Strona 1 z 1

[1.8 PM] Wysokie spalanie

: 24 mar 2012, 23:27
autor: griszka1993
Problem polega na tym ze spala mi 13-15l/100km
Czujnik temperatury sprawdzony rezystancja przy 90C 250-300 omów
Wtryskiwacz nie leje . Silnik odpala ładnie chodzi równo , moc ma .

Czasami w ciągu jazdy ok 3000 obrotów jak by sie przymulił a po 1s idzie juz normalnie .
Coś mi wydaje ze coś nie tak z sondą ponieważ jak silnik jest rozgrzany jej wartość na biegu jałowym to 0.67V po dodaniu gazu 0.75V a po gwałtownym puszczeniu 0.3-0.4V niestety sprawdzana tylko zwykłym multimetrem .

Dodam ze przy spokojnej jeździe do 3tyś obrotów spala 13-15 a przy cięższej nodze takie same spalanie trochę dziwne ...

PS. sonda wymieniana rok temu na NGK

: 25 mar 2012, 08:07
autor: Pieterb
napięcie na sondzie powinno oscylować w granicach od 0,1 do 1 V a nie stać nieruchomo, także możliwe że coś z nią jest nie tak

[ Dodano: 2012-03-25, 08:09 ]
chociaż zwykłym multimetrem nie zawsze da się dokładnie sprawdzić

: 25 mar 2012, 10:24
autor: griszka1993
Dzięki postaram sie sprawdzić ją oscyloskopem . i powiem co i jak

: 25 mar 2012, 10:38
autor: GerB3
Jakie masz obroty przy 90* na wolnych ? Do sprawdzenia sonda, czujnik temperatury od podgrzewania jeża w kolektorze. I napisz jakie robisz trasy, bo generalnie nie licz ze spali Ci mniej jak 10l na krótkich dystansach jak fabryka po miescie podaje 10,9l.

: 25 mar 2012, 21:45
autor: griszka1993
obroty na wolnych równy 1000(takie obroty utrzymuje od kiedy pamiętam ) . Dziś zrobiłem 120 km na trasie z równą prędkością 90km/h spalił 14l