o radę jak tę szparę spoczynkową przepustnicy się stawia
Pozdrawiam i bardzo bym prosił w swoim i kolegów imieniu o napisanie instrukcji jak to mamy zrobić bo niestety w necie nic dokładnego nie ma
Pozdrawiam
---------- Problem rozwiązany parę postów poniżej !!! ----------