[ B3 1.8 JN] Prawidłowe ustwienie klapy spiętrzającej.
: 25 mar 2012, 21:03
Po wyregulowaniu klapy spietrzającej w układzie KE-JETRONIC na standardowe ustawienie (jak to pokazane na rysunku talerza klapy) czyli odchył 1.9 mm samochód zaczął cięzko palic na ciepłym silniku.
Zachowuje sie tak jakby wypadał zapłon, na któryms z cylindrów.
Przy niskich temperaturach też zaczął gorzej odpalać azazwyczaj przy około -10 - -20 palił niemalże od pierwszego obrotu wału korbowego .
Odchylenie klapy było dosyć duże od tej podanej na rysunku około 2cm .
W madrej ksiazce przeczytałem , że :
" W układzie K-Jetronic położenie "0" tłoka sterującego jest określone przez unieruchomienie dźwigni w przepływomierzu powietrza (czyli klapy spietrzającej wg mnie na owe 1.9 mm) . Natomiast w układzie Ke-Jetronic sprężyna oraz stałe ciśnienie w układzie zasilania oddziaływają na tłok sterujący i popychają go do dołu (czyli ze u mnie regulacja klapy spietrzającej jak rozumien u mnie była niepotrzebna ?? )
Dla wyjasnienia dodam , że tłok sterujący znajduje w srodkowej czesci rozdzielacza paliwa i jest on sterowany położeniem klapy spietrzającej.
Kolejne pytanie do posiadaczy układów KE-Jetronic lub silnika JN , jak u was wyglada ułozenie klapy spietrzajacej przy rozdzielaczu...
Poniewaz mam troche czasu w zapasie zastanawiam sie na wyjęciem rozdziela z przepływka i zobaczyć jak sie ten tłok zachowuje. Pytanie cz jest sens.
Aha może ktoś bedzie wiedział po nagrzaniu sie silnika (nie koniecznie do 90 stopni) pojawiaja sie bardzo małe wachania wskazówki obrotomierza około 50-80 obrotów przy czym sielnik zaczyna troche nierówno pracowac na biegu jałowym (szarpanie silnikiem ) dodam ze układ dolotowy raczej szczelny.
Zachowuje sie tak jakby wypadał zapłon, na któryms z cylindrów.
Przy niskich temperaturach też zaczął gorzej odpalać azazwyczaj przy około -10 - -20 palił niemalże od pierwszego obrotu wału korbowego .
Odchylenie klapy było dosyć duże od tej podanej na rysunku około 2cm .
W madrej ksiazce przeczytałem , że :
" W układzie K-Jetronic położenie "0" tłoka sterującego jest określone przez unieruchomienie dźwigni w przepływomierzu powietrza (czyli klapy spietrzającej wg mnie na owe 1.9 mm) . Natomiast w układzie Ke-Jetronic sprężyna oraz stałe ciśnienie w układzie zasilania oddziaływają na tłok sterujący i popychają go do dołu (czyli ze u mnie regulacja klapy spietrzającej jak rozumien u mnie była niepotrzebna ?? )
Dla wyjasnienia dodam , że tłok sterujący znajduje w srodkowej czesci rozdzielacza paliwa i jest on sterowany położeniem klapy spietrzającej.
Kolejne pytanie do posiadaczy układów KE-Jetronic lub silnika JN , jak u was wyglada ułozenie klapy spietrzajacej przy rozdzielaczu...
Poniewaz mam troche czasu w zapasie zastanawiam sie na wyjęciem rozdziela z przepływka i zobaczyć jak sie ten tłok zachowuje. Pytanie cz jest sens.
Aha może ktoś bedzie wiedział po nagrzaniu sie silnika (nie koniecznie do 90 stopni) pojawiaja sie bardzo małe wachania wskazówki obrotomierza około 50-80 obrotów przy czym sielnik zaczyna troche nierówno pracowac na biegu jałowym (szarpanie silnikiem ) dodam ze układ dolotowy raczej szczelny.