Strona 1 z 2

[B4 ABK] Stukacjące panewki

: 11 kwie 2012, 19:09
autor: kurczak682
załatwiłem panewki strasznie stuka, odpala, co mam robić jakie koszta, pomocy

: 11 kwie 2012, 19:49
autor: krisiun1
Panewki na korbowód ok 140zł, uszczelka miski olejowej ok. 60zł, ja za robociznę zapłaciłem 200zł.

U mnie słychać było coś takiego:


: 11 kwie 2012, 20:12
autor: kurczak682
a jak u mnie cały czas słychać

[ Dodano: 2012-04-11, 20:13 ]
bardzo głośny metaliczny dzwięk .

: 11 kwie 2012, 20:40
autor: krisiun1
Skoro tak to wymiana samych panewek na korbowodzie może okazać się nie wystarczająca, panewki główne plus sworznie tłoków plus ewentualny szlif wału to już spory wydatek.

: 13 kwie 2012, 18:53
autor: kurczak682
rozebrałem i okazało sie ze to tylko na pierwszym cylindrze wytarła sie panewka co z tym można zrobić czy wymiana wystarczy

: 13 kwie 2012, 20:15
autor: krisiun1
Zamiast szukać "nowego" silnika, wymień panewki a się przekonasz.

: 14 kwie 2012, 09:15
autor: kurczak682
i tak zrobie

[ Dodano: 2012-04-14, 20:39 ]
wymieniłem jedną panewke, kupiłem na szrocie i jest o niebo lepiej i czy mam kupić teraz nowe panewki bo ciupke puka

: 23 kwie 2012, 11:56
autor: Motostacja pl
Na przyszłość proszę pamiętać o stosowaniu TAGów.

Na twoje pytanie nikt rozsądny konkretnie chyba ci nie odpowie. Wszystko zależy jak mocno panewka dostała, w jakim stanie jest korba i wał i przede wszystkim co chcesz osiągnąć - to aby auto tylko jakoś się toczyło przez pewien czas czy chcesz mieć auto 100% sprawne które ma przejechać jeszcze wiele tyś km.

Jeśli ma to być na "chwilę" korby oraz wał nie ucierpiały to pakuj nowe panewki i może jakoś będzie jeździć. Jeśli dostała dodatkowo korba to też da radę wymienić, ale jest już trochę więcej roboty. Jak wał jest podjechany to wymiana panewek nie starczy na długo.

: 24 kwie 2012, 08:13
autor: bobsley6
Ciekawi mnie to pukanie. Na 100% musisz zdjąc miske olejową i dostac sie do korbowodów. Po zdjeciu korby ocenisz stan wału oraz panewek . Jesli wał jest jest cały to wymień wszystkie panewki. czas robocizny do 3-4 godzin z opuszczeniem lub zdemontowaniem ramy podsilnikowej.

: 03 maja 2012, 10:16
autor: kurczak682
witam kupiłem silnik

: 29 maja 2012, 20:55
autor: tttlll
kurczak682 pisze:witam kupiłem silnik
I jak pomogło, wymieniłeś silnik?

: 07 wrz 2012, 22:38
autor: kurczak682
witam wymieniłem silnik i do tej pory wszystko cykało, a teraz mam inny problem bo na zimnym silniku falują obroty na lpg i bp jak się rozgrzeje to jest ok, wymienione przepływomierz, niebieski czujnik, przekaźnik 30 i już nie mam pojęcia co mu dolega proszę o pomoc

: 07 wrz 2012, 22:49
autor: LUPO
silnik krokowy

panewki

: 26 wrz 2012, 21:19
autor: dr.ziolo
Mój "mechanik" twierdzi, że (tu cytat) "obróciło panewkę". Objawy są następujące:
- brak ciśnienia oleju (bez zmian na wysokich i niskich obrotach)
- oczywiście świecąca kontrolka oleju
- stuki i hałas jak w traktorze, klekocze i chce wyskoczyć z ramy
- sucho pod pokrywą zaworów.

Czy jest sens w ogóle brać się za to??

: 30 wrz 2012, 13:55
autor: Francis1982
Raczej nie. Na pewno dostał wał i może być zbyt krzywy mu zrobić szlif. No i wszystkie graty plus elementy eksploatacyjne. Tak ponad 2k trzeba liczyć a do 1000 można dostać przyzwoity silnik. Osobiście zaopatrywałem się u świstaków. Są w dziale polecam. I nie jest ważna odległość. Po dobry silnik czasami warto przejechać pół Polski niż pod nosem kupić badziew.