Strona 1 z 1
[B3 AAD] silniczek krokowy czy jest też śrubka od obrotów?
: 23 kwie 2012, 23:18
autor: darek-audi
witam jestem tu nowy, przepraszam że od razu zakładam temat ale nic nie mogę znaleźć co by mi pasowało do mojego problemu
to tak czy jest jakaś śrubka do regulacji obrotów (do obrotów biegu jałowego),gdzieś chyba w dolocie powinna być (chyba) ponoć u mnie jej niema
CZY COS TAKIEGO ISTNIEJE??? jak tak to pomóżcie mi to zdobyć
druga sprawa wiem też że pada mi krokowiec i mam u siebie na dwa piny zamontowany coś takiego mam (zdjęcie z allegro a;e silniczek z wyglądu taki sam)
http://allegro.pl/silnik-audi-80-1-9e-w ... 33765.html
i pojawia się moje pytanie ja mam dwu pinową wtyczkę kupiłem sobie drugi krokowiec ale na 3 piny i co teraz da jakoś to zrobić czy szukać nowego????
MOŻE MA KTOŚ Z WAS TAKI JAKI MI POTRZEBA, MOGĘ SWÓJ TEZ ODSPRZEDAĆ LUB SIĘ ZAMIENIĆ Z KIMŚ
: 23 kwie 2012, 23:29
autor: Audi 80 Polska
Na górze przepustnicy nie masz zderzaka do regulacji przepustnicy? Zresztą tutaj zawór stabilizacji biegu powinien załatwiać sprawę. Trzeba zobaczyć czy dostaje plus na jeden z pinów, sprawdzić czy czujnik zamkniętej przepustnicy, jeszcze czujnik na przepływomierzu wpływa na pracę tego zaworu.
Jak silnik wygląda jak tamten ale twój jest dwulitrowy to masz 3A a nie AAD.
: 24 kwie 2012, 17:39
autor: darek-audi
kolego a mogę troche prostszym językiem bo ja to jestem w tm temacie nowy i bardzo tego nie ogarniam
[ Dodano: 2012-04-24, 17:43 ]
wiem że mam w przepływomierzu regulację takim długim kluczem imbusem i wiem że od tego jest też silniczek krokowy znaczy od obrotów-tyle mi powiedział kolega co ma taką audi już ze 12lat tylko on ma 1,8 ale taki sam przepływomierz i taki sam krokowiec no i on właśnie mi powiedział że brakuje mi jakiejś śrubki w tym dolocie i on też mi regulował i wymieniał przepływomierz bo padł od strzału gazu bo dały ciała świece i przewody zapłonowe
: 24 kwie 2012, 17:52
autor: bartek130191
ja się podłącze do tematu-
mam taki sam silniczek krokowy z wyglądu ja kolega ale ja mam numery ......80 140 516 BOSCHa tyle zdołałem odczytać i nigdzie nie mogę znaleźć takiego wszędzie mają końcowy numer 140 512 czy taki mi też będzie pasował?
: 24 kwie 2012, 21:27
autor: darek-audi
a czym koledzy od różnic aad od 3a????
: 24 kwie 2012, 22:24
autor: marbaj
darek-audi pisze:a czym koledzy od różnic aad od 3a????
Podobno 3A ma nowszą i więcej elektroniki.
Do 3A pasuje krokowy od NG i prawdopodobnie obydwa będą pasować do AAD bo z wyglądu niczym się nie różnią. Z opisu tej aukcji wynika że 0280140512 pasuje do wielu silników.
http://allegro.pl/nowy-silnik-krokowy-a ... 65653.html
przepraszam że od razu zakładam temat ale nic nie mogę znaleźć co by mi pasowało do mojego problemu
Ale jaki problem bo nic nie opisujesz. Co znaczy krokowiec pada, one się nie psują tylko zacinają jak są zasyfione. Wystarczy dobrze wypłukać i wydmuchać, sprawdzić czy lekko pracuje bez przycięć i OK. Jest możliwość podregulowania krokowca, ale musiał by być wypracowany na maxa. Objawia się to zaniknięciem szczeliny (szparki)która powinna mieć około 1 mm.
Czytać szukać i jeszcze raz czytać bo wszystkie problemy opisane są na forum po 100 razy.
: 25 kwie 2012, 00:10
autor: darek-audi
problem-bardzo niskie obroty przy odpaleniu zimnego auta, czasem gaśnie jak jest nagrzany to też czasem ma bardzo niskie obroty-jak np.załącza się wiatrak chłodnicy to obroty potrafią spaść do 200 czasem ma bardzo wysokie ok.2000,ale zamówię ten z tej aukcji od ciebie zobaczymy co to najwyżej odeślę
[ Dodano: 2012-04-25, 00:11 ]
a czym wyczyścić ten krokowiec i jak???
:?: :?: :?: :?: :roll:
[ Dodano: 2012-04-25, 00:12 ]
aha i co z tą rzekomą śrubką w kolektorze ssącym???
: 25 kwie 2012, 10:21
autor: Audi 80 Polska
A sorki, pomyliło mi się bo AAD w C4kach miał taki kanciasty kolektor
http://moto.allegro.pl/silnik-audi-100- ... 77407.html a teraz przeszukałem ogłoszenia audi 80 i AAD wychodzi że ma taki sam jak 3A.
Tylko jeśli się poreguluje na przepustnicy to wtedy nie będzie załączany czujnik zamkniętej przepustnicy co sprawi że silniczek krokowy przestanie być potrzebny bo nie będzie pracował.
: 25 kwie 2012, 13:57
autor: marbaj
Krokowy wyjąć wypłukać np. w benzynie ekstrakcyjnej lub nafcie opisywane ze 100 razy.
Problemy z obrotami przy mechanicznym wtrysku i LPG to temat rzeka i co 10 post tego dotyczy. Niskie obroty na Benzynie i LPG tak samo? Jak reaguje na odpięcie : krokowca, potencjometru przepływomierza, regulatora dawki paliwa i tak dalej. Podstawa to szczelny dolot (wszystkie przewody gumowe) drożna odma itp. Jak wcześniej pisałem czytać i po kolei eliminować przyczyny. Z regulacją na Lpg powinno być łatwiej do regulacj Bp trzeba mieć więcej wiedzy i osprzętu. Powodzenia.