Strona 1 z 2

[all 2.0 AAD] glupiejace obroty po nagrzaniu silnika

: 18 cze 2012, 16:37
autor: andi00
Witam moze ktos sie juz spotkal z moim problemem mianowicie odpalam swoja qp wszystko ladnie pieknie ale po nagrzaniu silnika do ok 85 90 stopni strasznie spadaja mi obroty w trakcie jazdy (wysprzeglenie) do 500rpm auto nie gasnie i no jakis 3-4sek wracaja do normy a kiedy zalacza sie 1 raz wentylator obroty mam na 1100rpm (na biegu jalowym i juz nie spadaja jak wczesniej) i jak wciskam pedal gazu obojetne do jakiej wartosci obrotowej obroty wracaja do 1500rpm i tak zostaja, przy zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy ale obroty dalej mi spadaja. Uprzedzam ze wymienilem czujniki cieczy chlodzacej (na kruccu) swiece kable, Prosciej juz tego nie potrafie wytlumaczyc.Z gory dzikuje za pomoc ;)

: 22 cze 2012, 19:26
autor: KoralB3
Przyłączam się do pytania,podczas rozgrzania obroty falują czasem zgaśnie: silnik 2.0 ABK

: 22 cze 2012, 19:34
autor: andi00
a krokowca juz moczyles??

: 22 cze 2012, 20:03
autor: KoralB3
andi00, jeszcze nie .. Wymieniłem już lambde,przepływke uszczelniłem lepiej filtr żeby nie łapało powietrza,zmieniłem gumę od przepływki na lepszą.. Jeszcze się zastanawiam nad krokowcem tak jak napisałeś i nad ustawieniem zapłonu poprawnie bo mam na oko ustawiony.. Ale po odłączeniu wtyczki od krokowca auto gaśnie czyli nie jest uszkodzony chyba .

: 22 cze 2012, 20:34
autor: andi00
no zaplon to przedewszystkim nic nie kosztuje takze zaczal bym od tego pozniej krokowca do benzynki ekstrakcyjnej i zobaczyc czy bedzie poprawa

: 22 cze 2012, 21:02
autor: damianek1234561
a ja bym sie podpial pod vag-a i zobaczyl co w trawie piszczy

: 22 cze 2012, 21:54
autor: KoralB3
VAGa już miałem dwa błędy po zmianie silnika : lambda i przepływka

: 22 cze 2012, 22:20
autor: 1.8s
Panowie.

Miałem coś takiego w JN. Winowajcą był przekaźnik pod kierownicą. Dziadek zaniósł do go kolegi, który go polutował i wszystko śmiga. Mój stary post. Nie mam pewności że to Wam pomoże ale może nadzieje jakaś jest.

Kod: Zaznacz cały

Wiem że to odkop starego tematu ale może pomogę innym. 

Kolego miałem tą samą sytuację i mi pomogła naprawa przekaźnika który się znajduję pod kierownicą. Musisz odkręcić półkę pod kierownicą, za nią znajduję się kilka przekaźników. Za nowy w serwisie Audi chcieli 280zł (cena z 2010r), przekażnik jest do naprawy. Mój dziadek poszedł do kolegi który wymienił kilka części. Po tej naprawie auto chodzi jak szwajcarski zegarek. Jestem na 100% pewien że to pomoże Ci. 

Tutaj masz symbol przekaźnika 
811 905 343 
LDA 12v 
TFK 
371 281 425 
GERMANY

: 26 cze 2012, 19:38
autor: KoralB3
A jest różnica jeśli u mnie ten przekaźnik został z 1.8 a wrzuciłem ABK?

: 26 cze 2012, 22:20
autor: Audi Sport
KoralB3 pisze:A jest różnica jeśli u mnie ten przekaźnik został z 1.8 a wrzuciłem ABK?
Od JN ten przekaźnik nie podejdzie to zupełnie inny system zasilania. W ABK masz bardzo znany przekaźnik nr. "30", który po latach dostaje zimnych lutów i jest winowajcą niestabilnych obrotów lub przyczynia się do tego.

Numer przekaźnika: 165 906 381

Zresztą temat poruszany od dawien dawna...

https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-prz ... t39094.htm
https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm

: 27 cze 2012, 12:05
autor: KoralB3
Dzisiaj przelutowałem przekaźnik 30 i wszystko tak jak było tak jest. mam też problem ponieważ na zdjęciu tutaj :

http://images24.fotosik.pl/290/a2f71965e7e9c9c5med.jpg jest przekaźnik 305 ja zamiast takiego mam 259. Daje fotkę jak to u mnie wygląda.. Czy wyregulowany na oko zapłon może być przyczyną skaczących obrotów? na gazie jest troszkę lepiej ale nie zawsze.

Obrazek

: 14 paź 2012, 23:05
autor: benek9202
Czy rozwiązałeś swój problem? mam u siebie podobny w abk

: 17 paź 2012, 20:32
autor: rafalaudi1
Spadanie obrotów to moim zdaniem lewe powietrze. Myślę że warto sprawdzić gumę dolotu. W ABK często robią się dziury od strony blachy kilicha podłużnicy. Trzeba to dokładnie sprawdzić.

: 19 lis 2012, 20:41
autor: barteziusz
Trzeba ustawić blaszkę spiętrzającą od 1,9 do 2,2 mm od krawędzi stożka w przepływce Wszystko opisane w Sam Naprawiam

: 21 lis 2012, 19:52
autor: Audi Sport
barteziusz pisze:Trzeba ustawić blaszkę spiętrzającą od 1,9 do 2,2 mm od krawędzi stożka w przepływce Wszystko opisane w Sam Naprawiam
W ABT nie ma mech. wtrysku ;-) Zreszta z tegoco pamietam to klapkę spiętrzajaca ustawia się z tolerancją 1.1 - 1.8mm ;-)