Strona 1 z 1
[80 B3 1.8S] check engine
: 16 sie 2007, 16:22
autor: skitraszacz
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 B3 1,8 i mam mały kłopot podczas jazdy po około minuty czasu zapala się kontrolka check engine nawet, gdy auto stoi z odpalonym silnikiem jest to samo. Dodam tez, że auto nie ma dobrego kopyta tz.. jak chcę wyprzedzać i zredukuje z 5-biegu na 4 lub 3 i dam gazu do auto dużo ryczy a nic nie przyspiesza lepszy mam start z wyższego biegu ale długo się rozpędza
nawet ruszanie z 1- biegu gwałtownie nie jest możliwe trzeba pomalutku bez gazu. Znajomy mi powiedział żebym sprawdził stan płynu(oleju) w sprzęgle " dźwigni" bo jest hydrauliczne, i bierze mi gdzieś dopiero od połowy a nie na początku i może to być przyczyną
I teraz moje pytania ;]
1. Czy rzeczywiście audi ma płyn do dźwigni sprzęgła? Wcześniej miałem VW Golf 2 i tam była montowana linka.
2. Jak sprawdzić stan tego płynu (oleju)
3. Jeżeli jest płyn(olej) i jest go za mało to czy mogą być tego takie objawy ??
Z góry dzięki za odpowiedzi
: 16 sie 2007, 19:10
autor: pawgor
Sprzęgło jest hydrauliczne, ale pompa korzysta z płynu hamulcowego, wiec oleju tam nie ma. Odkręc półkę pod kierownica i masz tam dostęp do siłownika sprzęgła, jesli jest mokry, albo są widoczne wycieki, to nie dziala prawidłowo. Ale jesli nie ubywa ci płynu hamulcowego, to raczej nie jest problem osprzętu sprzęgła, tylko może coś dzieje sie z samym sprzęgłem. Ale z tego co wiem, to check engine do sprzęgła ma niewiele. Sprawdz czujnik wtrysku (ten niebieski dwupinowy) na kroccu wchodzącym do głowicy z układu chłodzenia, bo to on jest w gruncie rzeczy odpowiedzialnu za skład mieszanki i zachownie się silnika. A jesli to nie pomorze, to sonda lambda zostaje, ewentualnie ustawienie zapłonu. Szybko to sprawdzisz u każdego elektryka samochodowego za grosze.
[ Dodano: 2007-08-16, 19:16 ]
PS. Tak sobie mysle, ze mozesz miec zapowietrzone sprzęgło, można to stosunkowo łatwo odpowietrzyc, pod serwem masz specjalny zaworek, a odpowietrzanie wyglada prawie identycznie jak z hamulcami.
pozdro.
: 16 sie 2007, 21:25
autor: skitraszacz
Ok. dzięki wielkie jutro postaram się posprawdzać to wszystko
A ile może kosztować podpięcie auta pod komputer w celu sprawdzenie tego check engine
Tak pirazy oko raz drzwi
: 16 sie 2007, 22:02
autor: comandor77
Może się mylę - to mnie zaraz poprawcie, ale check engine w 1.8S B3 - przecież to silnik na zwykłym gaźniku, sam taką miałem-zwykły Pierburg.
: 17 sie 2007, 19:17
autor: skitraszacz
Ja się nie znam
wiem tyle, że świeci mi się to check engine a kiedyś mechanik mi mówił coś, że to „jednopunkt” czy jakoś tak, ale nie wiem czy to, to samo, co „zwykły”, bo się nie znam zbytnio
Acha i może ktoś mi powiedzieć jak odpowietrzyć te sprzęgło co bym nic nie spier…
: 17 sie 2007, 21:43
autor: pawgor
owszem, najpierw byly gaznikowe wersje ale pozniej byly juz monowtryski. Napisz, czy sprawdziles to, o czym wczesniej napisalem, pozniej trzeba bedzie szukac gdzie indziej. ja mam wersje ze zwykla tablica, mam tylko kontrolki i nie mam check engine, nie mam tez gniazda po komputer, napisz w ktorym miejscu jest takie gniazdo u ciebie. Poszukaj ksiazki o obsludze audi 80 90 Dietera Korpa w pdf, to jest bardzo pomocna ksiazka, duzo wyjasnia.
www.tkaudi.prv.pl, w dziale z plikami do pobrania.
pozdro.
[ Dodano: 2007-08-17, 21:48 ]
PS, odłącz minusową klem e od akumulatora na 30 min, to ponoc sterownik silnika kasuje blędy, ale najpierw napisz, czy masz to gniazdo diagnostyczne pod komputer. W audicach bardzo czesto pomaga odpiecie akumulatora na jakies pol godzinki. Napisz tez, jaka masz wersje tablicy, bo u mnie chyba nie ma kontrolki check engine, ale pewnosci nie mam. a przynajmniej nigdy sie nie zapalila.
: 18 sie 2007, 20:10
autor: skitraszacz
Ok. po mału ;]
Tu na zdjęciach widać jaki mam licznik (jeśli o to chodzi jak nie to zrobię nowe zdjęcia) ;] i dalej mam zrobione 2 czujniki
...:::zdjecia usuniete::.... ;] <---------Zdjęcia
nie sprawdziłem tego, co wcześniej pisałeś, bo nie wiem, który to ten czujnik, co trzeba sprawdzić
Który z nich to ten co pisałeś wcześniej ?? Przed ostatni czy ostatni na zdjęciach
A cha i jak lambde sprawdzić można ją miernikiem zbadać ?? ona jakieś daje napięcie ?? bo wydaje mi się ze w życiu nie była wymieniana ;]
PS. Jak wygląda ta wtyczka od kompa ;] hehe bo nie wiem czego szukać ;] heehe
Oczywiście po odpaleniu check engine gasnie a po okolo minutki zaswieca ;]
: 18 sie 2007, 20:53
autor: Danek
Może trochę uściślijmy
. W 1,8s Nie ma żadnego czujnika wtrysku. Ten czujnik, o którym pisze Pawgor to czujnik temperatury płynu. Chodzi o ten bliżej głowicy czyli drugi na zdjęciu (z tyłu). Sprawa druga to musisz sprawdzić co tam tak naprawdę masz. 1,8s to były gaźnikowce w końcówce produkcji sterowane elektronicznie i często mylone z wtryskami oznaczone NE, a wtrysk miały silniki PM (motronic) i JN (jetronic) oznaczenie 1,8 (bez "s")
Jeśli zapala się check to podstawową przyczyną jest sygnał z sondy zidentyfikowany przez ECU jako niewłaściwy skład mieszanki. Przyczyną może być rzeczywiście niewłaściwy skład mieszanki albo uszkodzenie sondy lambda. Jeśli to nie lambda, a masz gaźnik (a nie wtrysk) to obawiam się, że czeka Cię wizyta u dobrego mechaniora od gaźników, bo regulacja tego ustrojstwa z tego co mi się obiło o uszy to wyższa szkoła jazdy. Sprawdź jaki masz silnik, kod to pierwsze litery numeru silnika.
Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
: 19 sie 2007, 18:59
autor: skitraszacz
Panowie dzieki za wszystko już działa
HURAAA!!
Dzięki „pawgor” Pomogło odłączenie minusowej klemy od aku. na 1 godzinę
Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc
: 19 sie 2007, 20:08
autor: Danek
Nie chcę Cię martwić, ale pewnie czeka Cię niedługo kolejny reset ECU. Poczytaj artykuł o LPG w dziale download to się dowiesz dlaczego.
: 21 sie 2007, 15:56
autor: skitraszacz
ale ja nie mam LPG ? ;]
: 21 sie 2007, 16:01
autor: Danek
Ups, to sorry. Nie wiem czemu mi się coś skojarzyło, że masz LPG :oops: . Pewnie za dużo już siedzę przy tym LPG (kilka for) i mi się już trochę kiełbasi.
Ale wracając do sprawy, to przyjrzałbym się bliżej czemu ten check się zapalił. Bo reset ECU to leczenie objawów, a nie przyczyny.
: 24 sie 2007, 17:52
autor: skitraszacz
PANOWIE po resecie kompa auto działało kilka dni po czym znowu to samo tylko z tym ze wskaźnik od temp.. siadł wymieniłem czujnik temperatury i wszystko jak narazie gra ;]