Strona 1 z 3

[B3 PM] wężyk od przyspieszacza zapłonu .

: 23 mar 2012, 20:12
autor: wento
Witam. czy może mi ktoś wytłumaczyć , jakie ma zadanie , ten wężyk co idzie do przyspieszacza zapłonu przy aparacie zapłonowym ? Dziś mi się ,,stopił", i przerwał.
bez niego nie odczuwam żadnych zmian w pracy silnika.

: 23 mar 2012, 20:43
autor: jaco80
Przez ten wężyk idzie podciśnienie z modułu wtrysku które przyśpiesza zapłon.

: 23 mar 2012, 20:49
autor: wento
czyli lepiej założyć nowy?

: 23 mar 2012, 21:17
autor: Jarewa
Monotronic czy jetronic?

: 23 mar 2012, 21:27
autor: wento
Monotronic, jednopunkt.

: 23 mar 2012, 21:33
autor: Jarewa
To ten wężyk to wielkie nieporozumienie. Ktoś musiał zmieniać aparat.

W przypadku motronic aparat bez przyspieszacza mechanicznego. Tym steruje ecu.

Ale może sam nie wiesz co masz. Z którego roku auto? silnika osprzęt?

Motronic 06.1990r zwyż.

: 23 mar 2012, 21:42
autor: jaco80
A to chyba nie o ten wężyk chodzi, bo w Motronicu zapłon jest regulowany elektronicznie.

: 23 mar 2012, 22:14
autor: wento
Może coś pomieszałem , więc od początku: chodzi mi o taki wężyk: Obrazek
Silnik to dokładnie: 1.8 s PM 90r. 90km

: 23 mar 2012, 23:37
autor: jaco80
To jest ewidentnie wężyk od przyśpieszania zapłonu, więc albo masz mono-jetronica albo coś namieszane.

: 24 mar 2012, 07:31
autor: wento
Data 1 rerestracji 10. 1990, więc trudno powiedzieć. ale wydaje mi się że to jednak tak jak mówicie jest jetronic , bo to podsinienie idzie do wtrysku. a jak by był monotronic to chyba nie było by go gdzie wpiąć.

: 24 mar 2012, 09:54
autor: Jarewa
wento pisze:Data 1 rerestracji 10. 1990
Wskazuje jednak na mono motronic.
wento pisze:a jak by był mono-mtronic to chyba nie było by go gdzie wpiąć
A czemu nie szło by podpiąć? mono-jetronic to to samo ten sam prawie osprzęt mono-motronic.


Lampą z kontami idzie sprawdzić. Lub po numerze ecu.

: 24 mar 2012, 10:15
autor: GerB3
Ale mieszacie

To jest zwykły PM z aparatem z przyspieszaczem podciśnieniowym, powinien być jeszcze na przewodzie od aparatu zawór ale jak nie ma to się nic nie dzieje. Węzyk musi być bo jak gwałtownie przyspieszasz to podcisnienie przyspiesza zapłon.

: 24 mar 2012, 12:49
autor: jaco80
No to dziwne bo zawsze myślałem że tylko Jetronic ma podciśnieniowe sterowanie zapłonem.



EDIT zajrzałem do Etki i faktycznie w 2 opcji jeśli to faktycznie Motronic też jest wężyk podciśnieniowy tylko nie ma tego elektrozaworu jak w Jetronicu. Zatem zwracam honor, moje informacje chyba błędne były.

: 24 mar 2012, 18:49
autor: wento
Dzięki wszystkim za zainteresowanie To wreszcie się wszystko wyjaśniło. czyli mam monotronic i wężyk muszę podpiąć .

Jeszcze jedna sprawa , czy takie wężyki kupuje się np. do konkretnej rzeczy, czy po prostu są uniwersalne i się dobiera ile trzeba? pytam bo chce wymienić wszystkie wężyki od podciśnień.

: 24 mar 2012, 19:25
autor: Jarewa
Nie ma co patrzeć na etkę. Popatrz się na inne silniki PM były dwie wersje i na tym polegały one że w przypadku pierwszej kąt wyprzedzenia był mechaniczny dlatego gruszka przy aparacie i kat wyprzedzenia elektroniczny brak gruszki przy aparacie.

Zapytam jeszcze o jedno cewka okrągła walcowata czy z modułem podobna do abt?