[b3.1.8 Ru.PM.JN]Wymiana uszczelki glowicy jaki klucz??
: 06 mar 2012, 20:52
autor: tomeklup
witam mam zamiar zmienic uszczelke glowciy bo przecieka olej. w moim audi 80 b3 z silnikiem 1.8 90km w dowodzie wpisane a silnik ponoc 75km
i mam pytanie jaki to klucz do tych srob mocujacych glowice silnika do bloku idzie?
cos podobnego do torx ale potrzebuje parametrow zeby kupic taki wczesniej lub pozyczyc.
oczywiscie wiem co robie ale niechce rozbierac go dwa razy a jezdzic trzeba.
pozdrawiam i czekam na szybkie odpowiedzi.
[ Dodano: 2012-03-07, 07:17 ]
wie ktos?
: 07 mar 2012, 11:06
autor: antoni
Będzie to chyba 12-stka albo 10-ka z kompletu za 10.30zł. ( dziesięć złoty i trzydzieści groszy ) FIRMY " YATO ".
Czy to jest torx czy splin to popatrz na łby tych śrub.
Kupowałem niedawno w " Asmecie ".
: 07 mar 2012, 12:40
autor: tomeklup
ok dzieki to spline juz zamowilem na allegro komplet.
a teraz kolejna zagadka
niewiem jaka uszczelke kupic.
bo a naklejce wyposarzenia mam 55kw i silnik RU
wg dowodu auta mam 66kw
oczywiscie to i to 1.8 na gazniku
czy uszczelki sa takie same i wystarczy ze kupie do silnika 1.8?
: 07 mar 2012, 13:29
autor: antoni
Nie wiem . - kilka lat temu poszedłem do sklepu i na słowa uszczelka do audi 80 , facet bez słowa wyciągnął ( chyba to " goetze " było ), ja zapłaciłem 40 zł. i jeżdżę do dzisiaj .
Dopiero jak się mechanikowi pochwaliłem jakim mądry i samochody sam ład"uje, to mnie zrugał i powiedział że mam dużo szczęścia i tylko dzięki Bogu i partii nie zrobiłem silnika kolizyjnego. Diabli wiedzą co miał na myśli.
W każdem bądz razie jest coś na rzeczy i że po szlifowanej głowicy kupuje się rózne uszczelki.
Poczekaj trochę albo po prostu wywołaj fachowców i niech się wypowiedzą .
: 07 mar 2012, 19:20
autor: olapiotr
Idziesz do sklepu mówisz że masz RU i gość z katalogu ci dobierze <ok>
: 07 mar 2012, 19:36
autor: tomeklup
no tak tyle ze wlasnie jak wczesniej napisalem nieda sie okrelic jaki to silnik. wg nakleiki wyposarzenia to RU wedlug dowodu rejestracyjnego to silnik ktory ma 66kw czyli 90km a nr silnika nieda sie odczytac bo jest przykrecone mocowanie silnika i filtr oleju.
ale juz poszprewalem troche i wiem ze pn jn jv i ru ma taka sama uszczelke wiec niepotrzebnie szukalem kodu silnika
: 07 mar 2012, 21:37
autor: olapiotr
To wyciągasz starą i do sklepu z uszczelką. Czasem ze starej uszczelki da się jakiś nr. odczytać.
[ Dodano: 2012-03-07, 21:38 ]
Dość często nr. nabity jest przy karbach.
: 08 mar 2012, 12:26
autor: Patrique
Końcówka to jest taka szesnasto-kątna gwiazdka a nie torx. Warto sobie nabyć klucz (nie grzechotkę!) który ma nieruchomą rączkę i mocowanie na końcówkę. Końcówka też musi być wysokiej klasy. W przypadku benzyniaka zakładanie nowych śrub nie jest konieczne. Ale jeśli już chcesz wymienić na nowe to polecam "Victor`a Reinz`a". Uszczelka do 1.8 jest w większości taka sama w wielu wersjach silnikowych. Zresztą w katalogu jest to wypisane. Osobiście zakładałem uszczelkę Elringa. Szlif głowicy 0,16 i wszystko jest jak najbardziej w porządku. Pamiętaj tylko, żeby powlec trochę olejem gwinty śrub przed montażem. No i oczywiście nie może być oleju w gniazdach śrub głowicy. W skrajnym przypadku olej nagromadzony w otworze bloku, pod wpływem wkręcania śruby może spowodować samozapłon i nastąpi praca... :-> i bynajmniej to nie jest ściema. :idea:
tomeklup, idealne do domowego warsztaciku <ok> .
Ja mam głównie narzędzia YATO i Stahlsona/Stanleya i naprawdę nie narzekam.
Nie polecam natomiast niższych klasowo narzędzi ze względu na to, że można sobie narobić więcej szkody niż pożytku.
: 08 mar 2012, 17:26
autor: tomeklup
i racja tak samo lepiej miec zwykle klucze nasadowe ale "szeciokatne" bo te wielokatne sie nienadaja do starych srub ja tak kiedys po omykalem sruby od zaciskow hamulcowych.
dzieki panowie klucze przyszly niedawno tak samo jak zamowione uszczelki uszczelka pokrywy zaworow. glowicy i kolektorow kosztowaly mnie 100zl i jakies 200 ktore zaoszczedze na robociznie;p
[ Dodano: 2012-03-10, 08:04 ]
audi juz zrobione odpalilo za drugim razem. hehe
i chodzi rowniutko tylko cos tak cyka z okolic glowicy kolektorow na wolnych obrotach na wiekszych juz nieslychac. dodam ze sprezanie jet w kazdym cylindrze ok a wyciekow niema