Strona 1 z 1

[b3 2.0E 88r] wymiana silnika z 2.0e na 1,9e

: 22 kwie 2012, 04:07
autor: bartek130191
koledzy co mi potrzebne będzie lub też czy podejdzie to bez większych problemów taka zamiana-znalazłem goły silnik 1,9e
http://allegro.pl/silnik-audi-80-1-9e-w ... 33765.html
co sądzicie na ten temat mój to już masakra-olej 1-2L na 1tyś km niebiesko za nim na postoju że wystać się nie da, teraz własnie coś mi w ukł.chłodzenia padło i złapal tak sporo ponad 90stopni i nie wiem czy się nie przegrzał-ma nie równe obroty, wieje zimnym,pokazuje brak płynu czerwony czujnik a jak odkręce korek to wysadza mi płyn zbiorniczkiem, wiatraki się załączają ale na krótko jakoś no i gaśnie, nie trzyma obrotów.

poradźcie coś z tym silnikiem czy wymieniać czy robić jakoś ten,tylko co robić w nim zaznaczam to już moje drugie 2.0E tylko tamto było też już chyba takie nie za tęgie

a dodam ze dysponuje kwotą tak około 1400zł razem z robocizną no i mam rozwalony przepływomierz to kolejne około 200zł czy remont czy wymiana więc silnik z robocizną chciałbym zamknąć w kwocie 1200zł

: 22 kwie 2012, 06:36
autor: Francis1982
Bardzo prawdopodobne, że padła ci uszczelka pod głowicą. Poza tym to co kupisz to może być loteria. Jak już to szukaj takiego samego silnika. Będzie o wiele łatwiej.
Póki co żeby to sprawdzić możesz pokusić się o wymianę samej uszczelki pod głowicą. Powinna być znaczna poprawa. Jeżeli będzie znacząca poprawa zregeneruj głowicę. Ale przed tym zmierz kompresję. Jak pierścienie trzymają to wymiana uszczelniaczy, docieranie gniazd plus niewielkie planowanie i śmigasz. Trochę roboty jest a na pewno zaoszczędzisz nieco grosza. I będziesz miał pewność czym jeździsz.

: 23 kwie 2012, 00:09
autor: bartek130191
ciśnienie na jednym tłoku mam sporo niższe, tak powiedział mi gazownik no i mam bardzo ostre szarpanie na zimnym i schłodzonym silniku, wg.mechanika może i najprawdopodobniej jest to wina przycinania się na tłokach czy pierścienia jakoś tak.

A co do przegrzania to chyba jednak nie wystąpiło bo dzisiaj odpalił normalnie i nie grzał się szybko silnik tylko normalnie w zwykłym tempie, powietrze też wiało ciepłe, wydaje mi się że to coś z układem chłodzenia-może bylo za duzo wody bo jak było za mało to dolewałem

a teraz co do silnika to wiem że najlepszy taki sam ale ciężko znaleźć dobre nie zakatowane 2,0 dlatego pytam o poradę co lepsze w mojej sytuacji kwotowej no mam do 1500zł-ok.200 przepływka,zostaje 1300 czy za ta kaskę zrobię przyzwoity remont serca w mojej lali- myślałem o kompletnym remoncie-tłoki,planowanie głowicy,zawory nowe, pierścienie, panewki uszczelniacze itd ale nie mam pojęcia jaki to koszt a bardzo nikt mi u mnie nie jest w stanie powiedzieć TYLKO SŁYSZE NAWET W SKLEPIE-CHŁOPCZE PUKNIJ SIĘ W GŁOWĘ PCHAĆ TYLE KASY W TAKIE STAROCIE<

: 23 kwie 2012, 11:17
autor: Audi 80 Polska
Ile jeszcze tematów założysz o problemach ze swoim samochodem i ciągle tymi samymi problemami?

Za 1300 co najwyżej zrobisz zmianę pierścieni, panewek, kilku simeringów i mały remont głowicy (uszczelniacze + dotarcie zaworów). Oczywiście części + robocizna.

Co do silnika to wsadź jakieś 1.8 na gaźniku i zapomnij o problemach z wtryskiem mechanicznym. Albo znajdź jakiegoś mechanika który nie boi się rzeźby i przerobi silnik z mechanicznym wtryskiem na gaźnik bo tak się też da.

: 23 kwie 2012, 22:09
autor: bartek130191
co ty taki nerowy kolego jesteś nie moja wina że mam takie same problemy!!!
wolał bym ich nie miec jak już coś!

jak masz odpisywać z łaską to dziękuje za takie porady!

chciałem 1.8 ale to 112KM ale nie mogłem znaleźć wszędzie 90kucy a takiego to ja nie chce

gaźnika też nie chce mial brat 1,8 90KM na gaźniku i to był muł a nie samochód i pałił Pb jak smok

[ Dodano: 2012-04-23, 22:20 ]
a teraz tak ogólnie nie tylko do aldi-go

samochodzik dzisiaj już poszedł do mechanika- już jest wyciągany silnik i rozbierany
na pewno nowe będą pierścienie,planowanie głowicy,uszczelniacze,panewki,zawory a co dalej to zobaczymy, bedę informował o postępach

: 25 kwie 2012, 21:30
autor: Audi 80 Polska
bartek130191 pisze:gaźnika też nie chce mial brat 1,8 90KM na gaźniku i to był muł a nie samochód i pałił Pb jak smok
Zazwyczaj tak piszą osoby o silniku z mechanicznym wtryskiem. W twoim wypadku
- zapewne nie masz wiedzy na temat naprawy mechanicznego wtrysku
- nie masz pieniędzy na części i naprawy
- prawie wszystkie części do mechanicznego wtrysku ze szrotu są niewiele lepsze od tych zapustych
- fachowców od mechanicznego wtrysku ze świecą szukać
- LPG + mechaniczny wtrysk = problemy w wielu przypadkach

Zrobisz jak uważasz.

: 29 kwie 2012, 02:55
autor: bartek130191
aldi akurat z częścią swoich domysłów nie trafiłeś:
-jakbym miał wiedzę jak pozbyć się problemu to bym nie szukał pomocy na forum to 1
-w samochodzie staram się wymieniać części w 95% tylko i wyłącznie na nowe to 2
-głupotą by było zakładanie nowego przepływomierza bosch-a ze sklepu który kosztuje NOWY ponad 2500zł to 3 a nie wiadomo ile pochodzi jak nie usunę sedna problemu-którego jeszcze nie znalazłem
-akurat na brak gotówki nie narzekam-ale wymieniać wszystko po kolei to też bez sensu to 4
A zgadzam się że o dobrego mechanika do mechanicznego trudno ale może mi jakiegoś polecisz,ta sama okolica :-)

[ Dodano: 2012-04-29, 03:32 ]
a teraz coś o moim remoncie-bo na to padł wybór:
CZĘŚCI (nowe)--komplet pierścieni, komplet panewek, komplet uszczelniaczy, kompletny rozrząd (pasek, rolka, pompa wody) wszystkie simeringi przy rozrządzie, simering na wał od strony sprzęgła, wszystkie paski, uszczelka pod głowicę, pod miskę olejową, pod dekiel klawiatury, pod dwururkę, tarcza sprzęgła, hydraulika zaworów, planowanie głowicy, poduszki silnika, filtr paliwa, oleju, olej 15w40, silniczek krokowy nowy-zamiennik ale robi :mrgreen: :mrgreen: :-D , termostat, zbiorniczek płynu chłodzącego, wszystkie gumowe węże od układu chłodzenia i płyn do -37,
to tyle pamiętam, jak coś mi się przypomni i dostanę fv ze sklepu to dopiszę
Zostało do wymiany (już czeka gotowe)
przepływomierz-(co prawda używka ale dopiero co na mich oczach wyjęta z audi za odry która nigdy nie widziała lpg stan ideał),nowy parownik no i chyba kupię jeszcze świecę
KOSZTY-jak narazie-ok.2900zł z robocizną + wymiana to co poniżej

ale już mam problem bo autko jeździ ale jest strasznie zamulone, czy to może być wina złego ustawienia zapłonu? i druga sprawa auto po sprawdzeniu dolotu i założeniu silniczka krokowego czasem gubi obroty do 200 i za chwilkę mają normalna wartość 1000,a raz nawet zgasł dzieje się to przeważnie jak mu depcze pedał gazu- objawy ma tak jakby coś go trzymało jak jedzie i czasem chodzi dobrze jak przeważnie zimny ma większego kopa ale trochę pojeździ z5-10minut złapie takie zahamowanie i już potem taki muł jest-oczywiście na lpg bo przepływka jeszcze nie wymieniona-może to jest winne


POZDRO WSZYSTKIM NA DŁUGI WEEKEND

[ Dodano: 2012-04-29, 03:33 ]
objawy takie ma jak mu depczę i wciskam potem sprzęgło

: 30 kwie 2012, 13:31
autor: Jarewa
bartek130191 pisze:-jakbym miał wiedzę jak pozbyć się problemu to bym nie szukał pomocy na forum to 1
Pozbyć się LPG jeździć na Pb doprowadzić mechaniczny wtrysk do porządku- czy to takie trudne?

: 03 maja 2012, 13:53
autor: bartek130191
trudne może i nie ale kolego ja robię ok 20-30tyś. km rocznie to policzmy że zrobię 20 tyś i to nie są trasy najczęściej to policzmy że moja audiczka PB spali 9L po obecnej cenie 5.95zł to masz 10710zł
LPG niech spali 13L (a tyle nie spali) po 2.70zł to masz 7020zł

Jest różnica??? Jest. dlatego wole LPG jak kupiłem ją to przez rok chodziła super, później strzelił parę razy gaz i wszystko zaczęło się je.....-psuć