Strona 1 z 2

[ABK] wymiana uszczelki do deklem zaworow

: 15 mar 2012, 20:00
autor: jabko_nb
witam
przymierzam sie do wymiany uszczelki zawór, pierwsze moje pytanie dosyć chyba istotne czym usunąć stara zagnieciona i prawie zespawana z głowica stara uszczelkę. Drugie pytanie , poczytałem trochę tematów i podobno ważna jest kolejność wkręcania śrub po założeniu dekla , niestety nie posiadam ksiazki serwisowej gdzie było by to napisane wiec czy mógł by mi ktoś rzucić foto lub jakiś skan jeśli ma możliwość.
I ostatnie pytanie bo się pogubiłem wszyscy polecają gumową uszczelkę , a jest metalowo gumowa

: 15 mar 2012, 20:17
autor: krisiun1
Gumowa to inaczej gumowo-metalowa. Książkę masz w dziale download.Każdy chce mieć gotowca.

: 15 mar 2012, 21:03
autor: Krzysiek 84
Zastosuj jakąs dobrą uszczelke Victor reinz, Elring żeby to raz a dobrze złożyć do kupy.

: 15 mar 2012, 22:10
autor: andi00
dokladnie kup uszczelke metalowo gumowa bo korkowe to pazdziez jesli chodzi o kolejnosc dokrecania srub jest dowolna najlepiej wszystkie podokrecaj najpierw z czuciem ale nie za mocno tak zeby pokrywa doszla a pozniej kolejno podokrecaj juz na gotowca z tego co pamietam przy uszczelce z victora sa nowe szpilki nie koniecznie musisz je wymieniac jesli stare sa w dobrym stanie

: 15 mar 2012, 22:33
autor: jaco80
Co do dokręcania to kolejność i momenty są chyba w instrukcji, którą znajdziesz na głównej stronie.

: 15 mar 2012, 22:45
autor: jabko_nb
krisiun1 pisze:Gumowa to inaczej gumowo-metalowa. Książkę masz w dziale download.Każdy chce mieć gotowca.
jestem tyle już na forum ze nie spamuje i wiem ze jest do ściągnięcia problem w tym ze jak się zaloguje na stronie głównej to nie mogę ściągnąć wyskakuje mi cały czas to samo okno z plikiem i tyle , próbowałem nie raz już i nie udało się z stąd moja prośba , więc zamiast mądrzyć się to mógłbyś pomóc

: 15 mar 2012, 23:01
autor: jaco80
Ok to zacytuje Korpa: Dokręcać na krzyż zaczynając pośrodku pokrywy, momentem 5 Nm, następnie 10 Nm, na koniec 12 Nm. Kolejności dla 4 cylindrowca nie znalazłem.

: 16 mar 2012, 08:28
autor: gregRS2
Kolejności nie trzeba ważne żeby, najpierw dokręcić na środku, żeby pokrywa nie pracowala bo może się delikatnie odgiąć albo pękać, po dokręceniu za zimno jeszcze troche na rozgrzanym docisnąć, ale nie za mocno i jest funkiel, nówka:p

: 16 mar 2012, 15:56
autor: krisiun1
jabko_nb, Zamiast pisać głupoty to byś poszukał trochę i dawno zapomniał o wymianie tej uszczelki, ale skoro potrzebujesz pomocy to pomoc zostaje udzielona:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/697 ... ba850.html

Moment dokręcenia 10Nm

: 16 mar 2012, 18:25
autor: BLUECONECT
Ja przekonałem się, że do prawidłowej wymiany jest niezbędny b. drobny papier ścierny i rozpuszczalnik bądź aceton do odtłuszczenia powierzchni głowicy i pokrywy. U mnie jest uszczelka korkowa i dodatkowo przesmarowałem ją silikonem wysokotemp. i od tej pory przez rok czasu zero kropli oleju <ok> ...a wcześniej bez odtłuszczenia i silikonu wymieniłem dwie uszczelki jedna po drugiej bo sączył się olej :!:

: 16 mar 2012, 19:04
autor: Francis1982
Jak była korkowa to musi zostać korkowa bo są inne. Są z rantem. A do metalowo-gumowej potrzebne są szpilki bez rantu, całe gładkie. Metalowo-gumowa jest mocowana na takich tulejkach, które się wieszają na rancie i niemożliwe jest jej dokręcenie.

: 24 mar 2012, 20:32
autor: BLUECONECT
Zgadza się- metalowo-gumowa jest do B4, ale tak jak pisałem ważne jest właściwe wyczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni a także czasem użyci silikonu wysokotemp., szczególnie w przypadku uszczelek korkowych <ok>

: 27 lut 2013, 23:00
autor: bialas1
Jest jakaś zasada (od którego czy do którego roku) była stosowana uszczelka gumowa i korkowa? Można to jakoś poznać bez zdejmowania dekla? Zbieram sie za kupowanie części i nie wiem jaką ostatecznie kupić a chcę zastosować taką jaka była.

: 28 lut 2013, 13:44
autor: Francis1982
Skoro nie chcesz na razie zdejmować dekla to możesz zrobić inaczej. Kupić szpilki M6 bez rantu i spokojnie kupować metalowo-gumową. Nie lubi ona jednak zbyt mocnego dokręcania i silikon na niewiele się przyda. Jest do tego odpowiedni silikon (chociażby Victor-Reinz). Jest czarny i przypomina smar grafitowany. Szpilki kosztują grosze i jest odpowiednia procedura przykręcania metalowo-gumową.
Najpierw palcami do oporu a potem ok. 3/4 obrotu kluczem (dokładnie nie pamiętam ale powinno być w instrukcji owego silikonu) . Wcześniej odtłuszczamy i smarujemy powierzchnie. Po uruchomieniu silnika silikon sam się uszczelni. A nie można zbyt mocno jej dowalić ponieważ nie pracuje ona jak trzeba kiedy jest za bardzo ściśnięta.

A korek już jest bardziej "tolerancyjny" jeśli chodzi o dokręcanie.

Miałem jeden silnik z 1991 roku (znak 0 na kole zamachowym) i była korkowa. Potem miałem silnik 1993 (ze znakiem I na kole zamachowym) i również była korkowa. Może metalowo-gumowa była stosowana dopiero pod koniec produkcji czyli 1994 ale pewny nie jestem.

: 28 lut 2013, 21:30
autor: szaakaal
bialas1 skoro masz ABK to pewnie masz korkową uszczelke, zresztą wystarczy że podasz w sklepie model i ozn silnika i wierz mi że sprzedawca z automatu wyjedzie Ci z korkową... ja też przy wymianie tej uszczelki u siebie podobnie jak kolega BLUECONECT dałem silikon i trzyma jak cholera,sucho dookoła :-D