[1.8 PM LPG] falujące obroty
: 03 lip 2012, 19:20
Witam forumowiczów,
z racji tego, że to mój pierwszy post postaram się opisać sytuację jak najbardziej szczegółowo. Wiem, że temat był przerabiany na forum naście razy, nie mniej jednak sam siedzę i wertuję już od kilku dni temat po temacie i nic nie wpadło mi w oko. Przechodząc do sedna sprawy:
Audi 80 B3 1.8 S PM PB95+LPG (I generacja). Mianowicie obroty silnika falują na biegu jałowym ( na rozgrzanym motorze) w zakresie od 900obr/min do ponad 2000obr/min. nieregularnie. Co ciekawe silniczek krokowy szaleje również na wyłączonym silniku, jedynie zapłon jest przekręcony, a silniczek krokowy pstryka i się wychyla.
1. Odwiedziłem szrot i podmieniłem silniczek krokowy dla pewności, jednak nie dało to rezlutatu;
2. Szukałem nieszczelności na uszczelkach pod filtrem powietrza, na zasadzie ruszania filtrem lewo prawo, we wszystkie kierunki. Nie miało to wpływu na pracę silnika. Nadal falował tak jak mu sie chciało;
3. Podczas podmiany silniczka krokowego już byłem blisko rozwiązania problemu, włożyłem rękę pod filtr i ruszyłem wtyczkę zaznaczoną na obrazku poniżej na czerwono. Ruszyłem góra - dół i obroty zaczęły wzrastać i opadać w sposób kontrolowany. Czyli palec w dół obroty rosną, w druga stronę opadają. Wtyczkę przeczyściłem WD-40 i problem chwilowo zanikł, obroty stały w zakresie 900obr/min. Jednak po 1 dniu problem powrócił.
Uploaded with ImageShack.us
4. Przy odłączonym silniczku krokowym obroty na LPG stoją bez wahań na 2000obr/min, natomiast na PB wachają się regularnie w zakresie 1000-1800obr./min.
5. Sprawdziłem węże dolotowe w celu wyeliminowania nieszczelności, wszystko ok, nie łapie lewego powietrza;
6. Zastanawia mnie fakt dlaczego silniczek wariuje nawet na wyłączonym silniku? Może to kwestia wiązek elektrycznych, wtyków, gniazd, posprawdzać, przedzwonić nie zaszkodzi.
7.Proszę o poradę cóż dalej z tym fantem mogę począć? Jeżeli podałem zbyt mało informacji proszę o odpowiedz dodam co mogę.
P.S Właśnie zszedłem do auta żeby nagrać filmik z obrotami, ale chyba beczka wyczuła moje zamiary i nagle przestała wariować. Nie mniej jednak wiem, że to tylko zasłona dymna i za chwile problem się pojawi.
W oczekiwaniu na odpowiedz, pozdrawiam Forumowiczów
z racji tego, że to mój pierwszy post postaram się opisać sytuację jak najbardziej szczegółowo. Wiem, że temat był przerabiany na forum naście razy, nie mniej jednak sam siedzę i wertuję już od kilku dni temat po temacie i nic nie wpadło mi w oko. Przechodząc do sedna sprawy:
Audi 80 B3 1.8 S PM PB95+LPG (I generacja). Mianowicie obroty silnika falują na biegu jałowym ( na rozgrzanym motorze) w zakresie od 900obr/min do ponad 2000obr/min. nieregularnie. Co ciekawe silniczek krokowy szaleje również na wyłączonym silniku, jedynie zapłon jest przekręcony, a silniczek krokowy pstryka i się wychyla.
1. Odwiedziłem szrot i podmieniłem silniczek krokowy dla pewności, jednak nie dało to rezlutatu;
2. Szukałem nieszczelności na uszczelkach pod filtrem powietrza, na zasadzie ruszania filtrem lewo prawo, we wszystkie kierunki. Nie miało to wpływu na pracę silnika. Nadal falował tak jak mu sie chciało;
3. Podczas podmiany silniczka krokowego już byłem blisko rozwiązania problemu, włożyłem rękę pod filtr i ruszyłem wtyczkę zaznaczoną na obrazku poniżej na czerwono. Ruszyłem góra - dół i obroty zaczęły wzrastać i opadać w sposób kontrolowany. Czyli palec w dół obroty rosną, w druga stronę opadają. Wtyczkę przeczyściłem WD-40 i problem chwilowo zanikł, obroty stały w zakresie 900obr/min. Jednak po 1 dniu problem powrócił.
Uploaded with ImageShack.us
4. Przy odłączonym silniczku krokowym obroty na LPG stoją bez wahań na 2000obr/min, natomiast na PB wachają się regularnie w zakresie 1000-1800obr./min.
5. Sprawdziłem węże dolotowe w celu wyeliminowania nieszczelności, wszystko ok, nie łapie lewego powietrza;
6. Zastanawia mnie fakt dlaczego silniczek wariuje nawet na wyłączonym silniku? Może to kwestia wiązek elektrycznych, wtyków, gniazd, posprawdzać, przedzwonić nie zaszkodzi.
7.Proszę o poradę cóż dalej z tym fantem mogę począć? Jeżeli podałem zbyt mało informacji proszę o odpowiedz dodam co mogę.
P.S Właśnie zszedłem do auta żeby nagrać filmik z obrotami, ale chyba beczka wyczuła moje zamiary i nagle przestała wariować. Nie mniej jednak wiem, że to tylko zasłona dymna i za chwile problem się pojawi.
W oczekiwaniu na odpowiedz, pozdrawiam Forumowiczów