Strona 1 z 1
[2.0 ABT LPG] Odłączenie potencjometru przepustnicy
: 08 kwie 2012, 17:57
autor: ananas
Gdy odłączam potencjometr przepustnicy od silnika to obroty jałowe silnika ani nie falują, ani samochód nie gaśnie na gazie (na paliwie nie pracuje ponieważ, stracił główny czujnik sterujący dawką paliwa). Ponadto przyspiesza gładko i bez szarpnięć jak nigdy przedtem.
Co dokładnie powoduje odłączenie TPS (dla pracy na gazie)? Sterownik przestawia zapłon? Czy może wtedy komputer ignoruje też sygnały z jakichś innych czujników?
: 08 kwie 2012, 19:11
autor: Key100l
Dla pracy na gazie?? zależy jaką masz instalację ale w II gen. wykorzystuje się z niego sygnał do regulacji instalacji.
: 08 kwie 2012, 20:56
autor: karolas123
ABT nie ma prawa pracować z odłączonym potencjometrem. Jest to sygnał niezbędy do pracy silnika, po jego utracie następuje przerwa w sterowaniu zapłonem i wtryskiem. Pracując na gazie świadczy tylko o bezmyślności gazownika braku cut off oraz wrózy strzał w dolot. Poza tym,brak tagów. I po co powielasz pytania zakładajac nowy temat.
: 09 kwie 2012, 13:55
autor: ananas
karolas123 pisze:ABT nie ma prawa pracować z odłączonym potencjometrem. Jest to sygnał niezbędy do pracy silnika, po jego utracie następuje przerwa w sterowaniu zapłonem i wtryskiem. Pracując na gazie świadczy tylko o bezmyślności gazownika braku cut off oraz wrózy strzał w dolot. Poza tym,brak tagów. I po co powielasz pytania zakładajac nowy temat.
Primo: ABT pracuje na biegu jałowym na benzynie BEZ potencjometru przepustnicy, tylko podczas próby jazdy robi odcinki paliwa i dławi silnik, a na gazie (instalacja I generacji) silnik pracuje idealnie, nie strzela w wydech, ma przyspieszenie bez szarpnięć i w ogóle jego praca stała się "gładsza". Mogę nawet nagrać filmik niedowiarkom jak ABT pracuje BEZ TPS (bez strzałów w dolot).
Secundo: Na potwierdzenie moich słów znalazłem na stronie
LINK
i cytat z tej oto strony dotyczący TPS:
Uszkodzenie czujnika nie powoduje powoduje unierucomienia silnika, ...
Tertio: Owszem mój błąd, ale doszedłem do wniosku, że prędzej otrzymam odpowiedz w nowym temacie a nie podpinając się do starych, które jak pomyślałem, nie do końca odzwierciedlają sens mojego pytania.
: 09 kwie 2012, 14:38
autor: karolas123
ananas, ok odepnij potencjometr i jezdzij na biegu jałowym. Jezeli czytałbys ze zrozumieniem to wiedziałbys po co w ABT jest jeszcze czujnik predkości obrotowej i pojazdu.
: 09 kwie 2012, 15:14
autor: ananas
Nie zrozuieliśmy się.
Czytałem ze zrozumieniem tylko moje pytanie dotyczyło czy przypadkiem podczas odłączenia TPS sterownik nie ignoruje jakichś innych czujników?
W zamieszczonym przeze mnie linku wyraźnie jest napisane z czego korzysta sterownik jeżeli jest brak TPS, ale nie jest wspomniane, że ignoruje jakieś sygnały. Może tak być, że ignoruje i może być tak, że nie ignoruje żadnych innych czujników. Nie wiem, więc pytam.
PS.
karolas123 jakbyś czytał ze zrozumieniem, to mógłbyś zrozumieć, że auto na gazie jeździ normalnie. Z resztą Twoje
i jezdzij na biegu jałowym
wprawiło mnie w dobry humor. :mrgreen:
: 09 kwie 2012, 16:15
autor: karolas123
Po odłączeniu TPS sterownik nie ignoruje czujników bo i po co miałby, skoro nie ma tps to nie ma jazdy to warunek konieczny do pracy silnika. Moje ABT mono 1.2.3 nie pracuje nawet na jałowych po odłaczeniu TPS. To ze silnik na gazie pracuje poprawnie po odłaczeniu tps to swiadczy tylko o tym ze gaz jest zle załozony. pracuje wtedy jak 1 generacja, no z sondą. Skoro odłaczyłes TPS to pewnie komputer juz nazbierał tyle błedów ze pracuje w open loop.
: 09 kwie 2012, 19:11
autor: ananas
Nigdy dokładnie nie wiadomo jak został zaprojektowany przez inżynierów sterownik. Myślałem, że bez TPS, być może któreś z innych informacji z innego czujnika nie są wykorzystywane, i tym samym to nie TPS może być powodem moich problemów.
Dla szukających w przyszłości rozwiązania swojego problemu nie polecam tego. Ja osobiście teraz odpalam auto normalnie na benzynie, przełączam na gaz i jazda (bez falowania obrotów i ciągłego gaśnięcia)
ale to tylko z zamiarem dojeżdzenia do czasu, kiedy zabiorę się wymianę TPS, czyszczenie i ponowne sprawdzenie wartości kontrolnych pozostałych podzespołów w dolocie (niestety to są uroki braku własnego garażu i/lub skrawka ziemi).
Pozdrawiam i dziękuje.
: 09 kwie 2012, 19:24
autor: karolas123
Ale wszystko jest wiadomo o motronicu naprawde :lol: nikt niczego nie ukrywa. Odłaczasz TPS to nie masz regulacji pozycji przepustnicy sastawnikiem, bo sterownik nie wie gdzie on jest. Wsztstkie pozostałe sygnały nadal sa uwzgledniane. Poza tym w tamtym temacie juz dostales odpowiedz co moze byc powodem i jest tego pełno na forum.
: 09 kwie 2012, 19:56
autor: ananas
Powiem tak. Powodów jest tysiąc dlaczego ma nierówne jałowe, ale mi chodziło o te ignorowanie.
Dlatego też w chwili wolnej (tzn poświęcić cały dzień) mam zamiar rozebrać dolot, uszczelnić go w razie potrzeby, sprawdzić wszystkie tam zamontowane czujniki, wyregulować (także wyczyścić) nastawnik i sprawdzić mikro włącznik. Takie ustawienie i sprawdzenie wszystkiego od podstaw musi dać efekt. Ale to jak będą ciepłe dni, to skoczę do kumpla na działkę i zacznę działać. Póki co to czekam na interfejs aby zaadoptować TPS.
PS. Naszła mnie wtedy taka myśl, że informacje z któregoś z czujników są dla sterownika całe g warte jeżeli nie ma informacji zwrotnej z TPS. Już jaśniej nie umiem wytłumaczyć to nad czym się zastanawiałem. Tylko nie mogłem wpaść na pomysł co to może być za czujnik. Ale teraz już wiadomo.
Poza tym dzięki tej swojej próbie wiem, że nie muszę wymieniać przewodów i świec, skoro "teraz silnik pracuje jak trzeba". To byłby dodatkowy koszt, a wymieniałem je niecały rok temu.