Strona 1 z 4

[B4 ABT] Wysoka temperatura, ciągle włączający się wiatrak

: 29 kwie 2012, 19:16
autor: szymmek
Mam problem, niepokoi mnie wysoka temperatura płynu chłodzącego, od kiedy zrobiło się ciepło silnik dość szybko nagrzewa się, wskaźnik po pokazuje od 97 do 110 (jest nieoryginalny, topran) wentylator włącza się gdy wskaźnik pokazuje około 100, na trasie temp. pokazywana to 97, kiedy wjadę do miasta to na pierwszych światłach załącza się zaraz wentylator. Kiedy jadę po mieście włączą się praktycznie co 1-2 minuty. Węże są miękkie, jak pojeździe odkręcę zbiornik wyrównawczy to wraca tam płyn (czasami mniej, czasami więcej zależy od temperatury). Uszczelka pod głowicą była wymieniana, także termostat, korek od zbiorniczka też (po skończonej jeździe słyszę jak syczy z niego powietrze, więc chyba się odpowietrza).

: 29 kwie 2012, 19:34
autor: michal84
wydaje mi sie ze z korka nie powinno sie ulatniac cisnienie , w kazdym badz razie u mnie takiego zjawiska nie ma . druga sprawa to pewnie ten czujnik (topran to nic nie warte czesci) ci zawyza wymien na cos konkretniejszego .Chociaz moze to byc zacinajacy sie termostat, nowe nie znaczy sprawne

: 29 kwie 2012, 19:37
autor: andi77
szymmek pisze:Węże są miękkie
Po rozgrzaniu powinny być twarde (prawie 1.5 bar...więc dużo). Jak miałem nieszczelny układ chłodzenia i węże były miękkie, to bardzo szybko łapał temperaturę ;-)
Ciśnienie w układzie chłodzenia zastosowano po to... że pod wpływem ciśnienia ciecz zaczyna wrzeć w wyższej temperaturze.
Nie ubywa Ci płynu? A może masz uszkodzony korek w zbiorniku wyrównawczym :-P

[ Dodano: 2012-04-29, 19:39 ]
michal84 pisze:wydaje mi sie ze z korka nie powinno sie ulatniac cisnienie
Korek jest tak skonstruowany, że w przypadku nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia upuszcza jego nadmiar ;-)
Następną sprawą jest fakt... że czujnik na zegarze nie ma nic wspólnego z czujnikiem włączającym wentylator chłodnicy, gdyż są dwoma odrębnymi czujnikami.
Czujnik temperatury na licznik jest na króćcu w głowicy... natomiast czujnik włączający wentylator chłodnicy jest wkręcony bezpośrednio w chłodnicę :-P

: 29 kwie 2012, 19:44
autor: szymmek
Układ jest szczelny, wymieniona chłodnica, króciec, opaski podciągnięte, płynu nie ubywa.
Ten korek ma syczeć czy nie ? Bo wyraźnie syczy po zgaszeniu silnika.
Wczoraj próbowałem odpowietrzyć układ, odkręciłem korek przy nagrzewnicy to zaczął z niego szybko wypływać płyn.

: 29 kwie 2012, 19:52
autor: michal84
andi77 dobrze napisales (że w przypadku nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia upuszcza jego nadmiar) na to wychodzi ze u kolegi szymmek korek wogule nie trzyma zadnego cisnienia nawet jak jest w normie, z tad te miekkie weze przy rozgrzanym silniku

: 29 kwie 2012, 19:57
autor: andi77
szymmek pisze:Ten korek ma syczeć czy nie ? Bo wyraźnie syczy po zgaszeniu silnika.
W Twoim przypadku obstawiam uszkodzony korek... nie ma prawa syczeć po zgaszeniu silnika gdy węże są miękkie.

: 29 kwie 2012, 19:58
autor: michal84
obstawiam korek

: 29 kwie 2012, 20:19
autor: szymmek
no dobra, w takim razie ma to związek z wysoką temperaturą ?

: 29 kwie 2012, 20:25
autor: michal84
dokladnie tak

: 29 kwie 2012, 20:55
autor: szymmek
dobra, dzięki przed chwila wsadziłem oryginalny korek, ten który miałem na początku, nie syczy, teraz trochę pojeżdżę i zobaczę jaka będzie temperatura

: 30 kwie 2012, 07:47
autor: morsik28
Witam.
Ja mam podobny problem też mi się teraz auto grzeje jak diabli i jeżdżę w strachu żeby go nie przegrzać.Kupiłem już obydwa czujniki chyba dość dobrej firmy bo FAE i dalej to samo.Czyżby faktycznie wina leżała również po stronie korka od zbiorniczka wyrównawczego? Moja teoria jest też taka czy czasem chłodnica nie jest zasyfiona od zewnątrz czyli te żeberka i nie przepuszcza przez siebie powietrza,bo kiedyś pracowałem na maszynach budowlanych i nie raz tak w nich było i czyszczenie pomagało. Co o tym sądzicie? Czym taką chłodnicę można umyć? Trzeba spróbować wszystkiego.

: 30 kwie 2012, 08:28
autor: spiczi
morsik28, a termostat sie otwiera? chłodnia jest cała w miare równo rozgrzana jak sie termostat otworzy ?

: 30 kwie 2012, 09:05
autor: slawe1983
morsik28 z Twojego opisu niewiele wynika. Napisz jaką temperaturę pokazuje czy węże miękkie czy twarde, czy wentylator się załącza jeśli tak to przy jakiej temperaturze, czy po rozgrzaniu silnika z nagrzewnicy dmucha gorące powietrze. Raczej same czujniki nie wiele mogą Ci pomóc chyba że źle wskazuje Ci temperaturę na blacie.

: 30 kwie 2012, 14:32
autor: szymmek
dzisiaj jeździłem z innym korkiem i wąż był twardy na rozgrzanym silniku, wiatrak włączył się tak po ok. 5 km jazdy po mieście, normalnej nie było korków, trochę stałem na światłach, czy to normalne ?

: 30 kwie 2012, 14:48
autor: slawe1983
szymmek a gdy wcześniej Ci tak płyn wywalało to nie masz teraz zapowietrzonego układu? Jak się rozgrzeje autko to z nawiewu daje gorące powietrze?