Audi B3 Coupe 2.0E, problem z badaniem technicznym
: 26 mar 2012, 14:42
autor: Seba83
Witam,
W lutym zakupiłem autko sprowadzone z Niemiec. Dziś byłem na badaniu technicznym i go nie przeszło, notując ogromne wartości emisji spalin (coś kolo 8, podczas gdy powinno być chyba ok. 0,5). Dodam że auto pali sporo, w mieście ok 15 litrów.
Nie znam się na tych autach i nie wiem jaka może być przyczyna. Facet na badaniu powiedział że może to sonda. Jak myślicie?
I czy ktoś zna się akurat na tym modelu i może coś powiedzieć o jego specyfice, awaryjności etc.
Dzięki!
: 26 mar 2012, 19:41
autor: rafalaudi1
Jak się nie mylę to kod silnika ABK ale na mechanicznym wtrysku?
Jak tak to trzeba jechać do gazownika i mu wyregulować na podstawie spalin. Według mnie powinno być 0,8.
Wrzuć zdjęcie silnika.
: 28 mar 2012, 16:01
autor: Seba83
Nie wiem jaki kod silnika, ale zgadza się mechaniczny wtrysk K-Jetronic.
I mam jeszcze jedno pytanie, to będzie pierwsza rejestracja auta w PL, czy wobec braku katalizatora (bo chyba nie ma) nie będzie z tym problemów?
[ Dodano: 2012-03-28, 16:08 ]
Silnik:
: 28 mar 2012, 17:22
autor: Pieterb
To z całą pewnością nie ABK, to będzie raczej 3A albo AAD ale oba miały katalizatory, chyba że ktoś go wywalił.
rafalaudi1 pisze:Jak tak to trzeba jechać do gazownika i mu wyregulować na podstawie spalin.
a po co do gazownika, kolega nic nie pisał że gaz posiada
: 28 mar 2012, 18:40
autor: m@x1313
Sprawdź vagiem lub miernikiem (napięcie na czarnym kablu powinno się zmieniać sinusoidalnie od 0-1V) czy sonda jest sprawna może to być powodem takiej emisji spalin. Ale wydaje mi się że możesz nie mieć katalizatora.
: 28 mar 2012, 20:15
autor: rafalaudi1
PieterB, Bo ten wtrysk reguluje się na analizatorze spalin.
[ Dodano: 2012-03-28, 20:18 ] m@x1313, Vagiem to może sobie sprawdzać pogodę a nie kompa w tym silniku.
Musi jechać na analizator spalin i wyregulować wtrysk kluczem imbusowym nr 3.
Sonda też może spowodować skoki spalania.
Prawda jest taka że trzeba jechać do gazownika a on sprawdzi sondę i spaliny.
WStrsyk mechaniczny to ciężka sprawa.
[ Dodano: 2012-03-28, 20:31 ]
tu masz narysowane gdzie znajduje się regulacja wtrysku i mieszanki.
NIGDY NIE USTAWIAJ NA OKO BO BEDZIESZ MIAŁ SPORY PROBLEM CZYLI NIE ODPALI.
Otwór do regulacji znajduje się pomiędzy gumą która idzie do kolektora a przewodami którymi idzie paliwo do wtryskiwaczy w kolektorze.
Jest to bardzo delikatne ustrojstwo więc nie pozwól aby brał się za to jakiś partacz.