Strona 1 z 2
Swap [ABT na AAE] Warto?
: 20 kwie 2012, 08:46
autor: durch
Witam, jak w temacie, czy warto robić swapa z ABT na AAE z Audi 100? ponieważ ten silnik ma inne parametry nieco, i pytam czy warto robić swap'a? Posiadam AAE z wymontowanego Audi i zastanawiam się czy po prostu warto zawracać sobie du**.
: 20 kwie 2012, 14:35
autor: Jarewa
A po co swap? wystarczy zmienić mono wtrysk kolektor ssący obudowa filtra powietrza i ECU i mamy to samo 100%. Dużo mniej roboty. Był by tylko jeden problem mały jeżeli ktoś ma nowszy silnik po 92r wtedy musi instalować AAE po 94r jeżeli przed 92r to stosuje AAE przed 94r jak inaczej to trzeba zmieniać na silniczek biegu jałowego 4pin i trzeba małej rzeźby w instalacji gdzie do tyłu będzie mało pracy a jak do przodu to trzeba kabelki ciągnąć.
Czy warto nie wiem
mnie też to męczy o te 10 kucy było by więcej, ale to nic innego jak zwiększona dawka paliwa i powietrza więc pewnie większe spalanie o te 10%
: 20 kwie 2012, 15:29
autor: durch
Nie, ja mam ABT z 92r. i mówisz że wystarczy zmienić tylko osprzęt + głowice + kompa też? Raczej, a co do spalania, do mieszanki, to można zwiększyć, a spalanie jak spalanie, i tak pali od diabła. :-> Ani to oszczędne ani nie ma tzw. Mocy. <ok>
Ale też była by opcja zrobienia z ABT, ABK, prawda?
: 20 kwie 2012, 16:01
autor: Francis1982
Byłaby. Silnik, wiązka i komp. Słyszałem, że były próby przekładki głowicy i dolotu ale to się nie sprawdziło. Inne stopnie sprężania. Do tej pory nie spotkałem się by ktoś uporał się z "przeróbką" ABT na ABK. Ale nie twierdzę, że tak się nie da. Nie wiem czy jest coś takiego samego oprócz wału i bloku silnika.
: 20 kwie 2012, 16:10
autor: durch
No jeśli chodzi o zrobienie z ABT ABK, to podobno ktoś tam kiedyś zrobił coś. Ale dużo roboty, nie tylko sam osprzęt. Więc chyba modyfikacja nie zda, chyba że po prostu sprzedam AAZ, najwyżej dołożę, i kupię ABK z przekładnią i się wstawi, bo to też żaden problem.
: 20 kwie 2012, 20:03
autor: Francis1982
To masz AAE czy AAZ? Bo już się pogubiłem. Swoją drogą jak masz AAZ to aż się prosi swap na porządnego TDi. Uzbroić AAZ w osprzęt 1Z, zrobić go na pierburgu, chipsa z wtryskami i już masz gwarantowanego banana na twarzy dwa razy większego niż w przypadku ABK. No i wszystko zależy od budżetu i zaplecza oraz umiejętności jakie posiadasz. Chyba, że masz tam już gazownię to trochę kicha. Popytaj o koszty "uzbrojenia" swojego silnika na 1Z. Tylko są inne przeguby i skrzynia. Mocniejsze poduszki, ECU już wsadzisz z chipem, wiązka, Intercooler (czysty fabrycznie w zupełności wystarczy) i układ paliwowy. Masz wówczas ponad 120 KM i ponad 100Nm więcej od ABK. No i czy swojego AAZ masz z odprzętem czy goły?
: 20 kwie 2012, 20:19
autor: durch
Kurde, sory, nie AAZ tylko AAE z Audi 100, mój błąd, literówka drobna.
A jeśli chodzi o diesla, to odpada. Musi być zdrowa benzyna bez LPG.
To AAE nie AAZ, sory jeszcze raz no.
: 20 kwie 2012, 20:25
autor: Jarewa
durch pisze:głowice
Nie potrzebne to jest to samo. Jak pisałem wyżej AAE i ABT tylko tym się różnią osprzętem bez wiązki. Słupek silnika taki sam.
: 20 kwie 2012, 20:27
autor: durch
Jarewa pisze:Francis1982 pisze:przekładki głowicy
Nie potrzebne to jest to samo. Jak pisałem wyżej AAE i ABT tylko tym się różnią osprzętem bez wiązki. Słupek silnika taki sam.
Czyli co? sam osprzęt?
: 20 kwie 2012, 20:36
autor: Jarewa
Tak sam osprzęt, Kolektor ssący, mono wtrysk, ecu, dolot powietrza. I mała zmiana pinologi w wtyczce ecu zmiana miejscami pin16 z 34 o ile wtyczka pasuje bo tego nie wiem. Tak jest tylko w teorii.
: 20 kwie 2012, 20:40
autor: durch
Zobaczymy, pomyśle, jak nie to cały motor inny i do widzenia.
: 20 kwie 2012, 21:18
autor: Francis1982
Jarewa pisze:Tak sam osprzęt, Kolektor ssący, mono wtrysk, ecu, dolot powietrza. I mała zmiana pinologi w wtyczce ecu zmiana miejscami pin16 z 34 o ile wtyczka pasuje bo tego nie wiem. Tak jest tylko w teorii.
A co ze stopniem sprężania? ABT ma 8,9 a ABK ma 10,4. Dane z Audi Centrum. Przecież mieszanka nie podejdzie. Sonda kompletnie zgłupieje. Przepływomierz do regulacji i nie wiadomo czy krokowiec da radę utrzymać wolne obroty. Jeszcze trzeba dobrać silnik ABK i ECU (model sprzed 93 lub późniejszy).
Na zmianie samego osprzętu przybędzie może kilka kucy ale potem może być problem ze spalaniem, osiągami, inna skrzynia.... Sama różnica w kompresji sporo namiesza.
Skoro blok i wał jest taki sam to inne muszą być albo tłoki, albo korbowody lub inne wyżłobienia w głowicy. Sam osprzęt według mnie nie pomoże.
: 20 kwie 2012, 21:37
autor: Jarewa
Tylko my tu nie rozmawiamy o ABK lecz o AAE
AAE-ABT 101Km-90Km
: 21 kwie 2012, 11:01
autor: durch
No tak, o AAE, no wiemy już coś, że wystarczy zmienić osprzęt i kompa tak? ale czy to warto? Bo jak to ma nic nie dać, to na cholerę takie mody? :mrgreen:
: 21 kwie 2012, 11:44
autor: Pio80tr
Hej a zwróciłeś uwagę na stopnie sprężania
ABT ma stopień spreżania 8.9
AAE natomiast 9.2
Tak więc myślę że aby dostać zysk w postaci tych dodatkowych 10kM oraz 10Nm to trzeba więcej dłubnąć niż osprzęt. Głowica?