Strona 1 z 2

[1.9E SD + LPG] Uszczelnianie silnika

: 09 kwie 2012, 10:40
autor: patryk2416
Witam

Mój problem zaczął się w momencie kiedy dostałem za darmo bańke oleju. Oczywiście wymieniłem zadowolony, że będzie nowy olej w silniku. Co się potem okazało był to olej półsyntetyczny. Jaki jest tego efekt chyba nie muszę opisywać.

W związku z tym konieczna jest u mnie wymiana praktycznie wszystkich uszczelniaczy bo silnik jest tak zalany olejem, że nawet nie wiadomo gdzie szukać nieszczelności. Prosił bym więc o podpowiedź gdzie i jakie uszczelniacze się znajdują bo ja narazie do wymiany wytypowałem:
-uszczelkę miski olejowej (cała pięknie do okoła cieknie)
-uszczelniacze chłodnicy oleju i uchwytu oleju
-uszczelniacz wałka rozrządu, wałka pośredniego oraz wału.

Pomijam pokrywę zaworów bo tam jest nowa uszczelka oraz uszczelkę pod głowicą bo jest koło niej wilgotno ale to raczej pozostałości i zostawiam to jako ostateczność.

Chciałem natomiast zapytać się co z wymianą uszczelniaczy zaworowych. Czy one też mogły stracić swoje właściwości?
I najbardziej chyba nurtująca sprawa czyli zdjęcie kół od rozrządu czyli jakie są tam śruby, jak sobie pomóc żeby bezproblemowo odkręcić śruby czy są jakieś patenty jakie trudności mogę napotkać itd.

Jeżeli ktoś coś takiego robił to bardzo proszę o pomoc i porady. Każda rada mile widziana

Pozdrawiam

: 09 kwie 2012, 11:24
autor: karolas123
Ty zalałeś silnik olejem półsyntetycznym czy jakimś żrącym chemikalium?

: 09 kwie 2012, 11:42
autor: patryk2416
Nie no olejem półsyntetycznym :-D . Chodzi o to, że po nie długim czasie od zmiany oleju zaczęły się problemy z wyciekami w silniku. Być może to nie wina oleju a jedynie zbieg okoliczności. Fakt jest taki, że strasznie cieknie, uszczelnić trzeba i dlatego zwracam się z prośbą o pomoc :-) .

: 09 kwie 2012, 16:02
autor: marbaj
Sprawdzałeś kolego drożność odmy? Bo jak odma zatkana to będzie wypychać olej gdzie się da właśnie w koło miski i na simeringach.

: 09 kwie 2012, 16:17
autor: tomek1982
jezeli nawet był to olej polsyntetyk to nie bardzo wierze w to ze od takiej lepkosci oleju ci sie rozszczelnił
chyba ze faktycznie jakies czyszcidło wlałes i o którym nie wiesz nawet

: 09 kwie 2012, 17:45
autor: kroliqster
heh powiem tak mam sluzbową toyote hilux i przebieg 230 tys, jezdzilem ogolnie na mineralnym przez jakies 1,5 roku, przyjechal kiedys do mnie mechanik z serwisem na kipie chodzilo chyba o wymiane klockow do tego firma porposila go o wymiane filtrow oleju itp. Przychodze pacze co gosc robi a on mi leje 5w40 castrola pelen syntetyk wiec mowie ze tu byl mineral mobila lany 15w40 2 wymiany i dolewany caly czas. Gosc do mnie na to ze to bardzo zle ze byl taki zalany i ze powinien byc 5w40 i ze nic mu nie bedzie i ze to mit. Jest teraz ok rok czasu po wymianie i wszystko ok nawet lepiej bo wczesniej brala olej a teraz od tej wymiany nie dolalem nawet grama a wczesniej przepalila z 0.5 na tysiac km.
Wiec moim zdaniem jezeli silnik jest juz ztrupialy to moze byc tak ze rzeczywiscie moze go wyplukac wiec predzej czy pozniej czekalby nas remont.
W twoim przypadku to albo zbieg okolicznosci i tak jak pisza odma itp, albo ten olej byl jakis chinski ewentualnie silnik juz sie konczy

: 09 kwie 2012, 18:12
autor: patryk2416
Czyli rozumiem, że w pierwszej kolejności zanim zacznę cokolwiek wymieniać sprawdzić drożność odmy bo to ona może być przyczyną wszystkich problemów?

I mówicie, że raczej nie możliwe żeby aż tak wypłukało uszczelniacze chyba, że silnik się już kończył i i tak by to mnie czekało a z tym olejem faktycznie jest zbieg okoliczności?

: 09 kwie 2012, 18:16
autor: kroliqster
patryk2416 pisze:Czyli rozumiem, że w pierwszej kolejności zanim zacznę cokolwiek wymieniać sprawdzić drożność odmy bo to ona może być przyczyną wszystkich problemów?

I mówicie, że raczej nie możliwe żeby aż tak wypłukało uszczelniacze chyba, że silnik się już kończył i i tak by to mnie czekało a z tym olejem faktycznie jest zbieg okoliczności?
odma to pierwsze co powinienes zrobic, jak nie ma gdzie odprowadzic oparow bedzie pchac wszystko na zewnatrz a to by mialo sens bo rozszczelnil ci sie dol silnika , ja osobiscie nie wieze ze az tak ci wyplukalo chyba ze wczesniej byla wlana specjalnie smola zeby uszczelnic silnik ale w takim wypadku i tak do roboty predzej czy pozniej trzeba by sie bylo zabrac

: 09 kwie 2012, 18:56
autor: GerB3
Jednymi słowy masz silnik na wykończeniu, na czym ty wcześniej jeździłeś ? Na mineralu zmieszanym moto doktorem ?

: 09 kwie 2012, 22:30
autor: patryk2416
Niestety nie jestem wstanie powiedzieć na czym wcześniej samochód jeździł bo kupiłem go i po jakimś czasie (może miesiąc lub dwa) wymieniłem olej a co było w silniku tego nie wiem bo nawet żadnej kartki informującej o ostatniej wymianie nie było a już nie mówiąc o rodzaju oleju.

: 09 kwie 2012, 22:35
autor: kroliqster
wydaje mi sie ze byl mineral, dodatkowo ktos wlal pewnie czegos do uszczelniania cos w stylu k2 doctor, sam wlewalem do usczenienia silnka koledze bo chlalo olej i jakos dzialalo

: 09 kwie 2012, 23:06
autor: patryk2416
Możliwe, że ktoś czegoś dodał bo wiadomo jak to handlarze kombinują byle by tylko wypchnąć auto a sprawdzić się oleju w zasadzie nie da przynajmniej ja nie potrafię :-D.

Co do odmy to rozumiem, że muszę rozebrać wszystkie te rurki sprawdzić czy są drożne i ewentualnie przeczyścić?

A czy przy zatkanej odmie nie jest czasem tak, że wypycha też bagnet od oleju?

: 09 kwie 2012, 23:22
autor: kroliqster
patryk2416 pisze:Możliwe, że ktoś czegoś dodał bo wiadomo jak to handlarze kombinują byle by tylko wypchnąć auto a sprawdzić się oleju w zasadzie nie da przynajmniej ja nie potrafię :-D.

Co do odmy to rozumiem, że muszę rozebrać wszystkie te rurki sprawdzić czy są drożne i ewentualnie przeczyścić?

A czy przy zatkanej odmie nie jest czasem tak, że wypycha też bagnet od oleju?
nie koniecznie bo sam bagnet nie jest szczelny a dokladnie jego siedzisko wiec nie musi byc takiego efektu, zreszta sam bagnet jest wyprowadzony z innej czesci silnika wiec szczerze nie wiem czy jak sie robi cisnienie czy bedzie pchalo tez przez bagnet

: 09 kwie 2012, 23:27
autor: patryk2416
Rozumiem :-) . Czyli zaczynam prace od sprawdzenia drożności odmy i w miarę możliwości będę pisał o postępach. A czy są jakieś metody sprawdzania drożności odmy bez jej rozbierania? Bo coś słyszałem o odkręcaniu korka itd ale dokładnie nie wiem o co chodzi.

: 10 kwie 2012, 23:36
autor: marbaj
Chcąc zrobić to dokładnie musisz rozebrać odmę na kawałki i dokładnie sprawdzić. Mógł spuchnąć wewnątrz wąż, ale najczęściej to zatyka się w miejscu gdzie oryginalnie jest zamontowany taki filterek z drucika. U mnie jest umiejscowiony zaraz przy przejściu z rurki stalowej na wąż gumowy.