Strona 1 z 1
[1.8S JN/1.8E DZ] Różnica mocy
: 27 mar 2012, 00:21
autor: Stifan
Chciałem się zapytać na czym silnik 1.8S traci aż 22 KM w stosunku do 1.8E. Rozumiem, że katalizator może zabrać max do 10 KM, ale 22? Czyżby K-Jetronic miał taką przewagę nad KE-Jetronic? Czyżby miał w ogóle przewagę? Może coś jest źle napisane w specyfikacjach? Może 1.8S ma po prostu jednopunktowy wtrysk? Wyjaśni mi to ktoś? Z góry dziękuje.
Edit by Stifan:
Dotarłem do specyfikacji tych silników na stronie
http://www.automobile-catalog.com/list-audi.html i wynika z niej, że:
1.8S JN Bosch Mono-Jetronic (To jednak dane silnika PM)
1.8E DZ Bosch KE-Jetronic
Czyli wychodzi na to, że PM jest na jednopunkcie, a 1.8E DZ na wielopunkcie - oba na mechanicznym, z tym że DZ ma elektryczne sterowanie zmiany ciśnienia paliwa. Dobrze zrozumiałem?
Ciekawostką jest też, że do 1990 produkowano wersje quattro również z silnikiem 1.8 S na gaźniku (jak się nie myle oznaczenia (JV, NE), czego nie mogłem wyczytać na polskich stronach.
: 27 mar 2012, 16:37
autor: Pieterb
Stifan pisze:Czyli wychodzi na to, że JN jest na jednopunkcie,
JN to wielowtrysk KE-Jetronic, a DZ to też wielowtrysk K-Jetronic
: 28 mar 2012, 02:18
autor: Stifan
Co więc z kwestią poruszoną w temacie? Mam rozumieć, że nowocześniejszy wtrysk wielopunktowy generuje o 22 KM mniejszą moc niż starszy wtrysk wielopunktowy? Specyfikacje polskich stron znam - napisałem. Interesuje mnie zagadnienie "dlaczego", a nie "bo tak".
: 28 mar 2012, 07:05
autor: Pieterb
Dlaczego nie wiem, nie jestem mechanikiem napisałem tylko sprostowanie do Twojego postu, że JN nie jest wtryskiem jednopunktowym.
Wiem też że silnik DZ ma odrobinę większe ciśnienie sprężania od JN ale czy to daje mu te 22 KM więcej, nie wiem :?:
: 28 mar 2012, 13:34
autor: Stifan
Faktycznie, stopnie sprężania różnią się. W takim razie wie ktoś dlaczego? Inne głowice? Hamował ktoś kiedyś ten silnik?
Poprawiam, że Mono-Jetronic odnosił się do silnika PM.
: 28 mar 2012, 20:37
autor: GerB3
Inne głowice, wałek, wydech wtrysk itd.
: 28 mar 2012, 22:29
autor: Stifan
Poważnie? Że też Niemcom chciało się produkować każdą wersje na innych podzespołach.
: 28 mar 2012, 22:52
autor: GerB3
Przecież te wszystkie 1,8 różnią sie praktycznie tylko głowica i układem zasilania, i dodatkowo wystepowały w VW bo taki 1,8 112KM (w audi DZ) to jeździł i w Golfie GTI i B3 i wcześniej w B2 GTE.
: 28 mar 2012, 23:04
autor: Stifan
Wiem, wiem że to silniki wspólne dla koncernów Audi i VW. To itd. zinterpretowałem jako, że różnic jest więcej. Czyli lepszy wtrysk, ale słabszy stopień sprężania, do tego katalizator i mamy 22 KM mniej? A może KE wcale nie jest lepszym wtryskiem od K? "Lepszy" mam na myśli osiągi. Co do różnic wałka, to jeśli głowica inna, to wałek też.
: 29 mar 2012, 17:03
autor: GerB3
Stifan pisze:Czyli lepszy wtrysk, ale słabszy stopień sprężania, do tego katalizator i mamy 22 KM mniej?
DZ ma wiekszy stopień sprężania, nie ma katalizatora, wtrysk nie jest lepszy tylko różni sie troche od KE-Jetronica bo nie ma np. sterowania sondą lambda itd. W DZ masz kolekor wydechowy cos na kształt 4-2-1 a w JN 4-1. Ojciec miał DZ i chodziło to jak 2,0 115km, czuć było różnice w stosunku do JN.