Strona 1 z 1
[B4 ABT] Problem i pytanie o dół silnika
: 03 maja 2012, 21:08
autor: Key100l
Witam kolegów wiem, że tematów podobnych było parę, ale teraz mam mało czasu i nie wiem co robić. A rzecz ma się tak. Doprowadziłem audi do stanu 80+ i po regulacji gazu bawiłem się zapłonem i na przyspieszonym jeździłem pół dnia. A wczoraj odpalam silnik i lipa bo kontrolka oleju nie gaśnie. Myślę mało oleju i zanim zdążyłem coś zrobić samochód zgasł i już nie zapala. Nic nie grało, żadnego dziwnego dźwięku. Teraz silnik stoi, więc zatarty i tu pytanie do was, co się mogło stać?? Poszła pompa oleju?? Zapchało się coś??
Ehh mam już dość bo w tym tygodniu w samochód poszło już ponad tysiąc złotych a teraz jeszcze ten silnik. Z waszego doświadczenia na czym przeważnie staje? Na wale czy może na tłokach? Bo jutro wyjmuję silnik i nie wiem na co mam się szykować remont czy nowy silnik? Niecały rok temu była robiona kompletna góra i sprężanie było w granicy 12,5-13 barów i dl tego myślę czy warto jeszcze coś ratować :-x Ile może kosztować remont dołu w przybliżeniu? Gdzieś na forum widziałem że panewki na korby kosztują coś koło 150 ziko a pompa ok. 200 Do tego dojdzie uszczelka miski i pewnie uszczelniacze wału, oczywiście jeśli wał będzie się do czegoś nadawał <buu> Za wszelką pomoc wielkie dzięki....
: 03 maja 2012, 21:36
autor: karolas123
Silnik na panewkach sie nie zatrze z braku oleju, jednak wydaje mi sie ze zatarcie na tłokach to jest mozliwe jesli tylko nie byłoby oleju. So to jednak dośc idiotoodporne silniki. Moze została dziura w tłoku po przyspieszaniu zaplonu. Silnik stoi i nie da sie obrocic rozrusznikiem?
: 03 maja 2012, 22:00
autor: Key100l
Tak niestety stoi
Obstawiam pompę oleju bo jak pudło już zgasło i wyjąłem bagnet to normalnie szło odczytać stan oleju a zawsze było tak że cały był zababrany olejem:-( dół jak h.............................. bo nie mam już serca do tego samochodu... Co chwilę coś leci jak nie zawieszenie to dach, jak nie dach, to hamulce i tak w koło:( ale nie mam serca się z gruzem rozstawać bo trochę serca włożyłem w niego przez 3 lata
Hmm Pytanie da się wrzucić tu silnik 1.8 z wento?? Bo mam taki z rozbitka z niemcowni o przebiegu 93 tyś. tylko myślę czym się one różnią bo jednak tu było dwa litry a tam jest 1.8 o tej samej mocy... :?:
[ Dodano: 2012-05-04, 18:56 ]
Pomoże ktoś??
Bo sam już nie wiem co Zrobić...
[ Dodano: 2012-05-06, 12:38 ]
A więc już wiemy co się stało... Panewka... Trzecia główna... I teraz myślę co robić bo mam ten silnik 1.8 z venta za 350 ziko i mój z tą przytartą panewką:( i co robić?? Nie wiem co spowodowało że brakowało ciśnienia. W misce znalazłem trochę czerwonych kawałków plastiku i myślę czy to czasem nie pompa padła... I mam teraz rozterkę. Bo wał na szczęście nie ma rys tylko na wierzchu przykleiły się resztki panewki ale część zeszła pod paznokciem więc liczę na to że uda mi się go wyrównać...
: 02 sty 2013, 22:25
autor: Marcin b42.0ABT
ciekawi mnie tylko co to za resztki czerwonego plastiku bo też kiedyś takie znalazłem w swojej misie jak zmieniałem pompę olejową, zna ktoś odpowiedź
: 03 sty 2013, 22:57
autor: pawlikowski90
jedyny czerwony plastik który mógł tam wpaść to według mnie jakią kawałeczek kopułki aparatu badź palca rozdzielacza. Może komus sie coś ukruszyło i wpadło w blok podczas montażu aparatu co dalej zaskutkowało tym co opisałeś, w pompie nic takiego nie ma...
: 04 sty 2013, 18:39
autor: krzysiek.ruski
czerwony czy pomarańczowy plastik jest przy miarce a często się zdarza ze się rozpada wiec może to to...
: 04 sty 2013, 19:37
autor: LUPO
Key100l pisze:Hmm Pytanie da się wrzucić tu silnik 1.8 z wento??
z tego co się orientuję to ten od wentyla powinien być na jednopunkcie
sprawdź czy kolektor ssący i wydechowy podejdą z ABT jeżeli tak to dopasowuj resztę oporządzenia i wsadzaj