Strona 1 z 2

[B3 1.8 S] Problemy po prawidłowym ustawieniu rozrządu

: 07 maja 2012, 18:27
autor: manioswir
Witam. Trochę grzebałem w necie ale nie doszukałem mojego problemu chyba ze źle szukałem. Jeśli tak to mnie skorygujcie. Mam następujący problem: Wymieniłem pasek rozrządu ustawiając go na znaki tak jak w necie. Po próbie odpalenia ustawiłem zapłon tak jak fabryka przykazała. Autko pali ale działa tak jak by na 3 z 4 garów. Sprawdzałem wszystko od rozrządu po przewody, świece, kopułkę itp. Już mi brakuje pomysłów. Przed wymianą działało idealnie a teraz lipa. Może coś podpowiecie? Może coś przeoczyłem. Pomocy

: 07 maja 2012, 18:54
autor: Motostacja pl
Proszę pamiętać o stosowaniu nawiasów [] przy TAGach

Świeca jest mokra na tym garze na którym nie mali? Jeśli nie wiesz który to gar to odłączaj pojedynczo świece. Będzie to ta po której odłączeniu silnik pracuje bez zmian.

: 07 maja 2012, 19:01
autor: jaco80
Wałek pośredni dobrze ustawiłeś? U mnie był całkiem inaczej ustawiony, po ustawieniu rozrządu jak bozia przykazała musiałem przestawić aparat zapłonowy.

: 07 maja 2012, 19:04
autor: manioswir
Sorry za nawiasy - zapomniałem. Co najlepsze tez tak kombinowałem i wyszło mi że 3 i 4 gar nie pracują odpowiednio. Co więcej przy dodaniu gazu czasami strzela w gaźnik. Wydaje mi się że ciągle jest coś nie tak z zapłonem

[ Dodano: 2012-05-07, 19:24 ]
Sorry za post pod postem. Nie pamiętam jak jest ustawiony ten wałek ale wiem że zapłon ustawiony jest podług znaków. Rozebrać jeszcze raz i zobaczyć jak jest z tym wałkiem pośrednim?

: 07 maja 2012, 19:33
autor: jaco80
Kolego to jak ty ustawiałeś ten rozrząd jak nie przyglądałeś się wałkowi? Przecież znaki na kole wałka pośredniego i na kole wału trzeba zgrać razem, a potem trzeba ustawić koło wałka rozrządu.

: 07 maja 2012, 19:37
autor: manioswir
Ustawiałem na znaki ale nie wiem czy dobrze. wg tego poradnika https://audi80.pl/b3-jndorazne-ustaw ... t23182.htm

[ Dodano: 2012-05-07, 20:50 ]
jaco80 pisze:Kolego to jak ty ustawiałeś ten rozrząd jak nie przyglądałeś się wałkowi? Przecież znaki na kole wałka pośredniego i na kole wału trzeba zgrać razem, a potem trzeba ustawić koło wałka rozrządu.
Szczerze mówiąc nigdy nie brałem pod uwagę tego wałka. wiele razy ustawiałem rozrząd w tym aucie i potem po prostu ustawiałem zapłon. Czyli rozumiem że ten wałek pośredni może być sednem problemu?

: 08 maja 2012, 00:50
autor: jaco80
Wałek pośredni odpowiada za punkt zapłonu, więc jego olanie może (ale nie musi) doprowadzić do złego ustawienia zapłonu.

Ja ustawiałem wg tego:
https://audi80.pl/80-b3-18-sf-rozrza ... t52178.htm

Górne koło rozrządu ustawiasz tak żeby znacznik na nim pokrył się z metalową blachą osłony rozrządu, koło pasowe wału i koło wałka pośredniego ustawiasz tak żeby znaki się zgrały. Potem ustawiasz znacznik (kreskę) na kole zamachowym na równo z oknem w bloku silnika, patrzysz czy palec aparatu zapłonowego wskazuje na znak w tym aparacie (pod plastikowa osłonką jest nacięcie) I musi odpalić. Potem finalnie doreguluj zapłon lampą.

Wszystko też masz ładnie opisane w instrukcjach dostępnych w klubowym downloadzie.

Ps i pamiętaj że na 2 obroty wału przypada 1 obrót wałka rozrządu.

: 08 maja 2012, 21:03
autor: manioswir
OK problem rozwiazany. Przyczyną był wałek pośredni. Dzieki wielkie JACO80. Twoje sugestie okazały się przydatne. Ustawiłem jak mówiłeś i moja audinka hula jak trzeba <ok>

: 08 maja 2012, 21:55
autor: jaco80
No to miłego hulania :mrgreen:

: 10 maja 2012, 10:53
autor: antoni
Witajcie wszyscy.
Posłuchaj - jaco80 . Gdzieś kiedyś przeczytałem takie coś. Była tam mowa o wałku POŚREDNIM.
Ustawienie koła tego wałka jest najważniejsze z całego rozrządu. Żle ustawione , powoduje spotkanie się krzywki napędzającej pompkę paliwa ze śrubą korbowodu i wyniknie z tego drobna kolizja w postaci wypadnięcia korbowodu przez blok.
Daje się to naprawić bardzo łatwo i w prosty sposób.Wystarczy wymienić silnik i po kłopocie.

Dalej coś było o tym że większość silników w starych autach to składaki i że nawet silniki z pompką paliwa w baku a nie w bloku, mogą mieć wałki pośrednie właśnie z tą krzywką i że w przypadku pochopnej roboty przy rozrządzie nieszczęście gotowe.

Teraz pytanie, czy w silnikach u audi-wolkswagen jest to możliwe, ćzy tylko w innych markach.

: 10 maja 2012, 11:47
autor: karolas123
antoni, Spokojnie, w audi nie ma mozliwośći dojscia do takiej sytuacji, konstrukcja silnika na to nie pozwala.

: 10 maja 2012, 12:04
autor: jaco80
antoni, ale moja porada była taka, aby kolega ustawił rozrząd tak jak fabryka przykazała, więc nawet jeśli, to nie mogło dojść do takiej sytuacji. A że można mieć ustawiony rozrząd mając wałek pośredni ustawiony w zupełnie innym miejscu pokazuje mój przykład, bo tak było u mnie po kupnie.

: 10 maja 2012, 12:59
autor: antoni
jaco80.- ja nie miałem żadnych zastrzeżeń do Twoich wypowiedzi. Zwróciłem się do Ciebie bo byłeś na linii i w roli tłumaczącego, a mnie akurat się przypomniał ten wątek o rozrządzie i możliwości popełnienia błedu. To było chyba o fiatach czy może francuzach - nie pamiętam.

Twój przypadek i wyjaśnienie Karola 123 ( DZiękuję ) potwierdzają, że w silnikach audi nie może dość do takiej kolizji .
Ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi przekręcić ręcznie wałem kilka razy .

: 11 maja 2012, 15:24
autor: jaco80
A to widocznie źle zrozumiałem;-)
antoni pisze: Ale na wszelki wypadek nie zaszkodzi przekręcić ręcznie wałem kilka razy .
Też wyznaję tą zasadę...

: 12 maja 2012, 12:29
autor: Tomcio90
Ja ustawiałem u siebie ostatnio rozrząd i miałem problem. Ustawiałem tak jak było to opisane i nie gadał. Potem swoim sposobem. Koło pasowe rozrządu na znak OT czyli skierowane ku górze (faza zapłonu na 1 cylinder), tłok pierwszy w górnym położeniu - akurat tak się złożyło że zgadzał się na znaki z wałkiem pośrednim. Więc jeśli takie położenie ma symulować fazę zapłonu na 1 garze to palec rozdzielacza powinien wskazywać zapłon na pierwszy cylinder. I wszystko. U mnie od razu zagadał. Może komuś się przyda te info, jakby wystąpiły problemy takie jak u mnie.