witam!
czy wie ktos moze gdzie mozna zregenerowac wtrysk mechniczny?
: 17 sie 2007, 17:53
autor: ponczo
Cześć, napisz z czym masz problemy, co dokładnie nie działa :->
: 17 sie 2007, 18:05
autor: Kornel
Słowo zregenerować tutaj nie pasuje. Napisz co jest nie tak, bo różnie można zrozumieć regenerację.
: 17 sie 2007, 22:39
autor: PABLO
Pewnie chodzi o przepływomierz...?
: 18 sie 2007, 12:12
autor: lewaprosta
mam b3 2.0 16v DOHC - silnik po przejechaniu okolo 30 km zaczyna sie dlawic przy nizszych biegach a po 100 km na wyzszych takze, jezeli jest goraco na dworze objawy sa szybsze a samochod prawie staje w miejscu i gasnie na wolnych obrotach (np. na skrzyzowaniach). przy przegazowywaniu na luzie silnik nie przerywa, dzieje sie tak tylko podczas jazdy. zwiedzilem juz 6 warsztatow w tym serwis audi i wiekszosc twierdzi, ze jest to problem z mechnicznym wtryskiem i ze najlepiej oddac do regeneracji ale nikt nie wie kto sie tym zajmuje a nowy to koszt okolo 5600! wtryskiwacze sa wymienione i chodzi tu o regulator. myslalem zeby zagazowac ale widze ze wszyscy odradzaja. rece mi opadly. dzieki za wszystkit podpowiedzi. pozdrawiam
: 18 sie 2007, 15:02
autor: WOJTEK26
Sprawdź na początek czujnik temp możliwe że oszukuje i cału czas podaje ci paliwo dodatkowym wtryskiwaczem i poprostu auto zalewa. Jeżeli jest wporządku sprawdź sonde lambda i czy płyta spietrzająca w przepływomierzu chodzi lekko bez zacięć. Problem może byc tez w potencjometrze klapy ale to juz musi ktoś kumaty to sprawdzić.
: 18 sie 2007, 20:55
autor: Kornel
Jeżeli chodzi o potencjometr przepływomierza to napisałem taka małą instrukcję w dziale download--> instrukcje naprawcze--> na 2 stronie poradnik dotyczący falowania obrotów. Poczytaj to sprawdź czujniki wyłączniki i potencjometr.
Napisz jakie uzyskałeś wyniki.
: 18 sie 2007, 22:38
autor: ponczo
Lewaprosta, mam do Ciebie pytanie. Czy wcześniej (gdy auto jeździło normalnie) zauważyłeś jakieś niepokojące objawy :?: Czy po prostu tak z nia na dzień autko zaczęło dziwnie się zachowywać Jak wiadomo wtrysk mechaniczny jest ciężki do zdiagnozowania... Jeśli padnie jakiś czujnik to potrafią się dziać dziwne rzeczy Nie pozwól pierwszemu lepszemu mechanikowi grzebać przy wtrysku. Przyczyną takich zachowań może być tak jak już wcześniej wspomniał WOJTEK26 czujnik temperatury lub klapka w przepływomierzu.
Ja zauważyłem u siebie taką sytuacje: gdy silnik jest zimny to przy zmianie biegów obroty dosłownie na ułamek sekundy zawieszają się i potem spadają ( obroty tak jakby zostają dłużej np. na 3 tyś aby dać czas na zmianę biegu ) Gdy silnik się zagrzeje sytuacja taka nie występuje. Podejrzewam że za taki "bajer" odpowiedzialny jest jakiś czujnik temperatury.
Będziesz musiał przyjrzeć się swojemu autku dokładniej. Zdejmij klemę z akumulatora na około 30 min - po tym się przejedz i sprawdź czy coś się zmieniło. Przypomnij sobie czy w ostatnim czasie nie przeprowadzałeś jakiś zmian w instalacji elektrycznej samochodu. I tutaj znowu przytoczę sytuacje jaka miała miejsce w moim autku. Przy zakładaniu alarmu gdzieś lekko poluzował się kabelek od masy... w trakcie jazdy odpadł i nagle z dnia na dzień straciłem wolne obroty :-> Silnik po odpaleniu wchodził na 1000obr/min i i dosłownie po 3-4 sekundach obroty spadały do wartości 500obr/min.
Na początek posprawdzaj wszystkie bezpieczniki, potem przyjrzyj się wtyczkom od czujników które są przy silniku (najlepiej wszystkie przeczyść) Możesz też przy okazji zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury i sprawdzić czy autko inaczej się zachowuje jak silnik jest zagrzany. Sprawdź dokładnie wtyczkę zaznaczoną na zdjęciu:
Możesz też ją odłączyć (silnik nie powinien zgasnąć) i sprawdzić jak auto zachowuje się bez niej. W moim przypadku pod odłączeniu tej wtyczki silnik odzyskiwał wolne obroty
Jeśli to nie przyniesie rezultatów będziesz zmuszony kolejno sprawdzać dokładnie wszystkie czujniki.
Jeśli będziesz potrzebował jakieś informacje to mam książkę z opisem silnika 6A (zdjęcia, rysunki, schematy)
Życzę wytrwałości w walce z problemem :!:
Pozdrawiam
: 19 sie 2007, 00:13
autor: PABLO
Proponuje na początek sprawdzić i ewentualnie ustawić skład mieszanki na benzynie...
: 19 sie 2007, 16:33
autor: lewaprosta
dzieki za wszystkie info, zapomnialem dodac ze jezdze na zdjetej wtyczce ale tej z drugiej strony regulatora (nie tej ktora pokazal ponczo) poniewaz gdy ja zapne w ogole nie da sie odpalic auta a gdy zalozy sie na wlaczonym to gasnie. wymienilem ta czesc do ktorej sie ja podlacza i dalej gasnie, ale jest to uzywka i nie wiem czy ona jest tez wadliwa czy problem jest gdzie indziej. . .
[ Dodano: 2007-08-19, 16:43 ]
aha zapomnialem odpowiedziec na pytanie ponczo - zaraz po kupnie auta wybralem sie na wycieczke i zrobilem nim w ciagu kilku dni 2000 km i od poczatku po okolo 150 kilometrach czasami auto bylo przymulone chwilami ale nie rwalo a potem znow wracalo do formy ale po powrocie po kilku dnich zaczely sie te objawy i tak juz jest od kilku miesiecy wiec stoi rzadko jezdzone... najlepiej jechac nim w nocy albo jak jest chlodno wtedy te efekty sa ale nie tak mocne. sumujac nie mam zbyt dlugiego doswiadczenia z tym autem a pbyty w warsztatach to porazka bo nikt sie nie chce dotknac wtrysku mechanicznego a przynajmniej nie w Lublinie i okolicach a ci co w nim grzebali nic nie poprawili a wprost przeciwnie..
: 19 sie 2007, 18:37
autor: ponczo
Sprawdź tak jak już pisałem wcześniej jak będzie sie zachowywać auto po odpięciu tej wtyczki ze zdjęcia... Poniżej wrzucam też schemat na którym są wyszczególnione elementy wtrysku (w tym czujniki)
(Po kliknięciu w miniaturkę otworzy się zdjęcie, zapisz je na dysku i na powiększeniu powinieneś się doczytać )
Z zachowania się samochodu wnioskuję że przyczyną może być przepływomierz ale na razie musisz powalczyć z czujnikami i wtyczkami... Z tego co się orientowałem to nowy kosztuje w granicach 2,5 tyś zł . Jeśli walka z czujnikami nie przyniesie rezultatu to będziemy szukać dalej...
Pisz na bieżąco jak postępy w walce z problemem.
: 19 sie 2007, 23:54
autor: lewaprosta
dzieki ponczo jak pisalem jeden z tych czujnikow juz wymienialem zajme sie teraz tym drugim o ktorym piszesz, dzieki raz jeszcze za foty!
: 20 sie 2007, 10:22
autor: silentfox
lewaprosta pisze:apomnialem dodac ze jezdze na zdjetej wtyczce ale tej z drugiej strony regulatora (nie tej ktora pokazal ponczo) poniewaz gdy ja zapne w ogole nie da sie odpalic auta a gdy zalozy sie na wlaczonym to gasnie.
bez tej wtyczki, to jezdzisz na wtrysku mechanicznym bez sterowania komputerem.
tak mi kiedys powiedzial mechanik, ja mialem ja odlaczana bo mi niechodzil wogole.
zdjecie klemry pomoglo
acha sprawdz kody migowe, od tego powinno sie zaczynac