Strona 1 z 1

[b3 80 1.8 ben+lpg 112 km mech.wtrysk] - Duże spalanie oleju

: 05 maja 2012, 15:52
autor: never_tomek
Witam serdecznie. Moje Audi po rozgrzaniu się silnika ok 90 stopni zaczyna mocno dymić na niebiesko co wygląda na spalanie oleju. W kabinie samochodu czuć spaliny. Przy tej temperaturze silnika i przy tych objawach zaczynają dawać o sobie znać zwory. Ogólnie autko pracuje ok. Zamierzam zajrzeć do silnika. W jaki sposób dokonać prawidłowej oceny i czym się sugerować przy podjęciu decyzji o wymianie elementów. Myślę o wymianie uszczelniaczy i czy to pomoże ? Ubytek oleju jest bardzo duży przy takich objawach. Pozdrawiam.

: 05 maja 2012, 15:56
autor: GerB3
Jak już dymi na niebiesko to do wymiany pewnie będa pierścienie.

Jak duży masz ten ubytek na 1000km ?

: 05 maja 2012, 16:02
autor: never_tomek
Spalanie oleju na ok 2500 km to jakieś 5 litrów, należy chyba wspomnieć o tym, że zużycie oleju zależne jest od temperatury silnika. Jeżeli miałbym obliczyć zużycie w klimacie letnim to pewnie wysoka temperatura silnika która będzie się utrzymywała doprowadzi do szybszego spalania dużej ilości oleju. Zastanawiam się czy wymiana uszczelniaczy wystarczy. Jeżeli chciałbym wymnienić pierścienie to czy trzeba przeprowadzać inne zabiegi ? Muszę dodać wątek dymienia podczas odpalania, może to ważne.

: 06 maja 2012, 11:45
autor: marbaj
Na 90% to uszczelniacze zaworów. Pierścienie musiały by być popękane , zarżnięty silnik, nierówna praca a i tak wtedy ubywa oleju pozostawionego na ściankach tulei. Natomiast przez uszczelniacze(fragmenty uszczelniaczy) olej po prostu wlewa się strumyczkiem, mówiąc obrazowo. Zrób remont kapitalny głowicy i śmigaj dalej, chyba że masz przebieg powyżej 500 000km. Robiłem głowice jedno Audi 2.0_3A 350tyś. drugie 2.3_NG 420tyś przebiegu i po tych zabiegach zużycie oleju około 0,5l na 5000km.

: 06 maja 2012, 12:08
autor: paw1131
Po wymianie uszczelniaczy zaworowych wszystko powinno wrócić do normy:)
Jeśli masz dodatkowo pocącą się uszczelkę pod głowicą, to ją również wymień. Po tych zabiegach, oczywiście jeśli pozostałe elementy głowicy są sprawne, autko powinno odżyć. Jaki olej lejesz do swojej 80-tki?

: 07 maja 2012, 08:29
autor: never_tomek
Używam Lotosa 15w40. Stan licznika to 251,000 KM to raczej pewny przebieg. 5 lat autko sprawowało się super na gazie lpg. od 3 misięcy widać znaczący ubytek oleju wraz z dymieniem po rozgrzaniu się silnika. Zauważyłem że olej już wcześniej ubywał ale w mniejszej ilości i bez efektu tak intensywnego dymienia. Problem który opisuję zaistniał wczasie kiedy jechałem w trasę na lpg z dużą prędkością na dłuższym dystansie kilometrów. Chyba wysoka temp. silnika i zbyt duża prędkość doprowadziła do tego typu objawów. Podobno na lpg do 120 km/h to prędkość której dla silnika 1.8 się nie przekracza nie mówiąc już o obrotach silnika powyżej 3000 .

: 07 maja 2012, 14:18
autor: marbaj
Podobno na lpg do 120 km/h to prędkość której dla silnika 1.8 się nie przekracza nie mówiąc już o obrotach silnika powyżej 3000 .
Jakieś stereotypy kolego powtarzasz. Na LPG śmigam 18lat w tym jednym Audi 12lat. Jeżeli się dba o silnik, to na czym jeździsz nie ma znaczenia. Sprawny układ chłodzenia, częsta wymiana oleju, bo w silnikach z dużym przebiegiem biorących olej, który częściowo się spala a z reszty tworzy koks-nagar, osadzając się na trzonach zaworów, niszczy uszczelniacze, zatyka kanału podstawiaczy i w efekcie silnik klekocze. Śmieszy mnie lanie drogiego oleju a potem wymiana co 15-20 tyś. bo producent tak napisał i przy wymianie z silnika wypływa czarna breja niczym nie przypominająca oleju. Też leje 15W40 ale wymieniam co 5-6 tyś.

: 07 maja 2012, 16:04
autor: never_tomek
może i stereotypy ale tak słyszałem. Wiem jedno moje Audi potrzebuje regeneracji. Jak dobiorę się do silnika to napiszę w czym tkwił problem dla opisu jaki zamieściłem na forum. Pozdrawiam .

[ Dodano: 2012-05-19, 21:45 ]
Witam, dzisiaj sprawdziłem kompresję i tak to wygląda :

Kolejno na tłokach :

pierwszy : 11,5 bar

drugi : 12,5 bar

trzeci : 12,5 bar

czwarty : 12,4 bar

Podobno to dobry wynik. Nie wiem jaki powinien być poprawny wynik pomiaru dla mojego modelu silnika. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o ich podanie. Już niedługo zamierzam zdjąć głowicę , napiszę w czym tkwił problem. Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-05-24, 11:46 ]
Jak obiecalem...

Po rozłożeniu głowicy po oddaniu do serwisu ;) okazało się, że trzeba wymienic uszczelniacze i jakies prowadnice chyba. Ogólnie remontowalem wszystko łącznie ze szklankami itd. Aktualnie rewelacja, brak oznak spalania oleju. Przyczyną byla głowica ale wymienilem wiele innych rzeczy m.in. pierścienie.

Pozdrawiam