Strona 1 z 2

[Audi 80 B3 1.8] napuchnięte węże, temperatura

: 24 maja 2012, 15:59
autor: Gr3sio
Witam po długiej nie obecnosci :)

Kupiłem audi 80 od niemca .. dziadek 33 rocznik od nowości mial auto itp itd

Stan jak z salonu , z klimką i innymi duperelkami :)

Wszystko cacy ale pojawil sie juz pierwszy duzy problem...

Jadac do domu ok 30 km najpierw temp wskazywala na liczniku ok 60-65 st max .. wskaznik benzyny normalnie.
Po pewnej chwili wskaznik benzyny spadl do zera a temp podniosla sie do ok 85 st.

Wjechalem do garazu podnosze maske a tu szok ! weze od chlodnicy napecznile !!
Pierwsza mysl - uszczelka pod glowicą ..
co prawda silnik ma ciut oleju na sobie i moglem sie domyslec ale to wygladalo tak jakby dziadzius dolewajac olej nie chcacy ochlapal silnik.
Co proponujecie teraz zrobic ? Grzebac cos ?

Czy od razu auto na lawete a w pl robic glowice ?

Dziekuje z gory za wszelkie komentarze. Pozdrawiam

: 24 maja 2012, 16:10
autor: lesli
sprawdz termostat

: 24 maja 2012, 16:14
autor: Gr3sio
mysle wlasnie nad kupnem nowego i podmiance .. zawsze to taniej niz laweta..
Dziadek dawno nie jezdzil wiec moze sie nie otwiera ltp ..

nie wiem co juz myslec :)

: 24 maja 2012, 16:24
autor: Pieterb
Spróbuj też korek zbiorniczka wymienić, może źle działać i z dlatego węże są twarde.
Sprawdź czy w wężyku od chłodnicy do zbiorniczka nie lecą bąbelki powietrza.

: 24 maja 2012, 16:38
autor: tomek1982
zacznij od korka zbiorniczka wyrównawczego ,mozliwe ze korek nie puszcza cisnienia ,kilka razy spotkałem sie ze korek był dobry ale był tak dokręcony ze wiele nie brakowało do odkrecania go kluczem hydraulicznym tez moze byc przyczyna lub termostat
na badziewnych korkach po 10 zł myslalem ze nerwicy sie nabawie bo nie pomagala ich wymiana ,dopiero przy zakupie w aso wszystko wrucilo do normy

: 24 maja 2012, 16:55
autor: Gr3sio
Ok lecę do sklepu !

Kupie najpierw korek , napewno to bedzie zamiennik ale "made in germany" wiec mysle ze to nie bedzie szajs.

Przejade sie troche i zobaczymy .. relacje napisze pozniej.

Wczesniej po odkreceniu korka bylo b.duze cisnienie .. ze podnioslo plyn pod sam korek i slychac bylo bulgotanie w chlodnicy. Z doswiadczenia wiem ze czasami moze i chlodnica byc nie drozna ale z czyms takim to raczej spotkalbym sie w polsce niz tutaj .. poniewaz tutaj nie zalewają wody no ale .. ;)

tak jak pisalem wyzej .. zaczynamy od korka , jezeli nie pomoze jutro biore sie za termostat a w ostatecznosci pewnie laweta i uszczelka w pl ..

[ Dodano: 2012-05-24, 19:20 ]
a wiec tak :

pojechalem do sklepy , trasa ok 2 km .. jak sie okazalo korka nie bylo wiec postanowilem zrobic mala traskę .. zrobilem z 10 km i wrocilem do domu temp na budziku pojawila mi sie 90 i sie trzymala przez 2-3 km az spadla znow do ok 70 i tak juz zostala ..

wjechalem do garazu , podnioslem maske i weze okazaly sie "nie twarde"

hm .. wiec jezeli temp jest ok 70 czyli termostat moze byc otwarty ?

mysle jutro go kupic i szybko pomienic ... co o tym sadzicie , co szukac teraz ?

p.s. korek ogladnalem , wydaje sie ok

: 25 maja 2012, 11:13
autor: Pieterb
Gr3sio pisze:p.s. korek ogladnalem , wydaje sie ok
na oko może i tak ale w nim są 2 zaworki nad i pod ciśnienia które mają za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie.

: 25 maja 2012, 11:44
autor: Gr3sio
PieterB pisze:
Gr3sio pisze:p.s. korek ogladnalem , wydaje sie ok
na oko może i tak ale w nim są 2 zaworki nad i pod ciśnienia które mają za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie.
No tak :)

wlasnie bylem w salonie "audi zentrum" i zamowilem koreczek bo nie mieli na stanie.
Będzie na jutro , skasowali 18 euro :)
Wiec jutro dokladnie sie zobaczy...

Jak dokrece go mocno to weze puchną, teraz jezdzilem z delikatnie poluzowanym i bylo ok.. ale bylo slychac ze cisnienie z pod niego uchodzi , slychac bylo sykanie.

Weze nagrzewaja sie poprawnie .. najpierw gorny .. po pewnym czasie jak termostat sie otworzy to i dolny jest goracy .. powiedzialbym ze oby dwa są wrecz gorące.

W zbiorniczku wyrownawczym zadnych oznak oleju, zadnych gazow na wyzszych obrotach.

Chlodnica cala gorąca..

Teraz wyciągnąłem licznik bo musze zobaczyc ten rezystorek co odpowiada za wsk.temp. i paliwa. Bo one skaczą jak chcą :)

Dziekuje wszystkim za komentarze <piwo>

: 25 maja 2012, 17:39
autor: Pieterb
Gr3sio pisze:Będzie na jutro , skasowali 18 euro :)
:shock: ja dałem u nas 2 &#8364; fakt że nie oryginał
Gr3sio pisze:Teraz wyciągnąłem licznik bo musze zobaczyc ten rezystorek co odpowiada za wsk.temp. i paliwa. Bo one skaczą jak chcą :)
jeśli chodzi Ci o stabilizator napięcia to tak, może on za to odpowiadać a jego symbol to TCA700Y

: 25 maja 2012, 18:32
autor: Gr3sio
No wiec tak:

licznik zrobiony , przeciscilem styki i chodzi w miare ok ..

temp skacze od 70 do 100 stopni a benzyne pokazuje normalnie
czyli to sie poprawilo.

Martwi mnie jednak ze po zgaszeniu silnika slychac ze w silniku itp plyn az wrze .. slychac bulgotanie. Jutro o 12 ej zaloze nowy korek i zobacze wtedy co sie okaze ale mysle o najgorszym.. :-?

: 25 maja 2012, 18:44
autor: luk448
Gr3sio, posprawdzaj na początek termostat(lub go wyjmij i zobacz co wtedy będzie sie dzialo z temperatura) korek zbiorniczka i odpowietrz uklad.Mozesz tez zmienic płyn na nowy.To ze chlodnica jest ciepla a wrecz gorąca to dobrze ale to nie znaczy ze nie jest zamulona syfem i stad napeczniale weze.

: 25 maja 2012, 22:52
autor: Gr3sio
luk448 pisze:Gr3sio, posprawdzaj na początek termostat(lub go wyjmij i zobacz co wtedy będzie sie dzialo z temperatura) korek zbiorniczka i odpowietrz uklad.Mozesz tez zmienic płyn na nowy.To ze chlodnica jest ciepla a wrecz gorąca to dobrze ale to nie znaczy ze nie jest zamulona syfem i stad napeczniale weze.

Powiem Ci tak, ze patrzac na auto wszystko praktycznie wyglada jak nowe.
Watpie wlasnie aby chlodnica byla zamulona poniewaz niemcy zawsze wszystko robia w aso i wiem ze bylo zalewane plynem a nie np woda ..
Po kazdej przejazdzce zagladam na motor .. jest spocony w miejscu uszczelki wlasnie.

Jutro zaloze nowy korek , jezeli to nie pomoze .. dobiore sie do termostatu.. przebadam go i wtedy sie zobaczy.
Nastepnie jak cos mysle zobaczyc na pompe wody..

Bede Was na bieżąco informowal !

<piwo>


......................................


Nowy ori korek jest juz na swoim miejscu. Zrobilem ok 20-25 km trase .. w miescie temp max ok 93 st ale na trasie spada do ok 70 tak jakby termostat sie blokowal i nie mogl zamknac ..
Węże nie są takie pulchne jak za pierwszym razem .. są twarde ale nie tak jak byly wtedy..
Ostatnio mialem a4 co uszczelka poszla i mysle ze jestem troche przewrazliwiony tym wszytskim :) To jest wysokocisnieniowka wiec mysle ze ciut twarde to muszą byc :)

Co proponujecie ? jezdzic tak i obserowac plyn, weze, olej itp
Czy zabierac sie za ten termostat ?

: 26 maja 2012, 16:12
autor: Pieterb
Gr3sio pisze:Co proponujecie ? jezdzic tak i obserowac plyn, weze, olej itp
Czy zabierac sie za ten termostat ?
ja bym wymienił bo on się nie zamyka całkiem(będzie Ci przez to więcej palić), ale możesz jeszcze przez jakiś czas pojeździć i obserwować

: 26 maja 2012, 17:15
autor: Gr3sio
PieterB pisze:
Gr3sio pisze:Co proponujecie ? jezdzic tak i obserowac plyn, weze, olej itp
Czy zabierac sie za ten termostat ?
ja bym wymienił bo on się nie zamyka całkiem(będzie Ci przez to więcej palić), ale możesz jeszcze przez jakiś czas pojeździć i obserwować
Ok. Pojezdze do poniedzialku , wtorku i na tygodniu wymienie ..

Ciekaw jestem czy termostat od A4 nie podejdzie ? Bo mam ori ktory kosztowal 40e. Pasowalo by pomierzyc itp .. i moze by spasował :P a jezeli nie to zamowie dedykowany.
Tutaj podrobki są o polowe tansze .. od 20 do 25e Wahlera np. wiec mysle ze dolozyc bo ori to ori :)

Jeszcze jedno pytanie.. w a4 wymienic termostat to max 10 min. jak jest w 80 bo patrzylem od gory raczej ciezki dostęp.. z tego co wymacalem to idento jak w a4 .. obudowa jest przymocowana dwoma szpilkami.

: 26 maja 2012, 20:17
autor: Pieterb
Gr3sio pisze:Tutaj podrobki są o polowe tansze .. od 20 do 25e Wahlera )
to całkiem dobra firma sam mam taki
Gr3sio pisze:Jeszcze jedno pytanie.. w a4 wymienic termostat to max 10 min. jak jest w 80 bo patrzylem od gory raczej ciezki dostęp.. z tego co wymacalem to idento jak w a4 .. obudowa jest przymocowana dwoma szpilkami.
jak w A4 to nie wiem ale jak u siebie mieniałem to kilka minut w sumie to zajęło od momentu spuszczenia płynu. I jest tak jak mówisz chyba dwie śrubki tylko go trzyma, jakiś czas temu robiłem i dokładnie nie pamiętam.
Gr3sio pisze:Ciekaw jestem czy termostat od A4 nie podejdzie ?
trzeba by to sprawdzić po nr