Szukałem dość dużo tematów odnośnie czujników oleju i tego że przez nie świeci kontrolka.. Czytałem że niektórym kontrolka nie świeci dotykali przewodem masy i cud . U mnie problem pojawił się po dość ostrej jeździe bez grzybka od odmy,zaczęła się palić kontrolka oleju,myślałem że przez to że nie ma tego grzybka i że jak otworzę maskę to będzie sajgon i zalany silnik olejem,ale jednak nie .
Teraz cały czas pali się kontrolka i to dziwnie bo raz jak się doda gazu to jest ok nie pali się a na wolnych znowu się zapala jakby ciśnienie było nie takie. Obstawiam pompę oleju lub czujnik ale jak zacząłem zagłebiać się w sprawy z czujnikami to tak jak by mi jednego brakowało znalazłem ten na dole dokładnie ten:
Odpiąłem go podpiąłem jeszcze raz przekręciłem kluczyk pod zapłon i nic cisza nie ma kontrolki,odpaliłem auto przygazowałem zapaliła się zgasiłem dałem jeszcze raz zapłon i kontrolka się pojawiła. Zmieniłem wtyczkę i kawałek kabla bo może sparciał czy coś ale niestety kontrolka nadal się pali.
Z tego co wiem to drugi czujnik powinien być w tym jednym z dwóch miejsc(u mnie są puste)
tak więc nie wiem czy poszła pompa czy po prostu czujnik ten na dole filtra lub ten brakujący.
Dostałem jeszcze wskazówkę żeby odkręcić tą jedna zaślepkę na imbus i spróbowac odpalić,jeżeli olej by wyleciał to znaczy że pompa jest ok bo ciśnienie jest,a jeżeli nie to jednak pompa.
Proszę o pomoc bo nie mogę już dość do ładu.A autem boję się ruszyć żeby nie rozpieprzyć czegoś dalej..
: 05 lip 2012, 18:34
autor: vigo1984sz
moja rada tak na początek, poproś kogoś albo sprawdź u kogoś po prostu ciśnienie oleju jakie masz na wolnych obrotach itp. Ogólnie czy jest prawidłowe. O ile się nie mylę to właśnie ten czujnik co pokazałeś jest od niskiego ciśnienia, nie jestem pewien ale chyba poniżej 0,8 bara (jeśli się mylę to niech ktoś mnie szybko poprawi), i tu może być to że masz za małe ciśnienie. Jak będziesz miał okazję zainwestuj w czujnik ten gruby i wskazanie ciśnienia oleju;)
: 05 lip 2012, 18:46
autor: KoralB3
vigo1984sz pisze: czujnik ten gruby
chodzi o bańkę ? co się montuje do dodatkowych zegarów?
Skoro tamten jest od niskiego to gdzie jest ten od wysokiego?
: 06 lip 2012, 00:44
autor: Audi Sport
KoralB3 pisze:Dostałem jeszcze wskazówkę żeby odkręcić tą jedna zaślepkę na imbus i spróbowac odpalić,jeżeli olej by wyleciał to znaczy że pompa jest ok bo ciśnienie jest,a jeżeli nie to jednak pompa.
Jakby tak było to byś już silnik zatarł. Ciśnienie zawsze jakieś będzie, a takimi bezmyślnymi sposobami nic nie zdiagnozujesz. Prędzej panewki korbowodowe powiedzą papa niż pompa oleju. Możliwe, że przytkał się smok pompy olejowej. Tylko bez sensu jest się do tego dobierać skoro nie wiesz podstawowej rzeczy czyli cisnienia oleju.
Więc
vigo1984sz pisze: poproś kogoś albo sprawdź u kogoś po prostu ciśnienie oleju jakie masz na wolnych obrotach itp.
vigo1984sz pisze:O ile się nie mylę to właśnie ten czujnik co pokazałeś jest od niskiego ciśnienia, nie jestem pewien ale chyba poniżej 0,8 bara
Ten czujnik jest od sygnalizacji gdy pow. 2 tyś obr. cisnienie będzie poniżej 1,8 bara. A ten od niskiego ciśnienia sygnalizuje gdy ciśnienie będzie poniżej 0,5 bara.
KoralB3 pisze:chodzi o bańkę ? co się montuje do dodatkowych zegarów?
Tak Wkręcasz go zamiast tego od niskiego ciśnienia czyli w otworze centralnie nad filtrem oleju.
: 06 lip 2012, 11:01
autor: KoralB3
Audi Sport pisze:vigo1984sz napisał/a:
O ile się nie mylę to właśnie ten czujnik co pokazałeś jest od niskiego ciśnienia, nie jestem pewien ale chyba poniżej 0,8 bara
Ten czujnik jest od sygnalizacji gdy pow. 2 tyś obr. cisnienie będzie poniżej 1,8 bara. A ten od niskiego ciśnienia sygnalizuje gdy ciśnienie będzie poniżej 0,5 bara.
Dobra bo ja się teraz pogubiłem czyli ten co pokazałem jest w końcu od niskiego ciśnienia czy od wysokiego ? no i gdzie jest ten drugi skoro te dwa miejsca na imbus są puste. :?:
: 06 lip 2012, 11:28
autor: vigo1984sz
Zrobię specjalnie zaraz fotkę jak to jest u mnie przy abk;) co prawda mam "bańkę" do wskaźnika ciśnienia ale ona jest zamiast czujnika wysokiego ciśnienia, a niski jest od spodu u mnie z takim białym kapturkiem oryginalnie. trzeba rękę wsadzić pod mocowanie filtra oleju przy chłodnicy oleju tej kwadratowej. ide zrobić fotę:)
: 06 lip 2012, 11:57
autor: KoralB3
vigo1984sz, ok zrób fotkę. czyli wychodzi na to że ja mam niski ten co dałem na fotce i znalazłem ale brakuje mi wysokiego lub bańki . Szukam jeszcze kogoś kto mi zmierzy ciśnienie bo nie chce holować auta przez całe miasto żeby tylko to sprawdzić :evil:
: 06 lip 2012, 12:01
autor: vigo1984sz
Proszę foty, tu gdzie bańka był z tego co wyżej napisał kolega wychodzi, że od wysokiego, od niskiego na drugiej fotce gdzie widać ten biały kapturek na konektor;)
: 06 lip 2012, 12:04
autor: KoralB3
No to wychodzi na to że nie mam czujnika od wysokiego .. co teraz :?:
: 06 lip 2012, 12:06
autor: vigo1984sz
Sprawdź sobie czy masz kabelek idący w okolice tego co powinien być czujnik, sam czujnik to naprawdę nieduży wydatek;) musiałbym poszukać u siebie w garażu jaki on miał nr części, jeśli byś chciał...
: 06 lip 2012, 12:11
autor: KoralB3
vigo1984sz, właśnie o to chodzi że macałem po kablach,szukałem i nawet tam nic nie idzie ;/ skąd powinien wychodzić przewód idący do tego czujnika?
: 06 lip 2012, 12:16
autor: Audi Sport
Powinien wychodzić z wiązką od czujnika wysokiego ciśnienia
: 06 lip 2012, 12:24
autor: vigo1984sz
Jak będę miał dzisiaj chwilę czasu to poszukam może gdzieś na schemacie, ale wydaje mi się, że po schemacie to i tak ciężko będzie ogarnąć jeśli nie znajdziesz tego kabelka gdzieś w wiązce, może rozetnij trochę ori peszel, ten w którym wychodzi kabel od niskiego i tam zacznij szukać czy ktoś przypadkiem nie obciął:/
: 06 lip 2012, 12:26
autor: Audi Sport
vigo1984sz pisze: rozetnij trochę ori peszel, ten w którym wychodzi kabel od niskiego i tam zacznij szukać czy ktoś przypadkiem nie obciął:/
To je to :!: <ok> Lubią ukruszać się te kabelki
: 06 lip 2012, 12:32
autor: KoralB3
Widze że dobre hahmynty wychodzą z tym silnikiem.. czujnika nawet pewnie nie było bo przecież jest zaślepione miejsce.. :roll: