Strona 1 z 1
Audi 80 b3 1.8s PM+LPG Nagłe duże zużycie oleju.(Odma?)
: 09 lip 2012, 02:01
autor: aswalt
Witam, nie znalałem takiego tematu wiec zakładam nowy, jeśli jest taki to prosze o odesłanie/przeniesienie.
Mam b3 PM-a ogółem silnik ma juz nalatane z 800 000 km ale w ostatnich chyba 5 latach był robiony remont( głowica, pierscienie) nie wiem jak to było dawniej ale auto jest od 15 lat w rodzinie i to chba jedyny remont tego silnika. ogółem wszytko lux bo samochod ciągnie dobrze, odpala i wog, ale ostatnio zaobserwowałem duze zużycie oleju, wczesniej od wymiany do wymiany nie dolewałem nic przez 10 000 na mobilu mineralnym , jedyny objaw to olej w filtrze powietrza, filtr jest cały zasyfiły pływał w oleju na bagnecie nie było minimum, dolałem litr mineły 2 tyg i juz prawie minimum w tym czasie zrobiłem ok 1000km, jak ostro przyredukuje to pusci niebieskiego dymka, i teraz nie wiem co robic, co pusciło?
pierscienie,uszczelniacze? co jest z tą odmą ze wali przez nią tyle oleju, dodam jeszzce ze na tym oleju juz mam zrobione z 15 000 i dolałem 2 tyg temu litr i tyle, moze to wina tego ze olej juz przepracowany zrobił sie żadki i zato kopci i ubywa?
Prosze o pomoc
: 09 lip 2012, 09:10
autor: Cris
To mi wygląda na uszczelniacze zaworów. Pewnie były niedawno wymieniane...? Albo żle założyli ,albo dali jakieś marne .Pewnie gniazda zaworów też były regenerowane ? Jeśli nie to może luzy doprowadziły do szybszego zużycia uszczelniaczy. Same uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy ,a więc nie jest to jakaś tragedia.
: 10 lip 2012, 20:14
autor: Jarewa
Silnik kończy swój żywot. Poważny remont się szykuje lub wymiana. Stawiam na pierścienie zbyt duża ilość oleju jak na uszczelniacze zaworów i jeszcze to że zyga odmą czyli duży przedmuch.
Oczywiście wymiana oleju może pomóc trochę.
: 10 lip 2012, 20:24
autor: neoxpl
Olej w filtrze powietrza świadczy o jednym, przedmuchy do skrzyni korbowej silnika. Czyli polecam wymianę silnika kupisz za grosze drugi silnik bo tego się na pewno nie opłaca remontować, zwłaszcza ze już miał za sobą "remoncik".
: 10 lip 2012, 20:39
autor: aswalt
no dobra ale serwisówka przewiduje 1,5l/1000 km
a tyle to nawet teraz nie bierze,
a nie ma wpływu to ze juz jest olej stary jest żadki i dlatego bierze?
: 10 lip 2012, 21:39
autor: Jarewa
no dobra ale serwisówka przewiduje 1,5l/1000 km
Gdzie i jaka?
: 10 lip 2012, 21:51
autor: neoxpl
Na razie pozostało Ci jeździć i dolewać. Możesz jeszcze zastosować 20w-40 może coś pomoże w najgorszym wypadku Moto doktory. Silnika na pewno się nie opłaca naprawiać bo koszty 5x większe od zakupu "nowego".
: 11 lip 2012, 08:09
autor: aswalt
a w takiej :
http://images27.fotosik.pl/141/625799286a34b0c9med.jpg
no ten "nowy" silnik to 300zł tylko ze tez nie wiadomo ile będzie miał nalatane
dodam tez ze jazda do 5000-6000obr to norma,
gdyby pierscienie były takie do D... to nie było by sprężania co za tym idzie mocy
a mało widziałem ''zajechanych" audi 80 co na 4ce łapia 200 a skrzynia 5tka, mowie wam ze silnik zapitala tylko z kąd ten olej w filtrze, kupie nowy i sie usyfi więc wstrzymuje sie dlatego z wymianą, mołgy zapchac się jakies kanały olejowe?
: 11 lip 2012, 08:25
autor: kylo40
a może wymieniłeś wąż odmy na zwykły przewód gumowy? :?: W orginale jest gąbka-siatka taki filtr który zapobiega przedostawania oleju z silnika do filtra powietrza,a jak kręcisz go wysoko olej chlapie i go zasysa do ukł. dolotowego i masz niebieski dymek.
: 11 lip 2012, 14:23
autor: Cris
Napisz , czy ten remont był robiony i kiedy ! Co było robione ? Teraz już nic nie kumam ! Namieszałeś ....Jeśli był remont głowicy w ostatnich 5 latach to masz silnik w b. dobrym stanie ! jedynie można zrobić uszczelniacze !!!!
: 11 lip 2012, 20:00
autor: aswalt
pisałem juz ze w ostatnich 5 latach głowica i pierścienie, głowica to kąplet, gniazda planowanie uszczelniacze itp. wymienie olej i zobacze, gosc w sklepie motoryzacyjnym mi powiedział ze oleje mineralne maja to do siebie ze przy wysokich temp są bardzo zadkie a nawet żadsze od full syntentyka, a zimną bardzo gęsty, olej ma juz dawno wyjechana normę wiec to tez robi go żadszym, wymienie i dam znac, teraz poszedł litr na 3 tyg i ponad 1000km zobaczymy co będzie po wymianie.
: 11 lip 2012, 23:15
autor: BLUECONECT
kylo40- a gdzie tam jest w orginalnym wężu odmy jakiś 'filtr, siatka' ja nic takiego nie widziałem :roll: Wiem, że w pokrywie zaworów to jest siatka w separatorze oleju ale nic poza tym. Mi też pluł trochę olejem z odmy to założyłem oil catch tank i po kłopocie <ok>
: 12 lip 2012, 14:17
autor: Cris
aswalt możesz sobie różnie tłumaczyć.......,ale po wymianie oleju i tak czeka wymiana uszczelniaczy....
Edit:
Proszę nie używać w postach wielu znaków interpunkcyjnych jeden po drugim gdyż jest to niezgodne z regulaminem.
Zapoznaj się z regulaminem.
: 12 lip 2012, 22:06
autor: kylo40
BLUECONECT sorki za zamieszanie .
Chodziło mi o to "sitko" w pokrywie, a pisząc wcześniej (po 2-óch browarach) przerzuciłem myśli a silnik poloneza, a tak jest takie cóś.