Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT + lpg] Ubywa płynu chłodniczego

: 21 mar 2012, 11:43
autor: timolo
Witam, szukałem szukałem i znaleść nie mogłem objawów takich jak u mnie. Ubywa mi płynu chłodniczego i to nawet sporo 1l dolalem po zrobieniu kolo 500km. Nie mam nigdzie wycieków sprawdzalem na kanale i wymieniane były przewody. Silnik jest po kapitalnym remoncie, oddawałem mechanikowi juz z 4 razy i nadal to samo (najpierw układ sie zapowietrzal[nie bylo ogrzewania], ale wymienione byly: chlodnica, chłodniczka, nagrzewnica i ogrzewanie wrocilo) ale teraz ubywa plynu. Przewod gorny jak i dolny gorące na rozgrzanym silniku. Po odkreceniu korka poziom plynu troche sie podwyzsza, ale pozniej po zakreceniu i jezdzie znow opada. Glowica byla planowana, uszczelka pod glowica wymieniona. temp. trzyma przed 90C chyba ze w korku stoje to rowne 90C. Nie smierdzi spalinami z zbiorniczka plynu chlodzacego. Jaka moze byc tego przyczyna ze ubywa tego plynu ? pomocy :)

aha jeszcze rano jak odpalam to na bialo dymi z rury ale po zrobieniu kilkunastu km juz nie dymi. Dodam jeszcze ze pali mi 12, 13 lpg.

: 21 mar 2012, 15:57
autor: m@x1313
Sprawdź czy nie masz mokrych dywaników w aucie pod nogami pasażera i kierowcy, może nagrzewnica jest nieszczelna. Kolega miał podobny problem i okazało się że ma mikroskopijną dziurkę na wężu chłodnicy która rozpylała płyn i nie było widać wycieków. Biały dym oznacza że spala płyn chłodniczy na zimnym, może być pęknięta głowica.

: 21 mar 2012, 16:27
autor: jaco80
Oj nie strasz kolegi od razu głowicą, biała para na LPG to normalne i przy dobrej głowicy i uszczelce

: 21 mar 2012, 16:30
autor: wento
ja miałem wyciek przy jednym króćcu jak się nagrzał, i kapało na blok silnika, a nie było to widoczne, po zaraz na gorącym bloku odparowywało, i śladu po wycieku nie było a płynu ubywało.

: 21 mar 2012, 16:54
autor: timolo
Głowica byla robiona, wiec peknieta nie jest napewno, w srodku suchutko, szyby nie paruja. Nie ma zadnych bombelkow powietrza w zbiorniku chlodniczym.

Przewody byly wymieniane bo kapalo mi przy parowniku i wymienilem z zaleceniem mechanika wszystkie. Naprawde nie mam pomyslu. Nagrzewnica nowa wymieniana miesiac temu.. ten bialy dym to tylko na zimnym silniku na cieplym nic.

: 21 mar 2012, 17:00
autor: jaco80
No to gdzieś musi być dziura innego wytłumaczenia nie ma. Często jest tak że wyciek od razu paruje i go nie widać.

: 21 mar 2012, 17:02
autor: m@x1313
jaco80 pisze:biała para na LPG to normalne
w sumie racja bo jest więcej w wody w wydechu która wyparowuje, sprawdź króciec z tyłu silnika z niego lubi cieknąć i obudowa czujników temp. jak cieknie to na głowicy jest z reguły biały nalot (te króćce kosztują grosze).
Sprawdź i po dokręcaj opaski na wężach szczególnie na trójnikach do reduktora i przy samym reduktorze tam też lubi cieknąc (u mnie na reduktorze leciało)

: 21 mar 2012, 17:07
autor: karolas123
Kiedyś, miałem taki przypadek, spedził mi on niezle sen z powiek bo długo nie mogłem zlokalizować wycieku. Na wolnych obreotach absolutnie nic nie było widać. Winowajcą okazało sie takie gumowe kolanko łączące króciec od pompy wody z metalowa rurka doprowadzającą płyn na tył do kolektora. Wizualnie nie było widać uczkodzenia, a sie okazało ze kolanko jest przesiane (proces starzenia gumy) i pod obrotami własnie rozpyla płyn delikatną mgiełką. Kolanko o dziwo było od ręki w autolandzie za kilka złotych i nie ma problemu <ok>

: 21 mar 2012, 20:48
autor: timolo
wymienilem korek na nowy w zbiorniczku plynu chlodzacego, narazie plyn sie utrzymuje :) zobaczymy za kilka dni ..

[ Dodano: 2012-03-22, 19:02 ]
minimalna dziurka byla na wezu co idzie do filtra powietrza, kapalo na silnik i parowalo odrazu, uterka zlokalizowana i usunieta :D

: 30 maja 2012, 21:14
autor: wlodi04
Ja mam podobny problem jak kolega, czyli ucieka mi płyn chłodniczy i nie mogę go zlokalizować. Ale po przeczytaniu tego tematu, chyba już wiem co się dzieje z moim płynem chłodniczym. Zauważyłem u siebie pewne objawy, które były tu opisywane. Mianowicie: mokre dywaniki od strony kierowcy, parująca szyba przednia i podczas ogrzewania kabinowego dziwny zapach. Wydaje mi się, że raczej w 100% jest to coś z nagrzewnicą, czyli jest pęknięta albo przewód dochodzący do niej jest pęknięty lub przepuszcza. Teraz moje pytanie jest takie, jak łatwo i bez wielkich problemów dostać się do nagrzewnicy?

: 06 paź 2017, 12:14
autor: Umlaut
Koledzy. Ja mam Audi 80 B4 2.0 ABT z LPG Tomasetto. Miałem niedawno sporo problemów- znikał mi płyn ze zbiornika wyrównawczego choć nigdzie nie miałem widocznych wycieków. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego dobiegał bulgot z bloku silnika i płyn pojawiał się w zbiorniku ale z lekkim ubytkiem. Wszyscy mi mówili, że UPG do wymiany. Strzelił mi króciec z wężem od chłodzenia- za blokiem silnika, potem plastik na chłodnicy (NRF). Nie miałem oleju w zbiorniczku, majonezu pod korkiem, bulgotania płynu w zbiorniczku. Czasami bulgotało przy nagrzewnicy. Diagnoza ???? Kupiłem nowy korek do zbiorniczka- problemy z ubytkami płynu zniknęły, węże wodne nigdy nie są twarde. Ponieważ długo musiałem jeździć z niesprawnym korkiem i nadmiernym ciśnieniem w układzie, rozszczelnił mi się reduktor gazu, pękła chłodnica i króciec. Teraz wszystko jest naprawione, przejechałem już 6000 km- również z prędkościami ok 140 km/h na autostradzie i poziom płynu zawsze taki sam. Bulgotanie przy nagrzewnicy było spowodowane jej nieszczelnością i zapowietrzaniem się. Nagrzewnica pękła ze starości (25 lat).

: 12 paź 2017, 11:30
autor: h/k
A jakiej marki korek kupiłeś? U mnie siedział niby Febi - bo z Allegro, ale zapakowany w firmowe opakowanie, za to na korku tylko GERMANY. No i tak jeździłem od kwietnia, a od jakiegoś miesiąca po porządnym ogarnięciu układu chłodzenia niektóre nowe albo nieco wcześniej wymieniane węże się pociły, w dodatku po trasie w Polskę zaczęło mi mocniej tłuścić szyby (wcześniej dużo mniej), a poziom płynu szybko spadał. Od 2 dni mam oryginalny korek Audi ze złomu i jak na razie wszystko poza tą nagrzewnicą, nawet same węże zdają się być na rozgrzanym motorze trochę miększe.
Czyżby Febi nawet w korkach kulało? Jak na razie mi popadli w minimalnie mniejszych tulejach wahacza - po prostu nie do montażu. A na forum są znane przeciekające ich nagrzewnice...

: 14 sty 2018, 20:50
autor: Krzysztofm1984
Niekoniecznie nagrzewnica, uszczelka pod głowicą lub temu podobne sugestie. U mnie w Audi leci tylko delikatnie ciepłe powietrze, zabrałem się za rozebranie całego kokpitu. I proszę, nagrzewnica nowa, a sam problem polega na tych dziurach w klapce zamykającej dopływ zimnego powietrza. Oryginalnie znajdują się na nich gumki, które zasłaniają otwory, niestety z wiekem ulegają zniszczeniu. Mam nadzieję że pomogłem komuś:) Załączam zdjęcie jako dowód jak to wygląda. Pracy jest dużo, ale myślę że warto.
Obrazek

: 16 sty 2018, 11:00
autor: emvelmuszka
U mnie też ucieka płyn, na jakieś 1000km z pół litra wlałem. Uszczelka pod głowicą mokra, płyn i olej czysty. Ogrzewanie słabe, niema plam na dywanikach, jak zdiagnozowac te gumki od klapek? Jak przekręcam ogrzewanie między pozycjami szyba-nogi-kratki to pokrętło chodzi dziwnie, z nierównomiernym oporem.
I tak wogole to jaki jest w końcu prawidłowy stan w zbiorniczku? Na zimnym silniku od kreski minimum, czy 4/5 obj? Gdzieś indziej jeszcze czytałem że 2 cm pod minimum.

: 16 sty 2018, 11:45
autor: Krzysiek 84
emvelmuszka pisze:I tak wogole to jaki jest w końcu prawidłowy stan w zbiorniczku?
Między minimum a maksimum , oczywiście na zimnym silniku sprawdzamy.
Tak samo jak stan oleju.