Strona 1 z 1

[80 B4 2,0 ABT] Problem z układem chłodzenia

: 26 mar 2012, 23:05
autor: Canibal
Witam dawno mnie nie bylo :)
Mam drobny problem z moim ABT.W zeszłym roku mialem remont silnika (tylko gora) i potym bylo wszystko ok az do lutego.temp dochodzi do 90stopni i potrafi spasc do 70.Plynu nic nie ubywa ,tyle ile mialem wlane tyle bylo.Domyslam sie ze jest zapowietrzony.Odpowietrzalem juz dwa razy i niewiele pomoglo.Pytanie moje to od czego moze sie uklad zapowietrzyc tak nagle?Zero wyciekow ,wczesniwj takze zero problemu.Dosam jeszcze ze w aucie mam webasto.

Z gory dzieki za pomoc.
Chwilowo nie moge uzyc szukajki bo pisze z telefonu.

Re: [80 B4 2,0 ABT] Problem z układem chłodzenia

: 26 mar 2012, 23:56
autor: kroliqster
Canibal pisze:Witam dawno mnie nie bylo :)
Mam drobny problem z moim ABT.W zeszłym roku mialem remont silnika (tylko gora) i potym bylo wszystko ok az do lutego.temp dochodzi do 90stopni i potrafi spasc do 70.Plynu nic nie ubywa ,tyle ile mialem wlane tyle bylo.Domyslam sie ze jest zapowietrzony.Odpowietrzalem juz dwa razy i niewiele pomoglo.Pytanie moje to od czego moze sie uklad zapowietrzyc tak nagle?Zero wyciekow ,wczesniwj takze zero problemu.Dosam jeszcze ze w aucie mam webasto.

Z gory dzieki za pomoc.
Chwilowo nie moge uzyc szukajki bo pisze z telefonu.
mozliwe ze czujnik temp 2 piny szary potrafi szalec i pokazywac roznie

: 27 mar 2012, 07:12
autor: Canibal
tez o tym myslalem ale on pokazuje stale temp. Tzn jak jest 90 to spadnie do 70 i tak trzyma , podejrzewam ze gdyby to byl czujnik to by caly czas temp skakala.

: 27 mar 2012, 08:59
autor: maniek2312
Witam ja mam podobnie z temperaturą,u mnie potrafi tak skakać nawet jak jadę 160 h. to dopiero ciekawe.wymienialem czujniki,odpowietrzałem układ,i dalej to samo.Moim zdaniem to może być sam wskażnik przy zegarach,ale nie wiem.Dalej szukam, powodzenia

: 27 mar 2012, 16:05
autor: kroliqster
Canibal pisze:tez o tym myslalem ale on pokazuje stale temp. Tzn jak jest 90 to spadnie do 70 i tak trzyma , podejrzewam ze gdyby to byl czujnik to by caly czas temp skakala.
u mnie bylo tak samo razi 90 a raz ok 70 troche przed. Bledu vag mi nie pokazywal i wymienilem czujnik i jesr dobrze

: 28 mar 2012, 18:45
autor: m@x1313
A może termostat się zawiesza jak się maksymalnie otworzy i tak zostaje zamiast regulować duży obieg wody.

: 28 mar 2012, 23:33
autor: Canibal
Hmm nie wiem czy sie wiesza czy nie .napewno cos jest nie tak.wczoraj odpowietrzylem go i pol dnia bylo ok temp doszla do 90 stopni i zadnych spadkow niebylo.Na drugi dzien doszlo do okolo 88-89 stopni i tak lekko falowalo ,tzn co kilka minut to bylo raz nizej raz wyzej (wskazowka).Dzis wracalem zpracy doszlo do 89 stopni i 3/4 drogi trzymalo temp a potem znowu opadlo do okolo 75 stopni.gorny waz goracy ,dolny letni.Plyn w zbiorniczku letni.Jak zaczalem odpowietrzac to i gora i dol byl goracy.A z odpowietrznika szlo powietrze i jak za mocno nacisnalem na waz to troche plynu.Tu mamproblem bo nie wiem od czego on moze sie zapowietrzac.jutro na probe podmienie czujnik i zobacze jak to bedzie.To jest bardzo ciekawe a zarazem irytujace.

Ktos ma jeszcze jakies pomysly ?

: 29 mar 2012, 12:27
autor: spiczi
Powinno być tak że: jak auto jest zimne to oba węże idące do chłodnicy powinny być zimne, w miare jak silnik się zagrzewa to górny robi się ciepły, dolny powinien byc zimny.
Jak silnik się zagrzeje (>90st na zegarach o ile czujnik i zegary nie oszukują) to dolny wąż powinien zrobić się goracy i chłodnica powinna się zagrzać. Potem jak silnik nie jest męczony to płyn się miesza, temperatura spada i termostat zamyka, więc dolny wąż powinien się ostudzić.

Gdzie odpowietrzasz że idzie powietrze ?

: 30 mar 2012, 07:51
autor: Canibal
Odpowietrznik na sciance grodziowej.Ten waz co idzie do nagrzewnicy.

: 31 mar 2012, 08:49
autor: Key100l
Kolego a takie szukanie masz gaz w samochodzie?? Bo znam przypadki że gaz przedostawał się do układu wodnego i samochód cały czas się zapowietrzał i o ile pamiętam parowniki lovato mają to do siebie.

: 31 mar 2012, 13:01
autor: Canibal
gaz owszem mam.ale o takim przypadku jak piszesz jeszcze nie slyszalem

: 31 mar 2012, 14:48
autor: jaco80
Key100l pisze:Kolego a takie szukanie masz gaz w samochodzie?? Bo znam przypadki że gaz przedostawał się do układu wodnego i samochód cały czas się zapowietrzał i o ile pamiętam parowniki lovato mają to do siebie.
Oo ciekawa teoria, nie pomyślałem o tym, a mam znowu problem z zapowietrzeniem układu. Uszczelka pod głowicą wydaję się w porządku, więc to dla mnie cenny trop. Ale z drugiej strony powinno chyba walić wtedy gazem ze zbiorniczka wyrównawczego...