Witam Was koledzy, mam problem ze sterowaniem silniczka krokowego w moim Audi. Niema w ogóle napięcia na wtyczce. Kable są sprawdzone, sterownik też bo podmieniałem na inny, silniczków krokowych mam chyba ze 3 i na wszystkich jest to samo. Czy sonda lambda ma wpływ na jego prace? Lub jakis inny czujnik lub element silnika? Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuje
: 22 maja 2012, 23:53
autor: Audi 80 Polska
Na jednym z pinów silniczka powinieneś mieć stale plus gdy silnik pracuje. Wpływa na jego pracę ma przede wszystkim czujnik zamknięcia przepustnicy, potencjometr przepływomierza też w pewnych warunkach ma wpływa na jego pracę.
: 23 maja 2012, 20:06
autor: Meechanik
Sprawdziłem wszystkie te elementy i jest ok. Podmieniałem nawet potencjometr przepływomierza i nic to nie zmieniło.
: 23 maja 2012, 20:58
autor: Jarewa
Sam zawór biegu jałowego może być brudny i się zacina. A to że masz inne na wymianę wcale nie oznacza że sprawne technicznie.
: 23 maja 2012, 22:35
autor: Meechanik
Wiem, że te co mam sa a 100% sprawne.
: 24 maja 2012, 22:21
autor: Jarewa
Życie mnie nauczyło już. Nigdy nie wierze w zapewnienia.
Napięcie zasilające sprawdza się oscyloskopem tam jest "+" względem budy jak pisze kolega wyżej. Ale jeżeli sprawdzasz dwa piny na wtyczce to trzeba sprawdzić jaki mamy impuls.
Powinno być coś w deseń tego
: 27 maja 2012, 13:28
autor: Meechanik
Postaram sie sprawdzić jutro lub pojutrze napięcie oscyloskopem i zdam relacje.