Strona 1 z 1
[b4 ABT] czas wtrysku, uboga mieszanka.
: 06 maja 2012, 12:50
autor: fabia
Witam wszystkich, od dwóch tygodni walczę z problemem przymulenia silnika na 1,5-2,5 tyś.obrotów i braku mocy. Po podkładaniu rożnych czujników, wymianie filtra paliwa,świece,zapłon, rozrząd,kable,pomiar sondy{mechanik powiedział,sonda sprawna,i pokazuje,za ubogi skład mieszanki}. Podpinałem kilka razy pod vaga brak błędów ,porównywałem dane z bloków z drugim sprawnym audi, doszłem do wniosku,że na zimnym silniku czas wtrysku za długi-1,80 ,i za uboga mieszanka, w całym zakresie temperatur-128 do diagnozy użyłem polski vag 409. podejrzewam pompę paliwową, za słabe ciśnienie, mam pytanie . jak wyjąć pompę wraz z filtrem, przed pompą spróbuje jeszcze podmienić cały wtrysk,podyskutujmy <ok> .
: 06 maja 2012, 12:57
autor: karolas123
Wepnij manometr w wąz zasilający i sprawdz cisnienie przed rozbieraniem wszystkiego.
: 06 maja 2012, 13:16
autor: fabia
karolas123 pisze:
Wepnij manometr w wąz zasilający i sprawdz cisnienie przed rozbieraniem wszystkiego.
Chcę tak zrobić tylko musze znaleść kogoś kto ma manometr,ciśnienie, powinno chyba być 4-9 bara?
: 06 maja 2012, 13:26
autor: ananas
Tak starczy, z tego co pamiętam ciśnienie powinno wynosić w zakresie 0.9-1.1 bara.
PS. Sonda też może wskazywać jakieś wartości, ale nie koniecznie adekwatne do tego co jest w spalinach. Niestety to są skutki jej "zużycia". Najlepiej jest sprawdzić ją dokładnie na oscyloskopie - da najwierniejszy obraz działania sondy.
: 07 maja 2012, 09:10
autor: rejdzik
Jak ciśnienie za pompką będzie okej to szukałbym problemu w sondzie a na końcu w regulatorze ciśnienia paliwa.
: 07 maja 2012, 10:34
autor: Kokolino
Walcząc długo kiedyś z moim ABT to właśnie mimo prawidłowych wskazań to sonda byla wszystkiemu winna. Odłącz czarny pojedynczy przewód od sony i się przejedź a będziesz widział bo jeżeli to sonda to problem powinien zniknąć.
: 07 maja 2012, 11:50
autor: tomek1982
znajomemu w ABK zalewało auto o dziwo silnik pracował dosc dobrze na jałowym co kilka sekund bujneło silnikiem tylko
jak sprawdziłem to na vagu na początku czas wtrysków stał na 2ms po ok 20-30 sek okropny odór z rury ze w oczy szczypało nie do opisania te spaliny i było juz 4 nawet 4,5ms
oczywiscie nic nie trzymało parametrów przepływka wtryski sonda
auto niby sie niezle zbierało w pełnym zakresie obrotów szło ładnie
po sprawdzeniu sondy która z minuty na minute chyba juz umierała że by na koncu pokazać 0,02 V wiec długo nie myślałem tylko wymieniłem na swoją ori sonde sprawną wszystko wruciło do normy jak sie sąsiad przejechał banan na twarzy stwierdził ze inne auto
: 08 maja 2012, 17:35
autor: fabia
sam też podejrzewam sądę ale wzbraniam się bo to 270zł. W piątek będą gazowniki poprawiać LPG z 1 gen. na 2 gen. zobaczymy co powiedzą na sądę, pewnie nie mają oscyloskopu, tylko połączą się do bingo m ,zapewne będę opisywał dalszy przebieg leczenia audi, pozdrawiam <ok>
[ Dodano: 2012-05-13, 15:28 ]
Jeszcze sobie narobiłem pracy, podmiana wtrysku, podmiana pompy paliwa,zero poprawy ,jednak sonda lambda, już wymieniłem, auto śmiga bardzo ładnie, dziękuję wszystkim za zainteresowanie, pozdrawiam