Strona 1 z 2

[80 b4 ABT] Piszczący pasek.

: 28 lut 2012, 12:09
autor: kuba1990
Witam wszystkich, od jakiegoś czasu zauważyłem ze z rana gdy odpalam auto zaczyna piszczeć pasek od alternatora- dodam sprawdzałem naciąg i jest dość napięty, czy taki pasek kwalifikuje się już do wymiany? dodam ze na tym przejechałem 120tyś km.

: 28 lut 2012, 12:14
autor: Motostacja pl
Guma z której wykonany jest pasek z czasem twardnieje. Ja bym wymienił. Koszt nie wielki.

: 28 lut 2012, 12:21
autor: kuba1990
... aha a powiedz mi czy samemu dam radę go wymienić? i na co mam uważać? dzięki.

: 28 lut 2012, 12:36
autor: tomek1982
wymienisz zadna filozofia tylko pewnie bedzie trzeba zwalac pasek ktory napedza pompe wody wspomagania jak to w ABK w ABT chyba jest tak samo

: 28 lut 2012, 14:54
autor: MIODEK
Dokładnie koszt paska to groszowa sprawa. Wymienić to samemu można.
120 tys to dużo i nie dużo, pewnie pare lat już ma i dlatego już guma twardnieje i odzywa się.

: 06 mar 2012, 18:07
autor: kuba1990
Panowie, chciałbym wymienić ten pasek, ale nie wiem jak mam zdjąć najpierw pasek od wspomagania?

: 06 mar 2012, 18:51
autor: jacekku
Wiesz co może możesz wymienić ale jeśli nie jest wytarty i popękany to nie wiem czy jest sens. Jak robiłem remont u siebie wymieniałem oba paski na gatesa i niestety piszczy chyba ten od wspomagania ( tylko jak się wjedzie w wodę) a przeciesz jest nowy i powinno być ok. Guma nie jest taka jak na starym pasku bo jest bardziej twarda ( może podróbka?). Zaoferowali mi w sklepie jakiś środek do spryskania paska ponoć jest dobry- ja tego nie kupiłem. Ale skoro nie wiesz w ogóle jak się do tego zabrać to może zaryzykuj i kup ten "psiuczek" no chyba że stary jest już bardzo zniszczony.

: 07 mar 2012, 07:21
autor: kuba1990
Ten stary co mam to jest ok. nie ma pęknięć na nim, tylko piszczy, od momentu kiedy odkręcałem alternator i na nowo zakładałem przedtem było ok. może coś nie równo przychodzi?

[ Dodano: 2012-03-07, 15:35 ]
Panowie podpowiedzcie proszę jak nazywa się preparat żeby pasek nie piszczał? dzięki

: 07 mar 2012, 18:45
autor: jacekku
Ale co Ci tam może nie równo być? nie znam nazwy tego specyfiku ale myślę że w sklepie motoryzacyjnym będą wiedzieli o co chodzi. Tylko teraz myślę skoro wcześniej był ok to dlaczego teraz nie jest? Może dotknąłeś czymś tłustym do paska albo do rolki prowadzącej pasek lub za słabo naciągnąłeś.

: 07 mar 2012, 18:55
autor: Jasiu
Przepraszam,zadam pytanie.Ile km chciałbyś zrobić na pasku?
Stary,wymieniaj i zdecydowanie oba!Przecież łatwiej wymienić je w domu a nie na drodze.
Wymieniałem kiedyś na autostradzie we włoszech, wiem jaki to stres.

Pozdrawiam.

: 07 mar 2012, 19:46
autor: kuba1990
na tym pasku zrobiłem ponad 100tys.km. muszę wymienić?

: 07 mar 2012, 20:03
autor: Jasiu
Musisz!

: 07 mar 2012, 20:55
autor: kuba1990
ok wymienię ale jak zdjąć pompę od wspomagania?

: 07 mar 2012, 21:06
autor: Jarewa
jacekku pisze:niestety piszczy chyba ten od wspomagania ( tylko jak się wjedzie w wodę) a przeciesz jest nowy i powinno być ok
Nie tylko paski się zużywają koła też.

: 07 mar 2012, 21:07
autor: kroliqster
nie polecam paskow gatesa pisza wyciagaja sie ... tragedia juz w kilku autach mnie zawiodly dzisiaj wlasnie kupowalem paski boscha alternatora 18 zl pompy wody i wspomagania 15 zl a klimy chyba 13. Ile mozna na tym zaosczedzic ? 3.50 zl ?
po za tym powinno sie co jakis czas wymienic koszt nie jest duzy a wymiana dziecinnie prosta