Strona 1 z 2
[B3 6A] Kolizja tłoków z zaworami
: 23 mar 2012, 20:38
autor: krzysiek.ruski
czego mogę się spodziewać po obcięciu klina na kole zębatym wału?
auto było na postoju na biegu jałowym w momencie zdarzenia. było słychać metaliczny dźwięk i wystrzał LPG w kolektor dolotowy.
ma może ktoś doświadczenia z tego typu zdarzeniem? jakie mogą być tego koszty?
: 23 mar 2012, 22:21
autor: percevalle
krzysiek.ruski pisze:czego mogę się spodziewać po obcięciu klina na kole zębatym wału?
Wszystkiego.
: 23 mar 2012, 22:31
autor: Jarewa
Koszty około 1500zł. max 2tyś.
: 23 mar 2012, 22:37
autor: andi00
wszystko zalezy jaki masz silnik kolizyjny albo nie bo mialem ten sam przypadek w moim aad ale jest bezkolizyjny i nic sie nie stalo;) nowy rozrzad oczywiscie dobrze ustawiony i rura;)
: 23 mar 2012, 22:37
autor: Leo
każdy 16v/20v jest kolizyjny.
taniej wymienić cały silnik.
: 23 mar 2012, 22:41
autor: krzysiek.ruski
ok a teraz pytanie czy głowica od ACE bedzie pasować do 6A? Czytałem że to bliżniaki pomimo kilku różnic
: 23 mar 2012, 22:41
autor: andi00
tak sory nie doczytalem temtu;)
: 23 mar 2012, 22:53
autor: krzysiek.ruski
mam na oku cały kompletny z całym osprzętem właśnie ACE z tym że jest zatarty na panewkach... może za 100 może za 200PLN. muszę przemyśleć tę sprawę...
: 24 mar 2012, 09:28
autor: andi00
wiesz niewiem czy nie lepiej naprawic twoja glowice zrzucisz ja i zobaczysz ile zaworow dostalo, wymienisz pogiete dotrzesz gniazda przy okazji gumki zaworowe i powinno byc git
: 24 mar 2012, 10:41
autor: bobsley6
Demontaż głowicy oraz oddanie jej do kpl naprawy dobrze jej zrobi. Tym bardziej , że jeździsz na LPG. roboty przy tym dużo nie ma. Czas roboczy max 3 dni , koszt około 1200-1500 zł max... Stary silnik z zatartym dołem i tak bedziesz musiał rozebrac i oddac głowice o regeneracji... jak dla mnie wyrzucone pieniądze w błoto, Musisz wziać sobie pod uwage fakt , ze po zatarciu sie panewkiw drugim silniku, korbowód mógł już być na tyle luźny iż zaczął stukać tłok o zawór w głowicy..... kupno takiego silnika jest beż sensu...
: 24 mar 2012, 10:54
autor: krzysiek.ruski
: 24 mar 2012, 12:15
autor: andi00
naloz nowe kolo na wal i zobacz czy nie ma luzu probujac nim krecic w lewo i w prawo, nowe kola sa troszke ciasniejsze od ori lub jak kto woli juz zuzytych jesli bedzie mial luz to radzil bym ci go nie zakladac bo znow sie zerwie klin i wtedy musisz troszke pokombinowac zeby bylo sztywne, ja np raz w golfie 3g po zerwaniu klina luz zlikwidowalem szczelinomierzem oczywiscie dobrze docietym i dobranym pozniej sruba kola na klej i mooocccnnooo dokrecic, aha sprawdz jeszcze czy plaszczyzna walu ci sie nie zjechala bo przy tym jest wiecej roboty,i kolo pasowe nie bedzie wycentrowane i bedzie chulac na boki
: 24 mar 2012, 12:37
autor: Leo
ja tylko przypomnę, że klin nie służy do blokowania wału z kołem, żeby się nie obracało! Klin jest tylko i wyłącznie do wypozycjonowania dobrze koła, on nie ma przenosić żadnych obciążeń! Do przenoszenia obciążeń jest śruba oraz specjalna podkładka napylana pyłem diamentowym, o której 90% mechaników nie pamięta.
: 24 mar 2012, 17:35
autor: krzysiek.ruski
Czy będzie to na nowym kółku?
: 24 mar 2012, 18:00
autor: andi00
niewiem jak w orginale ale ja do swojej kupowalem zamiennik nie pamietam z jakiej firmy i bylo same kolo bez sruby i podkladki ogolnie rzecz biorac jesli chodzi o silniki vw audi i cala ta game to troszke rozrzadow porobilem i powiem szczeze ze w zadnym silniku nie spotkalem sie z zadna podkladka chyba ze chodzi o ta ktora jest zespolona ze sruba,tak na marginesie dolne kolo powinno sie wymieniac co 2 rozrzad