Strona 1 z 2
[b3/b4 2.0 3A] mechaniczny wtrysk
: 25 sie 2007, 11:55
autor: czester-11
witam mam pytanie posiadam 80-tkę 2.0 na mechanicznym wtrysku. mam nastepuyjacy problem nie chce mi chodzic na niskich obrotach , a dokladnie do 2000 powyzej normalnie,
myslalem ze to silnik krokowy albo komputer, kupilem kompa ale to nie to, wiec odpielem wtyczke z takiego ustrijstwa ktore jest z prawej strony przykrecoine do rozdzielacza wtrysku. I wszystko jestr ok!!!!
wie ktos do czego to dokladnier sluzy bo jest jeszcze jeden objaw tego odpiecia, a mianowicie wczesniej mialem odciecie zaplonu przy 6500 obr/min teraz niema go wcale. Czy odpiecie tej kostki moze na cos negatrywnie wplywac??? z jakiego czujnika pobiera ona informacje , bo to moze czujnik jest zepsuty,
Wychodza z niej dwa kable i prowadza prosto do komputera sprawdzalem. ale z kads musi czerpac jakies impulsy,.
[ Dodano: 2007-08-25, 14:40 ]
podlaczylem ta kostke dziala normalnie . chodzi na obrotach i jak dam gazu na max to przy 6500 jest odciecie, ale jak rusze to od 3000 obr/min dusi sie i przerywa , na jalowym wszystko jest ok tylko jak jade, co to moze byc??
POMOCY. :cry:
: 25 sie 2007, 20:18
autor: foxbat
a jaki masz dokładnie model silnika?
: 26 sie 2007, 10:55
autor: Kornel
Ta kostka to pewnie jest nastawnik ciśnienia.
: 26 sie 2007, 18:53
autor: kam_nata
Napisz jaki masz dokładnie silnik i czy masz gaz i czy te objawy są na benzynie, czy na gazie :?:
: 27 sie 2007, 19:00
autor: czester-11
nie mam gazu, objawy na benzynie.
silnik 3A.(2 litry na mechanicznym wtrysku). odpalalem niunie i objawy mulenia ustaly przy jezdzie mimo ze jechalem.
jest jeszcze jedna sprwa moja pompa paliwa wydaje glosni dzwiek buczenia ale jest tak od ponad roku. jak pod samochod weszlem to tzresie sie wezyk paliwa a nie sama pompa . mozliwe jest ze w wezu cos ugrzezlo???
: 28 sie 2007, 13:47
autor: kam_nata
Za bardzo nie rozumię. Czyli już wszystko w porządku? Tak samo sie naprawiło?
Pompa paliwa może głośno pracować. Moja też głośno pracuje, ale sprawdzałem ciśnienie jakie daje i wszystko jest w normie. Według mnie głośna praca to efekt powolnego zużywania sie.
czester-11 pisze:wiec odpielem wtyczke z takiego ustrijstwa ktore jest z prawej strony przykrecoine do rozdzielacza wtrysku. I wszystko jestr ok!!!!
KorNoLio pisze:Ta kostka to pewnie jest nastawnik ciśnienia.
Gdyby odpiął kostkę od nastawnika ciśnienia, to raczej by nie uruchomił silnika.
Jeśli sie mylę to poprawcie mnie.
: 28 sie 2007, 19:26
autor: czester-11
wlasnie sie znowu popsulo.zabraklo mi paliwa i po wlaniu 5 litrow problem powrocil. po odpieciu tej kostki o ktorej pisalem jakos chodzi, gdy ja wepne dlawi sie nie wcodzi na obr i gasnie, do czego ona jest?????
jutro pojade sprawdze cisienie pompy
: 28 sie 2007, 20:21
autor: nitro20
Możesz miec zapchany filtr paliwa pod samochodem ( z tyłu od strony pasażera na wysokości tylnej kanapy) to raz a dwa głośna praca pompy tak jak ktos napisał oznacza ze jej żywot niedługo dobiegnie końca Ja zrobiłem tak 25 tyś km i padła (również wyła). Co do jazdy z małą ilością paliwa to własnie to powoduje zużywanie sie pompki zaciąga powietrze i chodzi na sucho pooli sie przypala potem pada całkowicie ustaw rezerwe dokładnie zebyś zawsze miałok 10ltr w zbiorniku
: 29 sie 2007, 19:41
autor: czester-11
filtr mialem niedawno zmieniany,,
a co do tego palenia sie pompy , to mam takie pytanie czy bedzie czuc smrud spalonego plastiku czy czegos takiego???
bo jak ostatnio na cpn zajezdrzalem z mala iloscia wachy w baku to gos do mnie powiedzial ze na recznym chyba jade , ale nie byl zaciagniety a won spalenizny byla.
wiec to pewnie pompa>>>
a co z ta kostka??
u kumpla w 1.8 na mechanicznym wtrysku, bylo cos z nia nie tak to mu niechcial chodzic na benzynie po jej odpieciu tez nie chodzil, z kolei u mnie jesty na odwrot , na podpietej niechodzi jak ja odepne to jakos tam chodzi bez rewelacji ale da sie jechac.
: 29 sie 2007, 19:49
autor: nitro20
moja jak dogorywała nie było czuć zeby sie coś paliło poprostu przestała podawać paliwko
: 29 sie 2007, 19:57
autor: czester-11
ale tobie tez glosno chopdzila ?? .mi ostatnio zaczela nierowno buczec, tak jakby cos jeczalo przy umieraniu
ale sprawdzalem pod spodem i cie taki wezyk trzesie doprowadzajacy paliwo z pompki do takiego czegos zardzewialego, i z tego czegos idzie do filtra dopiero, moze to pomiedzy filtrem a pompka zapchane jest?? co to jest wogule,
ale co z ta kostka??
za co ona odowiada? z jakiego czujnika dostaje informacje?
: 29 sie 2007, 20:35
autor: foxbat
do takiego czegos zardzewialego
akumulator ciśnienia?
pompa paliwa powinna wydawać po odpaleniu silnika jednosajny dźwięk. jeżeli jest inaczej - to albo masz przytkany układ paliwowy( czyli brudny filtr paliwa) albo pompa nie dostaje prądu odpowiednio (sprawdzić styki we wtyczce) albo pompa się kończy (to pech- zamiennik porządny to 500-800 a oryginał nowy 3000zł)
z lenistwa samemu nie chce mi się sprawdzać. Ale jaki ty masz dokładnie model układu wtryskowego? chodzi mi o to żeby skomunikować się ze sterownikiem silnika i zobaczyć co sterownik ci powie na temat stanu czujników
: 30 sie 2007, 18:00
autor: czester-11
a gdzie ten model mozna znalezc??
bylem u mechanika to mi powiedzial ze w moim sam. nie ma komputera bo sie podpinal pod kostki ale nie mogl sie polaczyc z kompem, ale pajac wybral program dla b4 do silnika abt a potem abk sprawdzal. stwierdzil ze te kostki pod polka kierowcy sa bo sa, ale znalazlem kompa pod schowkiem, komp bosha matronik Z Żółta kropka,
: 30 sie 2007, 22:16
autor: silentfox
w 3a i w aad bo to prawie te same silniki podlacza sie komputer na 100%
wszystkie informacje w dziale download
ktory rok samochodu masz?
ta kostka o ile rozumiem po prawej stronie na rozdzielaczu -komputer steruje dawka paliwa, bez tej kostki tzn bez wtyczki bedzie chodzil na samym wtrysku mechanicznym bez udzialu komputera.
a jak wczesniej pisales mulenie bylo raczej spowodowane, trybem pracy awaryjnym.
: 31 sie 2007, 13:07
autor: czester-11
tak z prawej strony rozdzielacza, moja audiczka to 89 rok.
jest problem z paleniem na zimnym silniku, musze podlaczyc ta kostke wtedy sie odzywa, jak zlapie temperature silnik wtedy zaczyna zamulac, musze go zgasic i odpiac kostke , i jedzie normalnie na odpietej , tylko na obraotach nie chodzi tak plynnie, jest to slyszalne acz kolwiek nie ma falowania czy cos takiego.
jak juz silnik jest rozgrzany to bez problemu pali ( z odpieta kostka),
co to moze byc jakis czujnik temperatury?? zle info podaje? czy komp,? ale kompa zmienialem i to samo. a moze wystarczy go zresetowac?