Strona 1 z 1
[B3 1.8]Auto Gasnie w trakcie jazdy.
: 25 kwie 2012, 13:05
autor: tomeklup
witam mam audi 80 b3 w benzynie w tamtym roku tak mniej wiecej otej porze jak bylo cieplo mialem problem z moja audiczka.
gasla gdy rozgrzala sie do 90* i niedala sie odpalic
zmienilem cewke, generator halla, kopulke. przewody zaplonowe i niedawno swiece.
filtr paliwa jest nowy a samo palwo drogie ale raczej dobre,
jak probowalem odpalic wydawalo mi sie ze w filtrze paliwa paliwo sie nieporusza wogole tak jakby pompa go niepompowala ale co gorsza iskry tez niezauwazylem moze temu ze robilem to na dworzu a nie w ciemniejszym garazu.
czy to mzoe byc wina pompy paliwa (mechaniczna)czy to cos z tym pechowym zaplonem.
wtedy problem ustapil po wymianie halla w aparacie zaplonowym ale niewem czy dlatego ze to byla jego wina czy ze kilmat zrobil sie zimniejszy (wrzesien)
z gory dzieki za porady pozdrawiam
: 25 kwie 2012, 14:39
autor: Motostacja pl
Kumple jak nie miał iskry to padł mu moduł zapłonowy który jest przykręcony do słupka po lewej stronie - za osłonką obok nóg kierowcy.
: 25 kwie 2012, 14:47
autor: tomeklup
no tak to jedyny elment jakiego niezmienilem ale czy on moze wariowac jak sie silnik rozgrzeje do 90* a po jakims czasie odpala normalnie??
: 25 kwie 2012, 16:02
autor: Audi 80 Polska
Już wymieniłeś prawie wszystkie elementy układu zapłonowego w B3 prócz tego modułu.
Gdy nie odpala:
sprawdź czy jest plus za zacisku 15 cewki po włączeniu zapłonu.
Sprawdź czy masz zasilanie 12V na skrajnych pinach wtyczki czujnika halla po zapłonie. jeśli niema to moduł nie daje zasilania na halla - prawdopodobnie moduł uszkodzony albo problem ze połączeniem tych elementów.
Najlepiej zdobądź diodę LED z opornikiem na 12V i podłącz do środkowego pinu wtyczki czujnika Halla minus diody LED oraz do jednego ze skrajnych plus (nie pamiętam do którego masz dwie opcje do sprawdzenia). I podczas kręcenia patrz czy miga. Jeśli miga to hall działa.
Jeśli miga to podłącz świece bezpośrednio do cewki (zdejmij kabel z kopułki idący do cewki i tam wetknij świecę) połóż świece aby miała styk z masą. Zdejmij wtyczkę z halla, podłącz sobie kabel do środkowego pinu tej wtyczki, włącz zapłon i szybko dotykaj tym kabelkiem do masy. Iskra powinna przeskakiwać na świecy. Jeśli niema iskry to prawdopodobnie moduł uszkodzony albo problem ze połączeniem tych elementów.
Trzecia opcja sprawdzenia to podłączenie żarówki zamiast cewki i kręcenie silnikiem przy użyciu rozrusznika albo kabelkiem podawanie masy na środkowy pin jak to wyżej opisałem. Żarówka powinna migać, jeśli nie miga to cewka uszkodzona albo problem z połączaniem tych elementów.
Może być problem z prądem (jakiś kabel zasilający nie łączy), obejrzyj wtyczki i gniazda, sprawdź czy nie masz jakiegoś zabezpieczania antykradzieżowego, czy coś nie przegryzło kabla. Jak masz gaz to czy przełącznik od LPG nie "blokuje" cewki podając cały czas masę.
Jak wszystko zawiedzie to można zbudować i okablować cały układ zapłonowy od nowa pod maską (moduł umieścić gdzieś pod maską i podłączyć do halla, cewki, zasilania).
: 25 kwie 2012, 16:16
autor: tomeklup
włąsnie mam Fabryczna blokade zaplonu. tylko jeszcze nierozgryzlem jak dziala i gdzie jest a tym bardziej jaka jest. a polega na tym ze miga mi kontrolka tzn dioda i po przekreceniu kluczyka musze wlaczyc prawy kierunkowskaz i musialem przylozyc taki magnes do polki pod kierownica (jej okolic) i wtedy jak kontrolka gasla mogelm odpalic auto. teraz podnosze tylko kierunek bo z tamtym sie uporalem