Strona 1 z 1

[80 B3 1,8 PM] sonda lambda

: 13 sty 2007, 16:01
autor: goldwinger
witam.
Opiszę to dokładniej auto to audi 80 b3 1,8 jednopunktowy wtrysk silnik PM była padnięta sonda założyłem zamiennik pochodził miesiąc i padła kupiłem następną wsadziłem od razu podłączyłem tester sondy i zobaczyłem dziwne rzeczy mianowicie sonda pracowała trochę leniwie i w jednej chwili zamilkła całkowicie.
czy to taka jakość tych zamienników czy co?
co powoduje uszkodzenie sondy??
dodam jeszcze że przy uszkodzeniu sondy momentalnie auto pracuje na około 500-700 obr/min i strasznie kopci na czarno
czekam na jakieś podpowiedzi bo nie wiem co dalej brać następny zamiennik czy szukać problemu w aucie?
i jeszcze jedno pytanie czy podejdzie sonda od jakiegoś japońca bo zakładałem zamienniki z tego względu że nie znalazłem na szrocie rzadnej używki która by działała ale szukałem tylko w sondach od vw audi a wiem że co w japońcu lub koreańcu badam sonde to zawsze chodzi w przeciwieństwie do audi, vw ,opel gdzie często jest uszkodzona
więc gdyby pasowało coś od innego auta to bym poszukał

: 13 sty 2007, 18:19
autor: foxbat
Dość dziwna sytuacja - nawet zamienniki (mam taki włoski za 165zł) powinny dłużej wytrzymywać. Gdzie w twoim autku ta sonda jest? Może masz za wysoką temp, spalin i sonda się przegrzewa? Ale to chyba mało prawdopodobne.
Co do szybkości reakcji - zimna sonda reaguje zmianą napięcia po ok 1sek. temperatura robocza sondy zaczyna się od 300st.C a optymalne warunki pracy i najkrótszy czas reakcji(kilka milisekund) osiąga przy 600st.C.

: 13 sty 2007, 19:02
autor: goldwinger
foxbat pisze:Dość dziwna sytuacja - nawet zamienniki (mam taki włoski za 165zł) powinny dłużej wytrzymywać. Gdzie w twoim autku ta sonda jest? Może masz za wysoką temp, spalin i sonda się przegrzewa? Ale to chyba mało prawdopodobne.
Co do szybkości reakcji - zimna sonda reaguje zmianą napięcia po ok 1sek. temperatura robocza sondy zaczyna się od 300st.C a optymalne warunki pracy i najkrótszy czas reakcji(kilka milisekund) osiąga przy 600st.C.
no tak to ja wiem, sonda w miejscu jak na zdjęciu
mam jeszcze taki pomysł mam hyundaia pony 1,5 rok 93 wsadziłbym do niego sondę zobaczył czy działa a później przełożył ją do audi, jeżeli w audi nie będzie pracowała to czy to będzie oznaczało uszkodzony ECU?? Obrazeknapięcie z ecu na sonde jest w okolicach 12-13V niezależnie od tego czy zapłon włączony czy nie i czy silnik pracuje czy nie. Z tym że jest to napięcie względem + aku, a nie masy

: 14 sty 2007, 20:51
autor: comandor77
Jeżeli dobrze pamiętam to u ciebie jest sonda jednoprzewodowa bez podgrzewu, która podaje tylko sygnał do ECU w przedzialeod 0 do 1V.Aby ją sprawdzić należy podłączyć plusowy przewód miernika do przewodu sygnałowego sondy a minusowy do (-) akumulatora. Napięcie powinno falować w granicach od 0,2 do 0,8V.Sonda ta pracuje prawidłowo po rozgrzaniu do temp. powyżej 300 stopni.Oryginał Boscha powinien mieć numer 0258986501, uniwersalna Tomco 11990, NTK: OZA 401-E2.Sonda z twojego Hyundai'a numerem uniwersala się zgadza jeżeli jest to silnik 64kW. Nie wydaje mi się aby sondę uszkodził ECU - raczej zbyt bogata mieszanka, zbyt duże spalanie oleju przez silnik, "spalanie" przez silnik płynu chłodzącego(uszkodzona uszczelka pod głowicą lub sama głowica).

: 14 sty 2007, 21:09
autor: goldwinger
dobra panowie już wszystko zrobione auto chodzi
nagrzebałem się dziś aby znaleźć przyczynę łącznie ze sprawdzeniem ECU a problem leżał w zwarciu w instalacji
powodem tych problemów było zwarcie przewodu sygnałowego od sondy do masy problem w wykryciu tego był taki że akurat gdy sprawdzałem przewody pod względem zwarcia było ok nawet ruszanie przewodammi nie pomagało, a po wpięciu ECU zwarcie no to zabrałem się za ECU wypinam z instalacji sprawdzam między pinami nie ma zwarcia dla pewności rozebrałem przejrzałem płytkę pod względem zimnych lutów itp. i nic podchodzę jeszcze raz do przewodów sprawdzam ponownie i... jest zwarcie jak się patrzy. Było ono w samej wtyczce do sondy (od strony instalacji) bo przewód do sondy jest z oplotem i jakimś sposobem we wtyczce zwarł oplot do sygnałowego i taki oto problem.
Pozdrawiam
Temat uważam za zamknięty

: 15 sty 2007, 08:08
autor: bandzior
A ja mam w takim smym silniku cały czas na sondzie ok 0,5 V czy to normalne??

: 15 sty 2007, 13:56
autor: goldwinger
napięcie na sondzie powinno oscylować w zakresie 0,2 do 0,8V na wolnych obrotach będzie to przebiegało wolniej przy wyższych szybciej

: 23 sty 2007, 20:36
autor: jarema
bandzior pisze:A ja mam w takim smym silniku cały czas na sondzie ok 0,5 V czy to normalne??
Jeżeli masz tak na rozgrzanym silniku to znaczy że twoja sonda jest do wymiany.

: 09 gru 2010, 14:32
autor: jankes3
a u mnie jest cały czas na sondzie 0,9V więc wymieniłem na nową i dalej miernik pokazuje 0.9V bez żadnych wahań , czy to jest dobrze czy coś innego nawaliło ?
dodam że benzyny pali tyle co gazik UAZ , świece zawalone czarnym nagarem a rura wydechowa czarna jak u diesla :-(

: 09 gru 2010, 14:58
autor: WOJTEK26
Skoro masz czarne swiece to jest za bogato i to tez pokazuje sonda. Spróbuj odpiac sonde całkiem i zobacz jak bedzie sie zachowywac silnik. Sadze jednak ze winy trzeba szukac we wtryskiwaczu ( lejacy) lub w cisnieniu paliwa. Masz LPG czy nie. Zrób jeszcze adaptacje po wymianie sondy moze pomoże.

: 09 gru 2010, 16:18
autor: jaco80
U mnie też po wymianie nie oscylowała. Adaptacja pomogła.

: 10 gru 2010, 13:41
autor: jankes3
jaco80 pisze:U mnie też po wymianie nie oscylowała. Adaptacja pomogła.
u mnie niestety po adaptacji nie ma zmian , na wolnych obrotach miernik pokazuje 0.9V a przy dodaniu gazu waha się od 0.6V do 0.9V ale już przy wolnych obrotach pokazuje ponownie 0.9V. Być może kupiłem walniętą sondę (zamiennik Bosal) bo stara sonda zachowywała sie podobnie, pojeżdżę trochę i zobaczę jak to wszytko będzie się zachowywać.

: 11 gru 2010, 08:03
autor: WOJTEK26
Objawy jakie opisujesz i wskazania sondy mówia ze sonda jest OK a winny jest układ wtryskowy. Sprawdz czujnik temp do ECU, cisnienie paliwa oraz zobacz czy łądnie rozpula paliwo podczas pracy.