Strona 1 z 1
[ace 2,0 16] v jaka kolejnosc przewodow zaplonowych
: 10 mar 2012, 16:22
autor: maciejtnysa
witam koledzy
potrzebuje ustawienioe przewodow zaplonowych na kopulce bo cos namieszalem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e0 ... 201b9.html
ktore przewody od cylindrow podpiac w gorny lewy i prawy wypust kopulki
: 11 mar 2012, 12:23
autor: Francis1982
Jeżeli masz kolejność jak w ABK czyli 1342 i lewy u góry to pierwszy cylinder to:
Lewa góra do 1-go
Prawa góra do 3-go
Prawy dół 4-go
Lewy dół do 2-go.
Środek co modułu zapłonowego (cewki).
: 11 mar 2012, 13:46
autor: maciejtnysa
Tylko własnie ja mam sinik ace
: 11 mar 2012, 21:43
autor: audiktom
Poszukałem ci kolego bo ktoś też miał takie pytanie.
Masz tutaj link
https://audi80.pl/20-16v-ace-nowy-si ... t59437.htm
: 12 mar 2012, 09:50
autor: Francis1982
To teraz wystarczy znaleźć pierwszy cylinder na układzie zapłonowym. I chyba zmiana następuje w prawo.
: 13 mar 2012, 12:12
autor: maciejtnysa
ustawienie kola rozrządu na znak pierwszy cylinder w gorze
w aparacie zapłonowym palec ustawiony na znak i dalej nie chce dziad zapalic
dodam ze w7ymienialem ostatnio czujnik temperatury
ten z tyl glowicy bo autko palilo na zimnym silniku ale juz na rozgrzanym nie chcailo
i teraz swiece mokre od benzyny
zalewa go caly czas
przewody na kopulce stojac przed autem prawa strona od silnika 1
prawa strona od gropdzi 3
lewa od grodz 4
lewy od silnika 2
: 13 mar 2012, 13:01
autor: Francis1982
Najlepiej będzie jak zrobisz tak:
Wykręć wszystkie świece, włącz zapłon i ręcznie kręcąc wałem ustaw go w okolicy OT (taki znaczek na kole pasowym powinien się pokryć z taką strzałką na obudowie). Bezpieczniej kręcić wałem (odradzam kręcenie kołem rozrządu). I wówczas należy ruszać w zakresie ok. 20 stopni (tak, żeby odstępy wynosiły jakąś paczkę zapałek wzdłuż między skrajnymi położeniami). Zostaje tylko włożyć świece w przewód a drugą końcówką "szukać" miejsca pierwszego cylindra.
Może się wydarzyć, że nie będzie na żadnym i wtedy trzeba wykonać dodatkowy jeden obrót, bo cykl w 4-suwach ma dwa obroty.
: 13 mar 2012, 20:35
autor: maciejtnysa
kolego
a czy przewody sa w dobrej kolejnosci zalozone??
bo ostatnio jak mialem zalozone
1 prawy od silnika
2 lewy od silnika
3 lewy od grodzi
4 prawy od grodzi
to zagadal tylko chyba na dwa cylindry chodzil i na odpalonym jak wyciagnalem przewod 3 lub 4 to nie bylo roznicy w pracy silnika zas jak sciagnalem 1 lub drugi to juz jak by chcial zgasnac
: 13 mar 2012, 22:12
autor: Francis1982
Według mnie wystarczy znaleźć kogoś na forum kto ma Competition lub coś innego z ACE i poprosić o zdjęcie jak to ma być.
: 14 mar 2012, 13:56
autor: rafalaudi1
Ja u siebie miałem spore problemy z odnalezieniem iskry. Okazało się że aby ją znaleźć musiałem odkręcić aparat zapłonowy (dwie śróby mocujące) i kręciłem nim we wszystkie strony przestawiałem miejsce w którym jest pierwszy przewód (ale zachowując odpowiednią kolejność 1342) i w końcu trafiłem w miejscu które raczej było mało prawdopodobne. Cały aparat jest przekrzywiony w lewo patrząc od przodu z góry.
Nie mam pojęcia z jakiej przyczyny tak jest ale tak tylko była iskra.
Na mojej stronie cos tam na ten temat jest.
[ Dodano: 2012-03-14, 13:57 ]
http://www.rafalaudi1.partner2.pl/index ... Itemid=128
: 16 mar 2012, 18:20
autor: kaline1984
Witam.Czy problem rozwiązany ?
: 17 mar 2012, 23:02
autor: maciejtnysa
wlasnie jeszcze nie rozwiazany bo nie mialem czasu w tym tygodniu ale po niedzieli sie zabieram za to
: 18 mar 2012, 10:17
autor: rafalaudi1
Ja zrobiłem tak: wyciągnąłem przewód ze świecy nr 1 - wstawiłem w ten przewód świecę - zdjęta obudowa z paska rozrządu - w miejcu OT zaznaczonym na kole paska (tym przy głowicy) białym lakierem zaznaczyłem tą strzałkę - półmrok tak aby delikatnie było widać koło pasowe - świecę ustawiłem elektrodą do przodu tak aby było widać ja idzie iskra - ja jeszcze ustwiłem mini stroboskop - aparat cyfrowy i kręcimy film - jak już nagrałem film to leciałem klatka po klatce i sprawdzałem w którym miejscu świeci iskra i korygowałem ustawienie do skutku. Jest to pracochłonne ale w końcu dochodzi się do tego aby pokryła się iskra z OT a potem tylko regulacja dobra lampą stroboskopową. Wyszło mi w takim miejscu że regulacja go nie przewiduje.
Ważne jest też to abyś przed tym zabiegiem założył świecę na kabel który idzie z cewki do aparatu zapłonowego - jak tam nie ma iskry to znaczy że jest coś z czujnikiem halla lub z cewką - nie pamiętam czy nie ma jeszcze bezpiecznika po drodze ale może ktoś coś na ten temat wie.
: 19 mar 2012, 19:52
autor: maciejtnysa
Witam panowie
Problem z kolejnością przewodów zapłonowych rozwiązany:)
kolega podał mi taka kolejnosc stojac od przodu autka
1 cylinder - na kopułce po prawej od silnika , nastepnie 3 cylinder na kopulce po prawej od grodzi silnika nastepnie 4 cylinder po lewej od grodzi i 2 cylinder na kopulce po lewej stronie od silnika
autko pali na dotyk zimne czy cieple tylko mam odlaczony czujnik temperatury ktory jest z tylu silnika ale jutro go podepne i zobacze co sie bedzie dzialo