Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Przekażnik czasowy

: 09 maja 2012, 14:27
autor: maciek2fl
Chciałbym zamontować u siebie przekaźnik czasowy do resetu ECU http://www.protecdigital.pl/SCHEMATY/PD55.pdf Czy ten przekaźnik spełni swoje zadanie w ABT. Gdzie szukać tego zasilania pamięci ECU?

: 09 maja 2012, 15:02
autor: karolas123
Spełni zadanie, kabla masz szukać przy wtyczce ecu pod schowkiem.

: 09 maja 2012, 17:06
autor: maciek2fl
Może wie ktoś który to kabel? Czy taki częsty reset nie ma negatywnego wpływu na ECU?

: 09 maja 2012, 17:26
autor: Audi 80 Polska
maciek2fl pisze:Może wie ktoś który to kabel?
Czerwony na pinie 2 wtyczki ECU, sprawdź czy kolor i numer pinu się zgadza bo nie gwarantuje że w niektórych rocznika nie będzie inaczej. Jeszcze można go dorwać gdy wychodzi z pinu L30 skrzynki bezpieczników ale trudno będzie zgadnąć, który to bo tam dochodzi masa czerwonych grubych kabli.

: 09 maja 2012, 17:59
autor: karolas123
Podstawową sprawą jest dobrze podłączyć komp gazowy. Takie przekaźniki to półśrodek. Tobie jest potrzebny dobry emulator lambdy.

: 10 maja 2012, 08:17
autor: michal84
ja mam u siebie zamontowany wyzej wyieniony przekaznik, jezdze na nim 3lata i nic sie nie dzieje

[ Dodano: 2012-05-10, 09:03 ]
pytanie do kolegow aldi, karolas123 jak pisalem wyzej mam zamontowany przekaznik do resetu ecu (pewnie dlatego ze mam I generacje lpg) i teraz pytanie, czy zostawic tak jak jest czy przerabiac na II generacje ,zaznacze ze z gazem nic sie nie dzieje spalanie w miescie 12lpg trasa 10.5lpg. I jeszcze jedno, jakie powiny byc zamontowane obowiazkowo emulatory przy I generacji lpg. Pozdrawiam

: 10 maja 2012, 09:45
autor: Audi 80 Polska
michal84 pisze:I jeszcze jedno, jakie powiny byc zamontowane obowiazkowo emulatory przy I generacji lpg.
Przy gazie I generacji przy silniku z elektronicznym wtryskiem szczególnie ABT powinno się zamontować emulator link. Drugą opcją jest właśnie odcinanie zasilania od ECU, wadą tego rozwiązania jest kasowanie się błędów silnika więc jeśli coś niedomaga na benzynie są małe, szanse że zauważy się błąd. Chyba że przejechać się na benzynie kilka kilometrów i bez gaszenia podłączyć VAGa.

Za emulator sondy lambda do ABT wystarczyłby zwykły przekaźnik, ponieważ tutaj trzeba podać masę więc nie trzeba wydawać kasy na prawdziwe emulatory. Tutaj jest temat o taniej emulacji sondy w ABT: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... htm#440161

: 10 maja 2012, 10:19
autor: michal84
Wielkie dzieki -aldi- za odpowiedz,fajnie pogadac z osobami znajacymi sie na rzeczy

: 10 maja 2012, 11:41
autor: karolas123
O ile w ABT przed 92 rokiem sprawa jest prosta bo faktycznie wystarczy emulować sondę o tyle w ABT po 92 roku na sterowniku motronic 1.2.3 sprawa juz wcale tak miło nie wygląda. Motronic 1.2.3 jest o tyle inteligentny ze po tym jak podamy mase, plus, lub odłączymy całkiem sonde nie da sie dokładnie nigdy przewidziec co zrobi ale zwyke bardzo wzbogaca mieszanke, co powoduje problemy z rozruchem na beznynie, lub rozjezdzanie mapy paliwowej. Ja polecam zastosować mały emulatorek zbudowany na ne555 który udaje pływającą lambdę lub zastosowanie gotowego emulatora, bo ten sterownik lubi sie mścic.

: 10 maja 2012, 12:02
autor: michal84
karolas123 moje ABT jest dokladnie z lutego 92r. czyli ta bardziej skomplikowana tak i polecasz emulator? (jakiej firmy najlepiej?)

: 10 maja 2012, 12:39
autor: karolas123
Musiałbyś podać nr sterownika zeby to ocenić np nr wsadu w kompie odczytanej vagiem albo czy masz silniczek krokowy na 4 czy 6 pin.

co do emulatorów, nie ma zbytniej roznicy wszystkie spełnia dobrze swoje zadanie
http://allegro.pl/uniwersalny-emulator- ... 62485.html
http://allegro.pl/promocja-emulator-son ... 42434.html

: 10 maja 2012, 13:12
autor: michal84
do vaga nie mam dostepu ,ale mam silniczek krokowy na 4 piny

: 10 maja 2012, 14:38
autor: karolas123
Wiec daruj sobie i zaemuluj przekaźnikiem.

: 12 maja 2012, 22:35
autor: michal84
Mam jeszcze jedno pytanie ,czy sonda emulowana na mase powinna miec wartosc 0V na lpg?, czy jakas stala swoja wartosc V ? ( lpg I generacji)

: 12 maja 2012, 22:50
autor: karolas123
Przewod który prowadzi do komputera z sygnałem sondy powinien być zwarty do karoserii, lub klemy - akumulatora. 0V