Strona 1 z 2
[2.0 ABK 115KM LPG] Duże zużycie benzyny
: 05 maja 2012, 15:22
autor: Edward Cz.
Bardzo duże zużycie benzyny przeznaczonej tylko do uruchomienia silnika. Proszę o pomoc. Mój silnik z instalacją gazową zużywa podejrzanie dużo benzyny, która używana jest tylko w czasie rozruchu silnika. Czy jest możliwa równoległa praca silnika na LPG i benzynie wtedy gdy jest nieszczelny zawór odcinający dopływ benzyny przy jeździe na LPG. Czy mogę wyłączyć pracę pompy benzynowej przekaźnikiem pomocniczym w czasie pracy silnika na LPG ? Bardzo proszę fachową radę. Pozdrawiam Edward.
: 05 maja 2012, 15:31
autor: Audi 80 Polska
Jaką masz instalacje gazową? Sekwencyjną czy zwykła na mikserze?
Przy sekwencyjnej czasem potrafią podłączyć tak, że jeden cylinder pracuje na benzynie a reszta na gazie. Albo jeden na benzynie i gazie.
Albo masz za słabe komponenty instalacji lpg i sterownik sekwencyjnego gazu w chwilach gdy parownik nie nadąża podawać lpg przełącza na ten czas kilka cylindrów na benzynę.
Przy zwykłej instalacji może być problem emulatorem wtryskiwaczy jeśli ktoś takowy założył. Ale w ABK jest zazwyczaj odcinane zwykłym przekaźnikiem.
Odcięcie pompy paliwa można zrobić - niema przeszkód.
Jakby co tu jest opisane jak to wykonać:
https://audi80.pl/80-b4-abtodlaczeni ... htm#436578
: 05 maja 2012, 15:33
autor: Motostacja pl
Fajnie że TAGi zastosowałeś, ale przydałoby się jeszcze nazwać jakoś temat, ale ok, zrobiłem to już za ciebie.
Może być oczywiście sytuacja że silnik będzie "pił" oba paliwa na raz, tak miał kumpel na przykład. Inna sprawa to sprawdź przewody paliwowe. Potrafią przerdzewieć, szczególnie w tylnej części.
Co do przełącznika, to trochę to tak nie po Bożemu, ale można. Kumpel ostatnio zrobił sobie osobny przełącznik do uruchamiania pompy paliwa bo coś mu się instalacja popsuła. Też ma LPG i na czas działania LPG po prostu wyłącza pompę.
Aha, a jaką w ogóle masz instalację?
: 05 maja 2012, 15:43
autor: sh@rki
Moim zdaniem do sprawdzenia jest sonda lambda.
: 05 maja 2012, 16:23
autor: m@x1313
Moim zdaniem wyłączenie pompy paliwa to głupi pomysł, ponieważ paliwo chłodzi cały czas listwę wtryskową, mechanik zajmujący się autami VAG odradził mi właśnie wyłączenie pompy. aldi, ma racje instalacja lpg może być za słaba i wtedy komp lpg podaje też troche benzyny na mocno obciążonym silniku (tylko przy sekwencji). Możesz też mieć zużyte wtryski i już puszczają pod większym ciśnieniem
: 05 maja 2012, 18:50
autor: krisiun1
Tak jak piszą koledzy, na dłuższą metę wyłączanie pompy paliwa nie jest zdrowe dla wtrysków paliwowych, dodam że jeden wtrysk kosztuje coś ok. 350zł wystarczy pomnożyć razy 4 no i wychodzi równiutkie 1400zł. <ok>
: 05 maja 2012, 19:50
autor: kroliqster
tak czy siak pompka paliwa i wtryski sa odlaczane po przejsciu na gaz tak robia gazownicy, jezeli system zawiedzie np przekaznik padnie to moze dawac caly czas i przepalac oba paliwa na raz i to jest czesta sytuacja z instalacjami na mikserze
: 05 maja 2012, 19:55
autor: KAROLEK22XX
kroliqster masz racje ja tak miałem ostatnio to bezynka sie do oleju dostała
: 05 maja 2012, 19:56
autor: kroliqster
KAROLEK22XX pisze:kroliqster masz racje ja tak miałem ostatnio to bezynka sie do oleju dostała
dokladnie i chyba nie trzeba opisywac czym to grozi
niektore instalacje maja odciecie pompki wbudowane w sterownik jesli jest to II gen(tam znajduje sie przekaznik)
: 05 maja 2012, 20:11
autor: krisiun1
kroliqster, To nie jest odcięcie pompki tylko odcięcie wtrysków, gdzie pompka ciągle tłoczy paliwko w obiegu zamkniętym i tym samym zapobiega zapieczeniu się wtrysków paliwa.
: 05 maja 2012, 21:11
autor: Audi 80 Polska
Pompkę odłącza się głównie przy mechanicznym wtrysku gdzie jedną alternatywą jest urządzenie ke-stop ale rzadko zakładane przez gazowników więc odłączają pompę.
Głupotą by było odłączanie pompki przy elektronicznym wtrysku a pozostawienie pracujących na darmo wtryskiwaczy.
Ja osobiście wątpię w chłodzenie niepracujących wtryskiwaczy przez paliwo, które krąży nad nimi w rurze zwanej listwą paliwową. No może wlot do wtryskiwacza schłodzi ale rozpylacza znajdującego się w kolektorze niema szans.
: 06 maja 2012, 10:35
autor: Edward Cz.
Witam i bardzo serdecznie dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie mojego przypadku z nadmiernym zużyciem benzyny przy pracy silnika na LPG. Wyjaśniam, że ja kupiłem kilka miesięcy temu to Audi 80 z silnikiem ABK 2.0 115 KM w którym jest zamontowana instalacja gazowa 1-sej generacji (ze śrubą regulacyjną w miejsce silniczka krokowego i bez komputera). Muszę jednak przyznać, że silnik pracuje bez zarzutu. Ma dobre przyśpieszenie i do tej pory nie było ani jednego wystrzału w kolektor. Proszę mi doradzić czy należy zamontować mu system 2-giej generacji i jakie to da korzyści silnikowi i czy zmniejszy zużycie LPG? Nadmieniam, że miałem Forda Sierrę 2.0 z instalacją gazową 2-giej generacji i miał wystrzały co naraziło mnie na poważne koszty finansowe. Silnik w moim Audi spala 13 do 14 litrów LPG w jeździe miejskiej. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź Edward.
: 06 maja 2012, 12:16
autor: paw1131
Nie montuj do abk II generacji gazu. Osobiście jestem przeciwnikiem skażenia tak wspaniałego silnika gazem, ale jeśli ktoś chce to proszę. Instalacja sekwencyjna bardzo dobrze się spisze i nie będziesz miał wystrzałów do filtra powietrza:)
: 06 maja 2012, 18:36
autor: m@x1313
paw1131, a dlaczego nie montować 2 gen do ABK, będzie gorzej pracował, słabsza moc ? A czy BLOS do tego silnika ktoś ma zamontowane ?
: 06 maja 2012, 19:02
autor: kroliqster
krisiun1 pisze:kroliqster, To nie jest odcięcie pompki tylko odcięcie wtrysków, gdzie pompka ciągle tłoczy paliwko w obiegu zamkniętym i tym samym zapobiega zapieczeniu się wtrysków paliwa.
ja mialem gaz montowany w KME w zgierzu, jest zalozona instalacja odcinajaca pompke paliwa a przewod sterujacy wychodzi z centralki lpg
[ Dodano: 2012-05-06, 19:05 ]
paw1131 pisze:Nie montuj do abk II generacji gazu. Osobiście jestem przeciwnikiem skażenia tak wspaniałego silnika gazem, ale jeśli ktoś chce to proszę. Instalacja sekwencyjna bardzo dobrze się spisze i nie będziesz miał wystrzałów do filtra powietrza:)
jak bedziesz mial dobrze zrobiony dolot i dobrze ustawiona instalacje i dobry mikser do tego nie bedziesz mial zadnych problemow, tylko to nie bedzie instalacja za 1300 zl, lepiej wstawic II generacje w profesjonalnym zakladzie na dobrych czesciach i dac 1800 zl niz zalozyc sekwencje za 2300 u rysia bo bedzie z nia wiecej problemow