Strona 1 z 1

[B4 2.0E ABK] problem z obrotami

: 21 sie 2007, 17:28
autor: arti029
jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem b4 2.0 e abk
zrobilem nim dopiero 2 tysiace i mam problem z obrotami, a dokladnie z zejsciem z obrotow , z chwila zdjecia nogi z gazu obroty zamiast spaść skaczą o 100 i dopiero opadają nie ( zazwyczaj między 1000 a 3000 ), nie bylem jeszcze na rzadnym teście komputerowym bo wczesniej chciałbym sie zapoznac z tematem, poza tym obroty sa rowne (900) na biegu jalowym i nic nie pulsują ,
wiec nie wiem czy to potecjometr przepustnicy czy raczej krokowy a moze cos jeszcze
czy ktos zna taki przypadek?

: 22 sie 2007, 00:14
autor: Doc

: 22 sie 2007, 09:59
autor: arti029
małe sprecyzowanie: po prostu jest pojedyncze wahnięcie obrotami( o jakieś 500-1000 obr) przy zdjęciu nogi z gazu podczas jazdy, poza tym jest wszystko ok
uciążliwe to jest zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem ( w pierwszym momencie tak jakby autko chciało przyspieszyć )

chyba bez testu komputerowego sie nie obejdzie :-)

: 23 sie 2007, 06:59
autor: punk
Z testem się wstrzymaj. U mnie jest to samo. Była tragedia, ale po ustawieniu zapłonu i wymianie pękniętego węża od odmy w zasadzie jest ok. Czasami, przy mocno zagrzanym silniku ( np. po jeździe w korkach) potrafi coś takiego zrobić, ale w nieporównywalnie mniejszym stopniu niż początkowo. Myślę, że przyczyną wciąż jest minimalna nieszczelność i przedostawanie się lewego powietrza. Sprawdź wszystkie węże od odpowietrzenia, korek wlewu oleju i jak nie pomoże ustaw zapłon.
powodzenia.

: 25 sie 2007, 23:39
autor: arti029
odmy mam ok
a zaplonu jeszcze nie ustawiałem
puki co to narazie zakladam gaz (sekwencje) i zobaczymy co gazownik na to

: 28 sie 2007, 10:33
autor: shark666
Witam Też mam problem z obrotami ale troszke innej natury! wieszaja sie po dodaniu gazu lub wrzuceniu na bieg jałowy w granicach 1100-2000 obr/min. czytałem juz na forum o silniku krokowym i przemyłem go ale nic to nie dało.... zauważyłem jedno, a mianowicie w momencie zawieszenia sie obrotow po delikatnym puknieciu w mechanizm znajdujacy sie na przepustnicy obroty wracaja do normy co moze byc powodem tego???..... pomozcie bo to naprawde denerwujace podczas jazdy jest... :cry:

: 28 sie 2007, 10:46
autor: seb100
A sprawdzałeś przepływomierz powietrza, on jest właśnie w tej puszcze w którą pukasz. Może się zacina po strzale gazy, albo jest brudny.

: 28 sie 2007, 12:17
autor: arti029
w twoim przypadku to może być jeszcze potecjometr na przepustnicy albo sam mechanizm przepustnicy( może pomóc przesmarowanie ) w najgorszym przypadku wymiana

: 28 sie 2007, 13:15
autor: shark666
potencjometr wymieniony a czyszczenie i smarowanie tez nie przyniosło zadnych rezultatów...

: 28 sie 2007, 13:51
autor: Danek
No to pozostaje przepływka :-(

: 28 sie 2007, 13:52
autor: arti029
no to pozostaje podejrzenie na samą przepustnice
prawdopodobnie się nie domyka lub
porostu ma luz
(jak masz możliwość to załóż sobie drugą na próbę)

: 30 paź 2007, 21:20
autor: korekb4
skaczące obroty :-( panowie potrzebuje rady bo mechanicy mowia roznie.skacza mi obroty i na gazie i na bezynie.od 100o-1700 i wyzej moc opadła i spalanie sie powiekszyło..co to moze byc??kupilem to auto pare dni temu i wydaje mi sie ze byl strzelony gaz,moze to jest przyczyna?